Tsjee af en toe een zwart klusje voor een bekende is toch geen probleem.. zolang je maar geen bedrijf draait op geheel zwart geld! Want daar kan ik wel kwaad om worden overigens. Mensen die op die manier geheel de belasting ontlopen en er heerlijk ruim bijzitten thuis..
Wij houden niet echt van uit eten, dus dat doen we eigenlijk nooit, maar wel vaak leuke uitjes, bioscoopje met vrienden of samen een weekendje weg
ik verdien heel heel soms (praat misschien over 2 x per jaar 50 euro) wat zwart bij met mijn hobby (fotografie) maar heb destijds navraag gedaan ivm een betaalde bruiloft fotograferen en je mag dus tot 1350 euro belastingvrij verdienen per jaar en met aftrek van kosten...dus winst 1350.... zwart is dus niet altijd slecht wat sommige mensen wel eens denken
Ook wij hebben het erg goed. Ik ben sinds ruim een half jaar bewust thuisblijfmama geworden en mijn man verdient zeker wel 4x modaal. We genieten van het leven, maar sparen ook zeker. We zijn bezig om onze tweeondereenkap(hoekwoning) te verruilen voor een groot vrijstaand huis op 2000 m² grond. Heerlijk dat we die mogelijkheid hebben. We hebben 3 auto's bij de deur (1 voor hobby man). Maar we sparen elke maand ook flink, zo'n 1000 euro, en hebben dus inmiddels ook een flink banksaldo wat weer van pas komt bij de kluswerkzaamheden straks en hypotheekvermindering. Ik ben ook dol op merkkleding voor de kids en manlief wil alleen merk voor hemzelf haha. Voor mij hoeft dat niet. Koop vaak eens wat voor mezelf en dat hoeft niet altijd duur te zijn. Al met al zijn wij zeer tevreden mensen. En ook wij steunen goede doelen, geven aan de kerk waar we lid van zijn etc. Dat vind ik ook een plicht voor onszelf. Geld maakt niet gelukkig, maar is wel reuze handig. En wij zijn heel gelukkig met zijn vieren. Maar....een derde wondertje is nog wel onze grootste wens en daar heb ik al ons spaargeld wel voor over! Geniet van wat je hebt!
Ik zat net nog eens te denken hè.. Bij sommige lees ik toch dat de mannen behoorlijk veel uren maken ( 50/80 uur) Ik vraag me dan toch wel af of hij zijn kinderen/vrouw nog wel ziet etc etc
Weinig, sommige dagen ziet hij de kinderen helemaal niet. Anders vaak maar een half uurtje. Soms komt het voor dat hij heel rustig is en ziet hij ze heel veel. Maar deze situatie is voor ons hopelijk tijdelijk.
ja hoor werkweken van 80/90 uur zijn hier van oktober tot december en van maart tot eind april. de rest van de maanden werkt hij van 8 tot half 7. eet tussen de middag meestal mee en savonds gewoon. gaat dan soms rond half 10 nog even naar de werkplaats. soms ook niet en ik moet eerlijk zeggen. ben het gewend. zou het raar vinden als ie om 5 uur op de bank ploft. ben mn vrijheid gewend
Ik ben er klaar mee.Ik heb al je reacties gelezen en ik geloof je niet.Ik denk dat je aandacht zoekt en op een heel zielige manier.
Leuk topic! (Op het bzzzz-verhaal na) Hier hebben we het ook goed! Ik werk zelf 32 uur en mijn vriend 40. We hebben een koophuis, auto voor de deur, 2 motoren en een motorscooter (waar vriend mee naar werk gaat). We hebben een hond en kat en aardig wat technische snuisterijen (houdt vriend van). We hoeven in principe niet op te letten op wat we uitgeven, maar we doen het eigenlijk wel (gewoon omdat ik niet teveel wil betalen voor iets wat het niet waard is). Als we iets kopen, kijken we ook wel waar dat het goedkoopst is (niet wat betreft de boodschappen). Wij hebben allebei nog een eigen priverekening + spaarrekening en daarnaast een gezamelijke spaar- en betaalrekening. Denk als er een kleintje komt, dat alles op een grote hoop gaat... Vorig jaar 6 weken op vakantie geweest naar Australie, dat was wel echt uitzonderlijk en daar hebben we ook echt voor gespaard. Wintersport-vakanties en goedkopere zonvakanties doen we 2 keer per jaar ongeveer. Kortom helemaal niks te klagen! Maar besef wel dat gezondheid en liefde ons het rijkst maken (heel cliche, maar oh zo waar)!
Is dit dan ook erkent want als het niet goed is en er gebeurt iets ben je volgens mij niet verzekerd...
Nee, weinig, soms echt té weinig, daar ben ik eerlijk in. Zo beschreef ik het ook: dat is de keerzijde van de medaille.
als het serieus 1 van de beste vrienden is zou ik niet eens voor betalen. Ik ga mijn vrienden niet betalen voor hulp... Waar ik kan help ik mijn vrienden ook. Misschien niet eens met een cv plaatsen maar als ik eens moet oppassen of helpen met verhuizen of als iemand mijn auto wil lenen of mijn huis als ik op vakantie ben... geen enkel probleem.
domme, niet nodige aankopen hebben wij hier een aantal... zoals 2 ipads... crosstrainer en loopband nergens goed voor!
Lynn, er zit nog een heel verhaal aan vast eigenlijk. Wij wonen in een appartement en doen het al jaren met een keukengeisertje die het aan het begeven is en waar amper water uit komt. Als het allemaal via een erkend bedrijf moet, word het een heel lastig verhaal gezien de hele situatie hier en het allemaal 'officieel' moet omdat anders dat bedrijf z'n papieren kan kwijt raken. We zijn dan voor een simpele ketel tal van duizenden euro's kwijt omdat er een heel ingewikkeld buizensysteem moet komen en er hoogwerkers ingehuurd moeten worden en grote kans dat de vve dit gaat afkeuren. Oa monteurs van Tempus en Valliant hebben al aangegeven dat er een andere veilige manier is die eigenlijk heel simpel is en dat we dit gewoon ergens onder de tafel moesten regelen omdat bedrijven dit dus niet mogen vanwege de officiele regels. Vandaar dus ook. Veel mensen hebben hier een boiler, maar wij wonen hier straks met 2 volwassenen en 3 kleine kindjes en dan zal die boiler zo'n beetje mn hele keukentje in beslag nemen qua grootte
misschien ben ik van lotje getikt ofzo... maar je gaat je zwager toch niet betalen voor schilderwerk? Kom op dat is familie! Help jij je zwager nooit ergens mee dan? Mijn schoonvader is schilder, schildert ons hele huis van boven tot onder en zou zwaar beledigt zijn als we een schilder in zouden huren. WIl ik weer eens een ander kleurtje, staat ie de volgende dag op de stoep. Maar hij krijgt daar geen geld voor hoor. Hij zou me vierkant uitlachen... Ik heb dan geen zwager maar wel een schoonzus. Of wel een zwager, vriendje van mijn zusje maar die zijn nog niet zo lang samen. Ik heb niet zo veel contact met mijn schoonzusje maar ze hoeft me maar te bellen en ik pas bijvoorbeeld op haar zoontje of ik help haar met iets in huis. Daar ga ik toch geen geld voor rekenen? Vrienden van me vragen mij altijd om hypotheekadvies (is mijn werk). Dan zit ik soms een avond hun financien door te spitten. Daar ga ik toch geen geld voor rekenen? De wereld draait niet alleen om geld hoor... wat is gebeurd met vriendendienstjes???
Ik had nog niet gereageerd hier, maar nee, mijn man is inderdaad bijna nooit thuis. Vandaag is hij vroeg, komt zo binnen als het goed is, maar er zijn ook genoeg dagen dat hij van 9.00 tot 23.00 of 0.00 werkt. Ons zoontje ziet hij dus in het weekend (tenzij er andere activiteiten gepland staan), en 's ochtends ongeveer 5 minuten. Ik ben dus erg blij dat ík in ieder geval heb kunnen stoppen met werken. Dit harde werken is wel een investering voor de komende jaren, waarin hij heel veel zal gaan verdienen. Op dit moment moeten we nog wel goed opletten waar we ons geld aan uitgeven.