even een keer omgekeerd. wie heeft wel genoeg te besteden

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    mijn man heeft de afspraak dat hij voor goede vrienden en familie, 1 keer voor hun iets gratis (bhalve materiaalkosten dan) stuct. Willen ze een jaar later ook nog de keuken door hem gedaan hebben dan mogen ze er gewoon voor betalen. Het blijft natuurlijk geen feest.

2. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Sinds mijn man zijn eigen bouwbedrijf heeft gaat hij echt niet meer gratis bij familie/vrienden werken hoor.
    Gelukkig hebben we veel ondernemers in onze vrienden/familiekring dus gaat het vaak op de manier dat mijn man wat doet en de ander dan voor hem.
    Mijn moeder kan niets terug doen voor ons, dus betaald gewoon het bedrag wat ze anders kwijt was geweest aan een ander. In het begin had ik daar wel een rot gevoel over, maar zij wil dat gewoon zo.

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

vind ik niet meer dan logisch, ik betaal iedereen of het nou mn zus, de buurman of wie dan ook is, ik vind het niet fijn om iemand uit te buiten, of we moeten wat terug kunnen doen ofzo, dan misschien maar zo zonder geld of iets te geven vind ik zo gebruik maken van iemand, dat doe ik niet graag.

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

sorry ik ben nu eenmaal hard.
    en mischien wel erg bitchie

en volgens mij ben je een hardstikke leuk mens
    die veeeel en veeeel meer waard is
    dan die jan lul die je hier neerspiegeld

jij bent degene die dit kan veranderen hoor!
    door het niet te accepteren

schop onder zijn reet moet ie hebben

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    whahah trouwen!!!!!
    Jij bent echt knettergek!!!

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Dat noemen ze hier in Twente Noaberplicht (is nog van oudsher dat je als buren de "plicht" hebt om voor elkaar te zorgen)
    Ik had hier nog nooit beroep op hoeven te doen totdat ik zwanger raakte van nr 2 en de zolder verbouwt moest worden tot een extra kamer.

Mijn vader kwam helpen schoonmaken/leegruimen
    Mijn schoonvader heeft de hele kamer getimmerd
    De vriend van mijn schoonvader en zijn zoon hebben een dakraam aangebracht
    De neef van mijn schoonvader heeft de elektriciteit helemaal verzorgt (is leraar hierin dus weet wel wat hij doet)
    Mijn man alles geschildert
    Mijn zwager en man het bed naar boven getild
    en mijn moeder en schoonmoeder hebben het ingericht.

En buiten het materiaal om waren ze allen zwaar beledigt als we ook maar een euro aanboden.

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ben je nu echt benieuwd waarom iemand dit vraagt

was het eerste wat in mij opkwam zeker onder huwelijkse voorwaarden
    zodat alles lekker van hem blijft
    echt meissie denk nog eens goed na over een huwelijk met iemand die 0,0 voor jou overheeft

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Als je dat al bitchie vindt dan reageer ik beter helemaal niet meer :D
    Ik ben misschien nog harder, ik kan me gewoon totaal NIETS bij mensen voorstellen die genoegen nemen met zulke partners. Ik heb vriendjes gedumpt om minder (10x of misschien wel 100x minder haha).

MAAR... misschien minstens even hard als waar; je geeft ook zo'n voorbeeld aan je kind(eren). Hoe zullen die later de relatie tussen een man en vrouw gaan zien?

Wake up Bijtjuh!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Gewone koffiezetapparaat staat in de kelder (voor als we eens heel veel visite tegelijk krijgen en wat nooit voorkomt) en het espressoapparaat staat op zolder te verstoffen

Toevallig is onze zoon aan het sparen voor een telescoop (ja ondanks dat we het zo voor hem zouden kunnen kopen vinden wij het belangrijk dat hij leert dat hij voor dingen moet sparen, daarbij heeft hij vorig jaar al een nieuwe fiets en een grote skelter gekregen)

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    toen ik nog 40 uur werkte had ik zat te besteden, maar ik ben nogal op mn centen dus veel sparen was een sport voor mij ;)

nu werk ik minder en vind ik dat ik nog veel te besteden heb maar wel in mindere mate aangezien het sparen ook minder hard gaat nu....

ik vind dat ik niks te klagen heb als ik om mij heen kijk, nee ik heb het goed zo.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

de ene hand wast de andere!!
    is ook gewoon zwartwerken hoor

12. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies wat je zegt!!! (ik denk er ook zo over hoor) en weet je als je het een ander al niet zou kunnen.... komt het zeker nooit op je eigen pad... dan der bij zie ik hier ook dat iedereen of anders manlief wel heel hard werkt om dat luxe leven te lijden...

Eerlijk gezegd ben ik blij dit toppic te lezen... je hoort en leest de laatste tijd zoveel ellende... ik ben juist blij om te zien dat er nog mensen bij zijn die het zo goed hebben... en waarom zouden jullie er niet heerlijk van genieten?! Betekend juist dat jullie wardeeren zoon leven te hebben... er zijn ook types die er van langs zijn schoenen gaan lopen... en naar een ander kijken van zie hun met zijn oude kleren of oude auto... dan vind ik het meer zo van je verdiend het niet... maar jullie meiden, zoals ik hier lees jullie verdienen het allemaal!!!

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Suzy83 maar waar zie jij het aan dat mensen naast hun schoenen gaan lopen? Waar baseer je dat op? En dat is niet stom bedoeld ofzo, gewoon serieuze interesse :)

14. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou a ik heb mensen kennis vind ik zelf... en b er zijn wel eens mensen geweest die bepaalde opmerkingen maken waarvan ik denk... om het zomaar te zeggen... hihi

ik bedoel vooral ook te zeggen zie hier voorbij komen van wil niet opscheppen maar trots zijn... dat vind ik mooi !! ik ken namelijk ook mensen die erg veel geld hebben maar dit nooit zelf hebben bereikt die met name door andere wijzer en rijker zijn geworden.
    zoals ik hier lees word er heel hard voor gewerkt.. nou daar mag je dan ook trost op zijn en van genieten vind ik.

zelf ben ik een huismoeder nu... hiervoor werkte ik 60u per week en vond dat ik een leuk inkomen had voor mijn leeftijd... maar daar werkte ik ook naar... ik vind 60u per week werken voor een meid van in de 20 best veel... maja ik wilde mijn eigen huisje eigen autotje lekker op stap kunnen en vooral onafhankelijk zijn!! lekker voor mezelf kunnen zorgen!! nu werkt alleen mijn man heel hard. ik help hem wel met facturen etc... maar verder ben ik er voor de kids en huishouding... ik mis het onafhankelijke wel ooit. maar acepteer ook dat hij het prettig vind dat ik er voor de kinderen ben...

hoop dat ik je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden ;)

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mwa redelijk.

Hier ook iemand die niks te klagen heeft. Ik heb alles wat ik wil, koop alles wat ik wil en denk hier niet/nauwelijks bij na.
    Maar ook ik werk hard voor mijn geld, en ook ons is het niet aan komen waaien. Ik ben een alleenstaande moeder, maar wel een uit een 'warm nest' om het zo maar te noemen.

En geld maakt niet gelukkig nee, ik zou er onwijs veel voor over hebben om een gelukkig gezin te kunnen zijn, maar ik zal de laatste zijn die zegt dat het niet verdomd handig is!

En mijn vraag was gebaseerd op het feit dat ik me er mateloos aan irriteer dat mensen zo snel hun oordeel klaar hebben over andere mensen. Dus omdat je in een dure auto rijdt, dure kleding draagt etc. kijk je op mensen neer? Want zo beredeneren écht heel veel mensen, terwijl dit zó vaak onterecht is.

16. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    en wat ik vooral bedoel te zeggen met mijn stukjes is dat ik dit een mooi toppic vind... word er vrolijk van om het te lezen... heb niet alles gelezen overigens...

maar vind dat er hier mooi gepraat ofja geschreven word...

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mss een gekke vraag hoor. Maar voor de mensen die het ruimer hebben, hoeveel geld komt er per maand ongeveer binnen? Ik verwacht absoluut geen exacte bedragen, maar ben meer nieuwsgierig vanaf welk bedrag je zogezegd wat makkelijker kan leven tegenwoordig....

18. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee meis sorry dan begrijp je het mss verkeerd... of ik typ het verkeerd:D

ik ben het namelijk helemaal met je eens... ik hou juist niet van oordelen en op iemand neer kijken... ik vind namelijk dat je iemand in zijn of haar waarde moet laten...

en of je nu in een rijk of arm gezin word geboren... dat over komt je die keus maak je niet!!

En wat je zegt het is vooral belangrijk dat je gelukkig bent en lekker in je vel zit!! En het allerbelangrijkste is met geen bergen geld te koop!! Gezond zijn!!!!!

Ik ben zelf een meid die meer weggeeft dan voor zich zelf koopt... zelf het liefst zo goed koop mogelijk maar een vriendin het duurste van het duurste geven omdat ze het verdiend... en niet om vrieden te kopen ofzo... nee gewoon omdat ik een ander graag wat gun!!!
    mij boeit geld vrij weinig , je hebt het wel nodig natuurlijk!!!
    ik hou niet eens van shoppen (vast een van de weinige dames onder ons haha) maar een kadotje voor een ander kopen vind ik heerlijk..

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

heel verschillend door eigen zaak;) ik kan het eigenlijk niet zeggen..... zal een poging doen......gemiddeld 4500-5500 euro

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

wanneer je makkelijk kunt leven hangt van zoveel factoren af. De hoogte van je vaste lasten, je bestedingspatroon, schulden etc etc. Hier komt ongeveer 6000 euro netto per maand binnen plus twee maal per jaar een flinke bonus. Daar kunnen we heel gemakkelijk van leven maar we hebben een prijzig huis. Zouden we goedkoper gaan wonen dan hebben we nog meer te besteden aan andere dingen. Het is dus allemaal erg relatief.

Meest bezopen aankoop? Een portemonnaie voor 180 UK pond... het bedrag is nog wel te overzien maar voor een knipje? Hahahah

@Bijtjuh... tja, what can I say. OF je bent een enorme gans of je flest de boel. Is het tweede.... heel sneu. Is het het eerste.. nog sneuer. Sterkte, volgens mij weet je wel wat je moet doen. Nog even een reminder: dit is Nederland en het jaar is 2012. Dit is niet Afghanistan of het jaar 1710!

Deel Deze Pagina