even een keer omgekeerd. wie heeft wel genoeg te besteden

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Dat ligt er helemaal aan, het is jouw mening of je op de kleintjes moet letten of niet.

Hier komt er ook niet echt heul veel binnen (wel iets meer dan modaal) maar wij hebben niet zo'n groot en duur (rijtjes)huis en 1 golfje van 15 jaar oud.
    Dus wat we te besteden hebben is ruim en zorgt ervoor dat we niet hoeven te bezuinigen nu alles weer duuder is geworden.

Dus ik vind dat wij genoeg te besteden hebben ;)

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Sjezus....wat voor functie heeft jouw man? Bij mijn werkgever krijgt zelfs de RvB dit nog lang niet :D

3. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anice, jouw man is toch advocaat ofzo in Rusland? tenminste, dat herinner ik me uit een eerder topic? kijk, zulke bedragen zijn uitzonderlijk en ik vind dat je je daar echt niet mee moet vergelijken. Hoeveel mensen op de wereld verdienen immers zoveel?

Ik vind dat wij het ook best okee hebben, ik noem liever geen bedragen op internet, maar mijn man draait veel onregelmatige diensten in de gevangenis, we hebben een leuk, vrij groot huis met 5 slaapkamers, aardige tuin, in een dure gemeente, we waren erg blij hier iets gevonden te hebben ;)
    Mijn krijgt een eindejaarduitkering, IBT toeslagen (ME in de gevangenis), EHBO, BHV toeslagen, vakantiegeld...
    En ik werk 'maar' 9 uur per week. Dat is dus wel mogelijk door mijn man's inkomen. Kijk, en daardoor, na aftrek van alle vaste lasten, kunnen we niet te pas en te onpas richting vakantie vertrekken, maar dat moeten we wel plannen. Maar dat vinden we niet erg, er wat voor te sparen want het is gewoon hele fijn dat ik veel thuis kan zijn, dat geeft mijn man ook veel rust, en mij ook.

Daarnaast, het geld is ONS geld en niet van hem alleen. Ik doe alle rekeningen, ik stort geld door naar de boodschappenrekening, ik vraag evt. toeslagen aan (niet dat we veel krijgen...) maar gewoon, ik regel dat allemaal. Mijn man hoort wel hoeveel er over is die maand, en we bespreken wel alles dat we kopen. Mijn schoonfamilie zit aardig in de financiele shit, tot schuldhulp aan toe, dus wij willen dat echt niet, en zo hoe we het nu doen, werkt het.

Sparen voor kleding, schoenen etc. hoeven we niet, maar ik moet het ook weer niet over de balk smijten.

Bijtje, ik wilde graag nog een ding tegen je zeggen, ik heb alles gelezen: meid, je doet jezelf echt ernstig tekort, je bent echt veel meer waard dat behandeld te worden als een sloofje. Denk daar echt eens over na, een relatie hoeft zo echt niet te gaan. Je bent echt meer waard!

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Verschil private-en publieke sector. ;) Wij verdienen, allebei werkzaam in het bedrijfsleven, ook een soortgelijk salaris, exclusief bonus trouwens. Er zijn er ook die nog véél meer verdienen dan dat, zeker als je de bonussen erbij optelt. :)

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Verschil Nederland en expat salaris :D

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn beste vriendje is advocaat en expat in NYC en verdient dat echt niet hoor.

Ook niet als het bruto is.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat komt er ook nog bij inderdaad. ;) En vaak ook nog wel (een groot) belastingvoordeel. Wij betalen nu bijvoorbeeld een verwaarsloosbaar percentage IB en geen andere belastingen. :)

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    De advocaten die ik ken en uitgezonden zijn idd óók niet, maar er zijn altijd uitzonderingen. Plus dat je een flinke "hardship" toelage kan krijgen als je naar een "lastig" land wordt uitgezonden, zoals Rusland dus. Dit zal voor New York niet van toepassing zijn. ;)

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    hihihii wij hebben 2300 en kunnen het daar makkelijk mee redden.
    We hebben een huurhuis, kopen zit er voor ons niet in, althans de huizen in de stad hier zijn erg duur en wij willen niet naar een andere plaats verhuizen.
    We hebben 1 auto (ben met de fiets hier in de stad toch veel sneller als met de auto dus sterk geneigd de fiets te pakken)
    We gaan 1 tot 2 keer per jaar op vakantie, als ik iets kan vinden wat in onze prijsklasse ligt. En 1 x per jaar naar een dierentuin (liefst met airmailes korting).
    Kleding kopen we bij de Takko en merkkleding alleen als er grote plakkers met 70% voor de ramen hangen.
    Uit eten gaan we niet zo vaak, komt ook omdat mijn man erg lekker kan koken. Als we uit eten gaan is het alleen omdat ik geen zin in afwassen heb.

Ik heb 2 kinderen, een man, mijn relatie loopt goed, mijn gezondheid is naar de kloten en mijn schoonvader blijkt een blaastumor te hebben en toch kan in mijn staat niet anders omschrijven dan dat ik gelukkig ben

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

wij hebben het heel goed. Allebei doorgestudeerd en goed terecht gekomen. Ik kom uit een ´arm´ gezin en ben a-la-elke-cent-moet-je-omdraaien opgevoed. Zal dan ook nooit 'arrogant' omgaan met geld. En ik loop er zeker niet mee te koop. Ben blij dat we goed kunnen sparen voor de kids, dat we ze een fijn huis kunnen bieden. Maar 100 keer belangrijker vind ik dat we ze een veilig gevoel mee kunnen geven en een heleboel warme jeugdherinneringen (iets wat ik dus totaal niet heb meegekregen). We kunnen beide bieden maar als ik moest kiezen, dan koos ik het laatste. Ik weet hoe het is om 'arm' te zijn, maar ook 'ongelukkig en onveilig'. Ik realiseer me hoe gezegend we zijn dat we onze kinderen zoveel goeds mee kunnen geven. Klink ik nu erg prekerig? Ik meen het wel...

11. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    We zijn niet rijk ofzo:) maar hebben het gewoon goed. 2 auto's voor de deur, sparen, vakantie/weekend weg, gevulde koelkast, (merk)kleding kopen (vooral m'n vriend)

Ik hou erg van koopjes en kan helemaal blij worden van een vestje voor 5 euro:D M'n vriend moet vaak zeggen: Koop ook eens wat voor jezelf. Ik koop veel voor vriend en zoontje.

Met boodschappen doen hou ik wel een bepaald bedrag aan. Dat vind ik een sport.

En kunnen we eens iets niet, dan niet!

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier komt er gemiddeld 2750 euro binnen van vriendlief en dan krijg ik nog een 140 euro van de bd omdat ik niet werk.

dus een 2900 euro gemiddeld waarvan we 1300 vaste lasten hebben.
    (huur gwl internet telefoon tv verzekeringen autokosten)

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ong. 2300,= netto

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

hier is bruto netto een beetje lastiger omdat wij zelfstandige zijn en dan heb je achteraf inkomstenbelasting en we moeten onze eigen arbeidsongeschiktheidsverzekering betalen. maar het komt ongeveer neer op een klein 3500/4000 netto per maand gemiddeld.

15. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ook wij hebben het heel goed.

1 inkomen (ong. 2300 euro ofzo) eigen huis, 1 auto, we kopen vaak wel at we nodig hebben maar gooien het niet over de balk. ik probeer op aanbiedingen te letten, al is dat wat lastiger nu ik op BIO en E-nummers let. verder kopen we niet vaak kleding alleen als het nodig is. Voor onze dochter ook wel vaak op MP al wordt dat wel minder nu ze ouder wordt.

verder 1 keer op vakantie maar niet duurder dan 500euro is ons streven. We hadden eerst een caravan, toen lukte dat prima maar die is verkocht ivm de ruimte.

16. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Hier komt er gemiddeld zo'n 4500 binnen per maand.

17. Da's iig niet bij de politie :D

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij hebben zeker niet te klagen en hebben alle luxe die we kunnen wensen.
    Een eigen huis( eengezinswoning )
    Twee auto's voor de deur ( gezinsauto en cabrio )
    Regelmatig eten bestellen of uit eten
    Vakanties of weekendje weg
    Boodschappen welke we willen hebben
    Kleren e.d. zijn vaak merkkleding
    Als we ff zin hebben om te shoppen kan dat
    Grote uitgaven als bv een nieuwe tv oid sparen we even voor en dan halen we t op
    Sparen nu voor een uitbouw achter ons huis, en jopen dit in het voorjaar van 2013 te kunnen realiseren. Zo kunnen we het uit eigen zak betalen en hoeven niet te lenen.

Ons nettoinkomen per maand ligt tussen de 2500 en 3000 euro
    Dit is enkel ons loon en excl toeslagen of hypotheekrenteaftrek

19. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Leuk topic, fijn om te lezen dat er mensen zijn die wel tevrden zijn. Net even gekenen wat een modaal inkomen is, ik denk dat wij nog niet op 2/3 daarvan komen. We zijn zelfstandige dus moeilijk in te schatten. Toch hebben we genoeg, we hebben geen schulden en wel eten, een dak boven ons hoofd (huurhuis, maar dat scheelt ook weer in het onderhoud en als je wilt verhuizen, hoef je het niet eerst te verkopen!), we hebben een bakfiets en een ov-chipkaart, dus we komen overal, als onze kinderen willen studeren kan dat, we hebben kleren en als we ziek zijn kunnen we naar de dokter en zelfs naar de tandarts, joepie (niet bezuinigd op de tand-pluspolis;)). Voor Nederlandse begrippen zijn we niet rijk, maar als je even rondkijkt in de wereld, dan hebben we het prima getroffen. Wat is genoeg hè? Als je twee auto's hebt, had je misschien ook nog wel een derde gewild en als je al vier keer op vakantie bent geweest, is het ook jammer als er geen geld meer is voor een vijfde keer, als je dan nog een keertje een weekje had willen gaan. Voor alles wat we echt nodig hebben, hebben we in elk geval genoeg!

20. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad!! Mijn motto is dan ook, het eerste geld dat je verdiend is het geld datje niet uitgeeft.
    Ook wij aan regelmatig op vakantie, dagjes weg, uit eten. Door slim te plannen en creatief met je geld om te gaan, kun je heeeeel veel doen met een smallere beurs.
    Wij verdienen niet eens modaal, laat staan 7x (!?!?!?) modaal. Maar we hebben een koophuis, allebei een auto en onze zoon komt niets te kort.
    Dus ik vind ook niet dat wij het slecht hebben :D

Deel Deze Pagina