Mijn man verdiend zo'n 2.400,- netto per maand.. werkt 4 dagen per week. Ik verdien regelmatig een leuk centje bij door mijn hobby. We hebben het goed. geen schulden e.d Een huis kopen zit er alleen voorlopig nog niet in, we willen eerst ff flink sparen...
@ papaver: wij hebben die kamer een soort game-room gemaakt. We hebben de airhocky en pooltafel, grote zitzatten tv en mooie verlichting. Is echt een hele leuke kamer geworden. Ik ben alleen zo vreselijk slecht in poolen Ik zat eerst ook nog aan een voetbaltafel te denken
Hebben jullie ook al een lekkere vakantie geboekt ? Wij gaan in het voorjaar een weekje naar frankrijk en in de late zomer 2 weken naar italia (aosta vallei). We kunnen pas heel laat omdat mijn man college's moet geven Wij huren altijd een vrijstaand huisje lekker in de natuur, heerlijk met t hondje op pad Meteen kijken of het bionische knietje het doet haha Hebben jullie enig idee wat je aan boodschappen doet per week ? ik zie zoveel topics voorbij komen en iedereen wat hij waar en wanneer uitgeeft...ik heb eerlijk gezegd geen idee en ik kijk in de supermarkt ook echt niet naar de prijs :S
Wij hebben het ook wel goed. We wonen in een mooi huis (helaas gaat het grootste deel van het geld naar de hypotheek ). We kunnen leuke dingen doen en leuke dingen kopen. Niet bijzonder luxe, maar bijvoorbeeld een Efteling abonnement. We gaan wel eens een weekendje weg (2x per jaar?) en 1x op vakantie (1 of 2 weken). Ook niet bijzonder ver of duur. Italië of Turkije of zo. We hebben het niet super-breed, maar we hebben voldoende om per maand een klein beetje te sparen. Het fijnste en belangrijkste vind ik dat we ons geen zorgen hoeven maken of we het einde van de maand halen. Dát noem ik luxe.
Tja, wat zijn offers.. dat ligt natuurlijk voor iedereen anders. Ik ben in ieder geval blij met onze balans. Wij werken allebei en de contracten zeggen 32 uur en 40 uur maar dat zegt niet zoveel. De ene week is het (veel) meer en de andere week (wat) minder. Het gaat bij ons werk niet om de uren maar om het resultaat en hoe je het doet doe je het.. dat betekent dus soms overdag niet werken (lekker dingen doen met de kids) maar dan 's avonds nog wel even werken of in het weekend een paar uurtjes tijdens het rusten. Wij hebben het geluk dat we heel flexibele banen hebben. De kids gaan twee dagen naar de opvang (start rond 8:30 ophalen rond 17:00) en één dag komen opa en oma (feest!) Papa is één dag thuis en mama één dag. Het weekend zijn we echt met z'n 4-en. Hier komt dus 7 x modaal binnen.. gelukkig lukt dat met smart werken en niet met excessief veel. Dat scheelt weer.. anders zou ik graag wat minder krijgen want met minder geld kan ik prima met minder tijd voor elkaar niet. Wat doen wij? Man is salesmanager en ik ben projectmanager / bestuursadviseur. Salarisverschillen ontstaan niet omdat de één langer gestudeert heeft dan een ander. Salarisverschillen ontstaan deels omdat bijvoorbeeld artsen iets kunnen wat de meeste mensen NIET kunnen maar vooral omdat het risico van het werk groot is, de hoeveelheid van beslissingen die genomen moeten worden en de consequenties van de genomen beslissingen en dan natuurlijk de complexiteit van handelingen. Dit is ook de reden waarom een piloot nog altijd veel verdient.. hij / zij kan iets wat doorsnee mensen niet kunnen, de beslissingen die hij / zij moeten nemen kunnen zeer complex zijn en de gevolgen van zijn / haar beslissingen zeer groot. Dat ligt natuurlijk een beetje anders als je achter de kassa zit of haren knipt. Allemaal super nuttig maar minder ingrijpend.
Nog niet geboekt, doen we altijd pas laat. Toen de kinderen er nog niet waren was het gewoon een ticket kopen ergens heen en dan lekker met de rugzak op, zo vrij als een vogel....*weemoed* We zien dit jaar wel, ons zoontje is nog zo klein dat we misschien thuis blijven en lekker dagjes weg gaan. Wij geven elke week ongeveer 75 euro uit aan de weekboodschappen, en dat is excl. luiers en zo. Ik pin altijd nog 100 euro per week voor dat soort spul en 'diverse' uitgaven (lees, alles waar je zin in hebt gedurende de week' maar dat gaat niet op. Dus ik schat zo'n 125 euro in de week aan boodschappen maar dat is ook inclusief cadeautjes voor mensen (flesje wijn of zo).
Mijn man verdient gelukkig stukken meer dan een piloot en werkt 'gewoon' in het bedrijfsleven. Opleiding is zeker wel van belang voor je salaris en werkervaring, je kennis en kunde en je leeftijd ook.
En daarom vind ik dus dat menseb in het onderwijs en de kinderopvang gigantisch onderbetaald worden. Want wat is er nu belangrijker dan de basis van onze kinderen??
En wat dacht je van de mensen in de zorg? Vriendin van mij is IC-verpleegkundige en da's heel verantwoordelijk werk en krijgt echt schrikbarend weinig betaald!
Ja je hebt idd gelijk. Die uiteraard ook. Zulk soort beroepen mogen van mij meer krijgen dan die officemanagers. Al zal mijn man niet blij zijn dat ik dat zeg haha
Ik denk dat je leidinggevenden in een kantoor-omgeving bedoelt? Want de gemiddelde office manager verdient echt niet meer dan anderhalf keer modaal - dat is een soort regeltante die ervoor zorgt dat alles op een kantoor goed verloopt.
Een captain op de 747 of iets anders transatlantisch verdient 4 ton per jaar. Zij verdienen veruit meer dan bijv. premier Rutte. En je moet het ook in het leeftijdsperspectief zien he. Een second officer van onder de 30 zit al rond de 6000 bruto.
Precies, dat werk heb ik ook jaren gedaan. Het salaris was mede de oorzaak dat ik mijn baan heb opgezegd destijds.
Woehoe, ik voel me aangesproken En nee ik verdien bij lange na geen 1.5keer modaal En ja, ik noem mezelf de regelnicht van t kantoor, dus je omschrijving klopt wel
Dat is netto 3600 euro. Dat is toch een behoorlijk bedrag als je 26 bent. Lijkt mij tenminste. Als je bedenkt dat ze ongeveer rond de 50 uur per maand werken.