even een keer omgekeerd. wie heeft wel genoeg te besteden

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    #521 Chebu, 13 jan 2012
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
    Wat jij zegt joh. Snap niet hoe je aan dat bedrag komt, want op het loonstrookje staat iets anders.
    Gelukkig maar;)

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
  3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hoe kom je daarbij? 6000 bruto zou zo rond de 3500 a 3600 netto moeten zijn hoor, anders betaal je wel erg veel belasting.

Ah ik snap m al, je rekent met 52%. Maar je betaalt geen 52% over het hele inkomen hoor, alleen over t 'bovenste' gedeelte..

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben een financieel nitwit, dat klopt en ik bestudeer de loonstrookjes van mijn man niet tot in detail, maar in zijn geval blijft er minder dan de helft over. (Vind dat altijd vrij zuur....).

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Waarschijnlijk komt dat bij hem (deels) door de pensioenpremie, eventuele collectieve ziektekostenpremie (ook voor jou wellicht?), auto van de zaak, dat soort dingen.
    En natuurlijk de belasting, ik zal de laatste zijn die zegt dat er te weinig belasting afgehouden wordt..

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat vinden jullie mannen er eigenlijk van dat je open en bloot jullie finacieen op internet vermelden? bv zn loon hier neerzetten e.d.?

mijn man zou dat zeker niet op prijs stellen!
    ikzelf hou er ook niet van......

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat maakt dat nou weer uit?
    En daarnaast weet niemand wie de man van bijvoorbeeld Chebu is..

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Het is niet mijn loonstrookje en ook niet dat van mijn man trouwens maar van de oom van mijn kinderen;)

9. tulip

tulip Niet meer actief

dat bedoel ik ja, verkeerde term. Ik weet niet eens wat mijn man precies uitspookt;) maar iig vind ik dat ik met mijn werk meer zou moeten verdienen dan hij.:p:D

10. Bri

Bri Niet meer actief

Waarom ga jij dan zijn werk niet doen?

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    We weten ook niet wie die oom is :p

12. zogelukkig

Ik schrijf niet wat mijn man verdient en dan nog ben ik daar trots op.
    Waarom zou je je daarvoor moeten generen?

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Yup, zo is dat hier ook. Doordat mijn man een eigen bedrijf heeft, kan hij zijn eigen tijd indelen. Het scheelt ook dat hij bijna alleen langdurige klussen heeft, waardoor hij makkelijker kan schuiven in de planning. Hij restaureert en onderhoud houten zeilschepen, dus dat is niet iets wat van vandaag op morgen klaar moet zijn. Hij gaat 's ochtends om 7.00 de deur uit, is om 17.00 weer thuis en gaat nog een paar uurtjes terug als de kinderen op bed liggen. Meestal is hij rond 19.15 weer weg en rond 23.00 weer thuis. Ok, deze twee weken om 22.30, want er moet Dakar 2012 gekeken worden.. ;) Ik geloof dat de kinderen niet eens in de gaten hebben dat hij er 's avonds niet is....

Hij blijft bijvoorbeeld ook thuis op 1 van mijn 2 werkdagen. Ik moet vanavond werken, dan komt hij om 14.00 thuis en kan ik om 14.15 de deur uit. En ok, dat kost ons in principe geld. Het kdv zou goedkoper zijn als je alleen hun uurprijs kijkt en naar wat mijn man per uur rekent, maar voor ons allemaal is de tijd die hij met de kinderen doorbrengt veel te waardevol...

Hij maakt per maand ongeveer 2000 euro over, ik verdien er met 16 uur in de zorg, dus ook ORT) ongeveer 1000. Samen dus 3000 euro netto. Vorig jaar maakte hij nog 1700 euro over, maar doordat onze hypotheek lasten omhoog gingen, moet hij nu dus iets meer over maken. We hebben 2 auto's, waarvan 1 bus, die van de zaak is, dus daar betaal ik privé al niks aan. (en af en toe laat ik hem ook tanken met mijn auto, dan kost het mij niks, en hij kan de BTW aftrekken.... ) En door die eigen zaak, investeringen en andere ingewikkelde toestanden, komt ons verzamelinkomen (of was het nou het toetsingsinkomen, ik heb er geen verstand van) over het algemeen heel laag uit. We hebben dus ook recht op verschillende toeslagen die je anders met dit salaris misschien minder zou krijgen.

Oh, ik zie dat ik wel heel erg over "hij" en "ik" praat... Dat komt omdat we dat thuis ook doen... ;) De zaak is van hem, dus hij regelt daar alle geldzaken, prive doe ik het allemaal, dus dat is van mij... *insert evil laugh here*

14. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Poeh hey.. Gelukkig?
    Krijg zo het idee dat jij niet gauw tevreden bent..
    Eeen salaris van een piloot is al aardig hoor, maar dat zou voor jou dus niet voldoende zijn?

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat mij nog veel meer verbaast is hoeveel mannen hier de grotere inkomens hebben.. Waar blijven de vrouwen? Een fors deel heeft hier minimaal HBO of Uni.. Ik ben altijd nog blij dat ik een aanzienlijk deel van ons gezamenlijk inkomen binnen breng. Zou er moeite mee hebben om op alleen zijn inkomen te leven.. maar goed dat is persoonlijk.

In het bedrijfsleven stukken meer verdienen dan een piloot kan prima maar dat hangt erg af van het type piloot. Een piloot op een 747 long haul verdient tussen de 2,5 ton en 5 ton .. in het bedrijfsleven is ook dit nog steeds weggelegd voor een minderheid.

En opleiding kan zeer bepalend zijn maar hoeft niet.

16. tulip

tulip Niet meer actief

dat is toch een persoonlijke keuze die men maakt. Hier HBO geschoold, net als mijn man, heb alleen altijd een mbo functie gehad. Ik wordt er ontzettend blij van om thuis voor onze dochter te zorgen en haar straks elke dag naar school kan brengen en van school weer op kan halen.
    Hij wordt er op zijn beurt weer heel blij van om de hele dag met cijfertjes bezig te zijn en vind het fijn dat alles thuis geregeld is en hij daar weinig in hoeft te doen. Prima toch??

17. zogelukkig

Nou ja; ik heb de referentie van een familielid dat piloot is en dan verdient mijn man stukken meer, dus ja; gelukkig.

En ik ben juist heel gauw gelukkig, dat zit hem voor mij absoluut niet in geld. Voor mij niet voldoende zijn; ik vind hem apart.

Al moest ik met man, kind en beesten verkassen naar een hut op de hei was ik nog gelukkig.

18. zogelukkig

Nee precies; denk aan leeftijd, kennis, kunde, overdracht en ook karakter.

Mijn man werkt voor een MN, die zou in het Nederlandse bedrijfsleven ook niet zoveel verdienen.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, hier dan een voorbeeld van de vrouw die het hogere inkomen heeft ;). Hopelijk is dat tijdelijk toch, want manlief is Sales Director in een bedrijf dat opstart dus zijn salaris is momenteel echt peanuts. Ik verdien leuk, maar werk daar dan ook wel de nodige uren voor. En als de opstart ook daadwerkelijk een vlucht neemt, dan gaat zijn salaris ook navenant omhoog, en dan heb ik al medegedeeld dat het mijn tijd is :D. Ik werk al 22 jaar de benen onder mijn reet vandaan, en dan is het tijd voor mij om te doen wat ik leuk vind. Ik zal nooit stoppen met werken, maar zeker minder en misschien wel iets totaal anders, wat ik nu nooit zou doen, omdat mijn inkomen nu wel nodig is en het me te onstabiel is die situatie (want die kan natuurlijk ook nog fout gaan met de opstart).

Ik denk ook wel dat een groot deel van de vrouwen wellicht wel meer KUNNEN verdienen, maar vaak keuzes maken wat betreft kinderen. Sja, en dan vallen we in deze samenleving toch nog vaak terug op de traditionele man-vrouw verhouding ... vrouw thuis, man werken.

20. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoor hier zeker niet thuis, ik hoor ook niet in de topics bij mensen die niet kunnen rondkomen gelukkig. ik hang er ergens tussen, maar zeker niet aan deze kant van de lijn. ik vind dat prima overigens, we kunnen rondkomen vooralsnog als de crisis niet al te gekke sprongen gaat maken. ik heb met zeer veel interesse de discussie gelezen. ik vind het altijd heel interessant om te lezen hoe en wat iemand bezig houdt die in de ogen van de maatschappij "veel geld" heeft.

Deel Deze Pagina