even een keer omgekeerd. wie heeft wel genoeg te besteden

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ha ha ha! Ja, nou! :)

2. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze speelt, slaapt nog wel 3 uurtjes in 2 dutjes. En ik heb niet veel te doen in huis. Misschien af en toe ff stofzuigen maar das zo gebeurd, ben niet daar een hele dag mee bezig. Af en toe naar buiten maar een kind van 1 wilt graag spelen en niet in de wagen zitten, mijn kind niet iig, hooguit een uurtje. Dus... Ja verveel me af en toe...

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja ik werk toch net zo goed? Alleen krijg ik niet betaald om het huishouden te doen of voor de kinderen te zorgen, zonder mij had ons kindje naar een medisch kinderdagverblijf gemoeten dat is net zo goed geld waard natuurlijk, ik hoef me geen cent minder te voelen omdat ik geen salaris gestort krijg van werk wat veel minder belangrijk is dan voor onze kinderen zorgen zoals ze dat nodig hebben.

Je kan prima gelijkwaardig zijn in een relatie waar de ene niet (buitenshuis) werkt en de andere wel, dat is ook iets waar je samen voor kiest (kinderen gezinsleven e.d.) dus maak je daar ook samen de keuzes en ben je evenveel waard in je relatie, als dat afhankelijk moet zijn van hoeveel je verdiend vind ik dat persoonlijk een beetje raar.

Voor de kinderen moet toch ook gezorgd worden en als ze meer zorg nodig hebben dan in eerste instantie gedacht (naar mijn persoonlijke mening hebben ze dat altijd al nodig) dan blijft een van de twee hiervoor thuis, in dit geval ik. Wij hebben gekozen voor kinderen dus doen we er ook alles aan om ze te laten slagen en voorzien wat ze nodig hebben. Natuurlijk had mijn man ook kunnen thuisblijven (dan hadden we net zo goed gelijkwaardig geweest en had ik me geen cent meer gevoeld ofzo) maar ik ben meer de verzorgende bij ons thuis en wij hebben een ouderwetse opvoeding gehad hierin en ook een prettig gevoel hierbij.

DUS het gaat er niet om wat ik of mijn partner prettig vinden het gaat (bij ons in elk geval) wat de kinderen nodig hebben en hiervoor zorgen wij samen en zijn wij gewoon gelijk of dat nu qua geld is of qua beslissingen e.d.

4. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    549
    272
    63
    Ja als je een supermakkelijk kind hebt dan wil het echt wel voorkomen dat je je verveelt. Ik kan me ook voorstellen dat je er tegen op ziet om 16 weken thuis te zijn. Ik was binnen 6 weken na de bevalling alweer aan het werk. Ik ben echt hartstikke gek met mijn kind maar ik ben ook niet het type dat de hele dag gaat staan strijken of lopen poetsen. En ja mijn huis is schoon en alle was ligt netjes gevouwen in de kast.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Maar ff ontopic 'we hebben allemaal wel genoeg te besteden'.

En wat de een doet en denkt te moeten doen wil toch niet zeggen dat dat voor de ander ook geld. Zijn we niet allemaal uniek?

Iedereen doet het op zijn eigen manier ... laat iedereen dan ook in die waarde ...

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Even een klein beetje offtopic, maar hoe doen de werkende vrouwen die ik hier lees dat: veel werken en toch het huis schoon?
    Zijn jullie dan op je vrije dag(en) de hele dag aan het poetsen, of hebben jullie een schoonmaker oid?

Ik krijg dat echt niet voor elkaar, en ben niet van plan m'n spaarzame vrije tijd volledig op te offeren aan schoonmaken.
    Daarom is het hier nooit volledig schoon helaas. Er is altijd wel wat stoffig, of rommelig.

7. Hmm ik wou reageren, maarre vind die discussie weer een beetje jammer zeg maar... Pff ;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    hier komt er geen werkster in. Het is een kwestie van bijhouden. Iedere ochtend even snel wc's en wastafels afdoen en schoonmaken. Na het eten doet de een met dochter spelen en bedritueel, de ander stofzuigt , neemt tafels af doet de vaat en de keuken. Op mij vrije dagen stofzuig ik het hele huis en dweil ik. De was gaat gewoon tussendoor, strijken latn we doen.In het weekend altijd even uurtje samen alles afnemen en poetsen. Rommel is het hier nooit. Iedereen ruimt gewoon steedsnetjes zijn of haar spullen op

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Hier binnenkort weer een schoonmaakster. In elk geval tot een paar week/maand na mijn bevalling, daarna doe ik het zelf wel weer.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Noem het maar gewoon :D Helaas heeft vriend dit niet vanuit huis meegekregen zullen we maar zeggen.

11. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Triskela: nogmaals je moet doen waar jij je goed bij voelt of zoals je zegt wat goed voor je kinderen is volgens jullie.

@ Kaitlin79: hier geen rommel, wordt direct opgeruimd. Geen vuile vaat, wordt na het eten in en uitgeruimd. Stofzuigen en dweilen 1x in de week, neemt weinig tijd. We lopen hier binnen op pantoffels. Stoffen kost ook geen tijd. Strijken en wassen doen we in de weekend. De wasmachine doet al het werk en ik strijk de boel van de week ervoor wat op de wasrek hangt op een zaterdagmiddag. De droger is zo uitgeruimd, hier zit ondergoed, handdoeken en al de kleding wat wel in de droger mag. Kwestie van samen het huishouden doen. Het enige wat verspreid in de woonkamer ligt is speelgoed en dit ruimen we ook elke avond op. En voor de rest ziet het hier altijd opgeruimd, schoon en netjes uit, ik kan namelijk niet tegen een vies en rommelig huis. Kwestie van bijhouden, en we hebben geen schoonmakers in dienst.

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook geen rommel in huis en ook geen werkster. Ik werk 3 dagen, mijn man 6 dagen en 5 avonden dus ja: ik run het huishouden alleen en ook het grootste gedeelte van de zorg voor onze dochter van 3. Heel simpel: het is een kwestie van bijhouden. Elke dag de post sorteren, altijd de was (en de strijk!) bijhouden (en ja, ik sta heel vaak om 22u of nog later te strijken), elke 2 dagen de toiletten, badkamer poets ik als dochter in bad zit, meestal doe ik dan ook even boven stoffen/stofzuigen want ze zit er bijna altijd een uur in (wil ze zelf). En ipv dan gaan zitten niksen op de badrand kan ik beter iets nuttigs doen, ook al heb ik dan weinig zin meer, het kan maar gedaan zijn.
    's Avonds het speelgoed opruimen, beneden stofzuigen doe ik om de dag en in de zomer wat minder omdat we dan meer buiten zijn. Aanrecht en vaat/fornuis elke dag na het eten opruimen en afnemen, het is een kleine moeite. Ramen wassen doe ik eens in de 4 weken ongeveer.
    Vrije tijd heb ik weinig tot niet maar dat mis ik meestal ook niet.

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

en in je vrije tijd ga je toch alleen maar geld uitgeven:D:p

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb ook een onwijze hekel aan rommel in huis maar man en ik zijn allebei onverbeterlijk slordig. Dus ik heb ermee leren leven dat het hier niet altijd spic en span is. Al zal dat wel veranderen als de baby er is, dan MOET het schoon en vrij van stof zijn.

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik denk (van wat ik zie om mij heen) is dat als er (veel) gewerkt word er ook niet zo in huis geleefd word als bv hier bij mij thuis (hele dagen iemand thuis en ook dus 2 kids die het vies maken, inmiddels is er eentje naar school en DAAR zie ik al verschil mee qua werk) als je niet veel thuis bent word het ook niet vies toch?

Ik denk wel dat als je alles meteen doet dat het wel meevalt maar ligt er misschien ook aan hoe hoog je de lat voor jezelf hebt liggen? ik ben een zeikerd erin andere mensen misschien wat makkelijker...?

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als er niemand thuis is, wordt het huis toch ook niet vies?

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Pfff en weer een leuk lid die weg is omdat mensen zich niet gewoon kunnen gedragen. Misschien is een slotje nog wel het beste idee hier!!

De volwassenheid is in elk geval ver te zoeken hier.:x

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wie is er weg dan?

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Er is niemand weg volgens mij.

En de dames hebben het volgens mij onderling al opgelost dus weet niet waarom je het vuurtje weer aanwakkerd

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Papaver..

Deel Deze Pagina