Hangt er een beetje van af, wat voor soort hypotheek je gaat afsluiten, hoe hoog het bedrag is dat je wilt lenen, tegen welk rentepercentage, en van je eigen inkomen.
dat is niet zo eventjes te zeggen. Hangt inderdaad van je hypotheek vorm, hypotheek rente en hypotheek hoogte. En de rente hangt weer af hoe lang je het vast laat zetten 5, 10, 15 jaar etc. Een hypotheek is absoluut maatwerk dus als je dat precies wil weten zul je het toch allemaal even door moeten nemen met een hypotheekadviseur
Dat is dan excl kk? Wij hebben in 2008 gekocht voor 123.500 en met kk kwamen we op bijna 140.000 uit. Betalen 1100 waarvan we maandelijks weer 300 terug krijgen.
Nee dat is incl kk. We huren nu een koophuis van goede kennissen en zij willen het aan ons verkopen. Op funda staat het voor 148000 en aan ons willen ze het voor 125 verkopen. Opzicht wel een heerlijk huis en we wonen er nu 2 jaar maar het kopen vind ik zo een grote stap
Dat hangt van zoveel verschillende factoren af, dus daar is op deze manier niet echt een zinnig woord over te zeggen. Ik weet in ieder geval wel dat de maandbedragen wat omhoog zijn gegaan doordat je nu alleen nog maar een lineaire- en annuïteitenhypotheek af kunt sluiten. Veel mensen sloten een (groot) gedeelte aflossingsvrij af om de lasten te drukken, vandaar de soms relatief lage lasten. Ik zou hier eens kijken: Bereken maximale hypotheek leen bedrag - De Hypotheker.
Da's dan toch excl. k.k.? Zou een langs een adviseur gaan, valt eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen. Wij zitten er wat boven, maar toendertijd met lage rente gekocht, dus kun je niets mee.
Huh als de 148 excl kk is hoe kan de 125 dan incl kk zijn?! Dan verkopen ze het huis voor bijna 30 duizend minder?! Overigens is het moeilijk te bepalen wat je pm kwijt bent. Wij hebben dit 5 jaar geleden gekocht van 165. en betalen 790 bruto. En krijgen 254 terug.
Wij hebben een hypotheek van 114.000 en betalen 360 euro en we krijgen 111 euro p.m terug. Heeft toch met de rente te maken??
Als ik je verhaal zo lees lijkt het me ook voor de hand liggende dat er excl kk is! Als 148 excl kk is en zij willen het voor 125 incl kk aan jullie verkopen betekend dit dat ze bijna 30 duizend zakken!!!! Kk is iets van 5000 over die 125.000. Als je +/- 5000 van de 125 afhaalt kom je op 119 uit. De verkoper krijgt namelijk geen cent van de kk dat is voor de bank, notaris, etc. Bedoeld om het huis op jou naam te kunnen zetten.
Ik heb een hypotheek van 134.500 euro en daar betalen we 598 euro per maand voor. Dan krijgen we ook nog zo'n 200 euro per maand terug van de belastingdienst.
Haha! Wat ben ik een doos! Hadden we maar een hypo van 140! We hebben het voor 223.500 gekocht en dus een hypo van ong 240! Haha zou bizar zijn als we 1100 betalen voor een hypo van 140!