Ik durf het bijna niet te zeggen...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door DaisySanches, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    :oops:
    Inmiddels gaat de pil me steeds meer tegen staan. Maar we hadden samen al afgesproken om augustus 2007 te stoppen met de pil.

Afgelopen zaterdag mocht ik beginnen aan een nieuwe strip. Hubby zei dat hij aan me kon zien dat ik eigenlijk niet meer wil, en vroeg waarom ik het nog innam :( Dit vond ik erg verwarrend. Want voor mijn gevoel neem ik de pil alleen nog maar omdat we dat zo afgesproken hebben :( . En toen zei hij, dat dit mijn laatste strip zou worden.
    Ik hoop dat hij het meende, ik durf er niet op terug te komen, wat als hij nu ineens wat anders zegt?

Maar goed, als alles meezit, stoppen we in april met "oefenen" en gaan we "klussen". 8)

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    sorry... maar wat maakt dan die laaste maand nog uit?

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb dit bericht een beetje laat gepost. Over slechts 11 dagen is nl mijn laatste pilstrip op.

En natuurlijk maakt een maand niks uit. Maar de officiële afspraak die we hadden was in augustus stoppen. Ik denk zodat hij er naar toe kon groeien. Ik hoopte stiekem wel dat hij zich zou bedenken. En dat deed hij dus. Ik wil hem niet pushen, dus als hij liever heeft dat ik deze strip nog afmaak, doe ik dat. Hij zei het pas nadat ik het eerste pilletje had doorgeslikt, en nu zal een pilletje ook niet zoveel uitmaken. maar vind het prettiger om aan het eind van een strip te stoppen. heb het idee, dat je lichaam dan minder van slag is.

4. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Wij hadden ook zoiets afgesproken.. Zo van.. "volgend jar stoppen we met de pil", maar op een gegeven moment zei mn vriend in november van waarom stoppen we nu niet.. Toen moest ik zelf ook wel even aan het idee wennen dat het wat eerder was, maar nu je eenmaal "bezig"bent kunnen we niet wachten tot het zo ver is! ;)
    Succes! En geniet ervan! ;)

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wat ik me wel af vraag is hoelang het ongeveer zou duren eer je in verwachting raakt als kje gestopt bent met de pil...
    dit omdat ik net weer ben begonnen met de pil dus ben wel benieuwd als we bv voor een twee gaan hoelang het duren zou...

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    en sorry antwoord van net was niet lullig bedoelt hoor! het stond er wel een beetje vreemd :oops:

7. Niet meer actief

ik denk dat je voor je cyclus beter ej pilstrip altijd netjes moet afmaken, zodat ze haar cyclus in de gaten kan houden? succes hoor en veel "klusplezier"

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik begrijp dat dat verschilt per persoon. Maar ben natuurlijk ook wel benieuwd daarna.
    Enne, ik begrijp je vorige opmerking. Ik dacht idd wel van huh? Maar zo bedoelde je het denk ik idd niet.

9. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik was gestopt en gelijk zwanger. Maar ik hoor ook andere verhalen.

10. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Hier hebben we na het stoppen met de pil eerst 3 maanden tactisch "geklust". Meteen de eerste ronde dat we probeerden zwanger te worden was het toen raak.

Na Ruben ben ik met 3 weken al aan de pil begonnen. Eind juli vorig jaar ben ik toen gestopt en het was de 5e ronde raak (vanaf begin geklust).

Het verschilt denk ik heel veel per persoon. De een is meteen zwanger en de ander doet er veel langer over.

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben heel erg blij en enthousiast.
    Ik heb afgelopen vrijdag mijn pilstrip afgemaakt. Vandaag begon stipt op tijd mijn bloeding.
    Mijn nieuwe cyclus is begonnnen. Ik ben erg benieuwd.

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Succes Daisy!

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je :D

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik heb mijn laatste week van mijn strip niet afgemaakt, maar mijn ongi begon wel op de dag zoals hij zou komen als ik die week nog had afgemaakt

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hey, wat grappig.

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

en ik vind het zooooo ongelofelijk spannend!

17. mivida

mivida Lid

7 mei 2007
    38
    0
    0
    Dordrecht
    Grappig om te lezen dat vaak de (zogenaamde planning) negen van de tien keer niet volgens de planning gaat :confused: Snappen we het nog!

Wij zouden volgend jaar stoppen met oefenen en aan de grote klus gaan beginnen. Inmiddels is het mei en zijn we gestopt.. niet geheel volgens de planning!

Het is maar net hoe beide in het velletje zit etc....

maaruh heeeeeel veel succes met klussen :) :)

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Grappig is dat he :D.

19. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Je groeit er dan misschien toch sneller naartoe dan je van tevoren denkt ofzo. Dat kan. Je kan niet een jaar voordat je van plan bent te stoppen met de pil weten of je na een halfjaar samen al een grote kinderwens hebt bijvoorbeeld en daar ook samen al aan toe bent.
    En misschien 'plan' je ook deels naar verstands-motieven en laat je je gevoel op een gegeven moment de beslissing maken ofzo. Euhm, snappen jullie 't nog? ;)

Voor het idee van 'niet je lichaam al teveel in de war schoppen' lijkt het me ook slim iig je pilstrip af te maken voor je stopt.

20. mivida

mivida Lid

7 mei 2007
    38
    0
    0
    Dordrecht
    Snap je helemaal :) :)

Deel Deze Pagina