Hey allemaal. Ik ben nog hartstikke nieuw op het forum hier, dus waarschijnlijk zal de vraag, die ik wil gaan stellen al tig keren gesteld zijn, maar toch... Ik heb sinds kort een hele lieve vriend, en we vrijen nu al geruime tijd zonder condoom. Helaas ben ik niet zo stipt in het innemen van mijn pil. Het wil dus wel eens voorkomen dat ik het een dag vergeet, en dus de volgende dag 2 in moet nemen, gewoon volgens de bijsluiter dus. Maar soms wil het ook wel eens 3 dagen zijn. Maar nu begin ik langzamerhand steeds duidelijker te merken dat m'n lichaam verandert. Zelfs zozeer dat het m'n vriend opvalt. Borsten die zwaarder en strakker aanvoelen. Onderbuik die meer opgezet is, en harder aanvoelt. We hebben al 2 testen gedaan en beiden waren negatief. Zou ik desondanks toch zwanger kunnen zijn? Ik ben onlangs overgestapt van Trigynon naar Microgynon 50. Ik heb geen id of dat er mssn mee te maken heeft... Help ons alsjeblieft...
Dat onregelmatig nemen is inderdaad wel een risico! Als je volgens bijsluiter genomen hebt, heb je dan ook bijvoorbeeld een condoom gebruikt als je een pil in week één vergeten bent? Hoe ben je overgestapt van Trigynon naar Microgynon 50? Heb je een stopweek ingelast en dan met de nieuwe pil verder gegaan, of zonder stopweek meteen de andere beginnen nemen?
Onregelmatigheid is niet zo handig nee. Vriendin van mij (die wel pas bevallen was, en dus supervruchtbaar) werd zwanger toen ze pil ca. 3 dagen vergat, en daarna de pil weer doorslikte.
Ikzelf heb ook trigynon gebruikt en dat is een 3 fase pil, maar dat is microgynon dus niet. Bij trigynon krijg je de hormonen in verschillende doseringen binnnen, ze bootsen de natuur na. Maar bij microgynon krijg je continu dezelfde dosering ( voor zover ik het weet). Ik vergat ook wel eens de pil maar er gebeurde niks, maar 3 dagen vergeten is niet zo slim en dat geld ook voor de andere pilsoorten. En zoals speeters zegt: hoe ben je overgestapt? Ik denk zelf dat het daar aan ligt. En anders even naar de huisarts.
Nee we hebben er niet aangedacht in die dagen ook een condoom te gebruiken. Gewoon simpelweg niet bij stilgestaan. En nee, het is idd niet slim om zo onregelmatig die pilletjes te slikken was niet handig. Komt ook vooral doordat ik zulke onregelmatige tijden werk weer tegenwoordig. En ik ben overgestapt door gewoon de trigynon strip af te maken, en meteen door te gaan met de microgynon. Dat was iig wat de huisarts aanraadde. Omdat ik ookal met haar gesproken had over veranderen van pil.. Zij toen ook mijn borsten gecontroleert heeft, omdat ik toen al een kleine 2 weken last had van me borsten. Maar volgens haar ligt het gewoon aan me hormoonhuishouding...
Ff snel: Je overschakeling is in ieder geval al goed verlopen! Mocht je een stopweek hebben ingeschakeld tussen de overschakeling dan liep je behoorlijk wat risico als je naar een lichtere pil gegaan bent.