Nu zwanger van mijn tweede kindje en ik merk dat ik, in tegenstelling tot mijn eerste zwangerschap, veel minder gefixeerd ben op het krijgen van een buik en andere bijkomende vetjes. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er weer heel veel zin in om zwanger te zijn, alleen bij de eerste zwangerschap was ik zo aan het uitkijken naar die buik en dacht ik bij iedere kilo die erbij kwam, jeeeey nu zien mensen nog beter dat ik zwanger ben. Nu denk ik, jeeey ik kan mijn eigen broeken nog aan, al dan niet met de knoop nog open. Maar misschien komt het omdat mijn lichaam zo ontzettend veranderd is na mijn zwangerschap. Dat je toch een beetje de angst hebt dat ik er dit keer na de zwangerschap nog meer vetjes bij krijg die ik er niet meer af krijg. herkenbaar?
ik ben bij de 1e 22 kilo aangekomen, en na de bevalling bleven er 15 zeer akelig plakken, ik doe nu mijn best om niet zoveel aan te komen. Ik zit ook niet op al die extra kilo's te wachten...
Er valt een last van mijn schouders... Ik ben niet de enige haha. Ik kwam dus ook 24 kilo aan, mijn kraamhulp en verloskundige schrokken van mijn buik die er na 3 á 4 dagen nog losjes bijhing. Na veel strakke handdoeken en correctieslips is het redelijk bijgetrokken, maar ja.... Maar ik vind het zo raar dat je er totaal anders in staat bij de tweede zwangerschap
Ik ben de vorige keer 18 kg aangekomen en daar zijn er nu nog 14 van over Ben dan ook nog een boven de 100kg dus ik hoop echt dat ik weinig tot niks aankom haha maar zal er wel niet in zitten! Maar daarentegen wil ik natuurlijk wel een mooie buik haha!
ik was 11 kilo aangekomen die er allemaal 3 dagen na de bevalling weer af waren, dat was allemaal vocht. helaas juist in mijn kraamtijd aangekomen en dat was dus vet. dat heb ik eraf en nu weeg ik hetzelfde als bij mijn vorige zwangerschap. wil het op de kraamtijd na weer hetzelfde doen.
Vorige keer 17 kilo aangekomen en dat is er ook gewoon weer netjes afgegaan. Nu zit ik op een kilo of 12-13 en moet nog een paar weken. Zal waarschijnlijk dus iets minder aangekomen zijn in totaal. Ik maak me er geen zorgen om hoor, die kilo's gaan er echt wel weer af. Aankomen hoort nou eenmaal bij een zwangerschap.
Bij mij is het juist andersom. Bij de eerste ben ik dan wel 14 kilo aangekomen (en dat was er ook weer af), maar ik droeg heel erg naar binnen waardoor je pas heel erg laat zag dat ik zwanger was. Ik ben zo blij dat nu al veel meer zichtbaar is dat ik zwanger ben, zoals ik er nu na 3,5 maand uitzie, zag ik er vorige keer bij 6 maanden uit. Dus wat mij betreft mag dat buikje snel groter worden!
Heel herkenbaar. Heb een normaal postuur en kwam bij de eerste 14 kilo aan waarvan er 2 er niet meer vanaf gingen. Ik kon fijn mijn oude spijkerbroeken niet meer aan en kon gelijk grotere kopen. Deze keer pas ik nog meer op, ik weet 14 kilo is niet veel. Scheelt dat ik deze keer minder vocht vast houd. Ik ben nu 8 kilo aangekomen. Ga het proberen bij 11 te houden. Moet er niet aan denken om 25 kilo aan te komen of zo. Voor mij is dit ook echt niet een excuus om te gaan eten. Heb ik extra trek dan ik ik een boterham meer en verder....ben ik blij dat het maagzuur mijn trek voor zoet een beetje in toom houd! Charlie
Hier ook erg herkenbaar, ik kon mijn gelukkig niet op bij de eerste toen ik zag dat ik dikker aan het worden was en dat er kilo's bij kwamen. Toen 15 kilo aangekomen en alles was er gelukkig snel weer af. Nu zit er tot nu 7 kilo bij dus nog niet veel maar ik zie er ook niet graag veel meer bij komen hoor. En ook al ben ik erg trots op mijn buik, hij hoeft niet erg groot te worden van mij.
Ik ben vorige keer 17 kg aangekomen en er 20 afgevallen. Ik ben nu 1.68 en 62 kg. Ik sta er nu ook anders in, ik weet nu dat het niet meer zo wordt als het was (ben dan wel lichter, maar ik zie er niet meer zo strak uit als voor de eerste zwangerschap), maar dat het wel weer goed komt.