Tips sporten met je kind.

Discussie in 'De lounge' gestart door Valora, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valora

Valora Niet meer actief

Na de vele afval-topics de laatste tijd, dacht ik, ik start er ook eentje. :)

Ik vind nooit echt de motivatie om te sporten. Thuis sporten kan pas als mijn zoon op bed ligt, en dan heb ik geen zin meer omdat het te laat is, en een sportschool zit hier niet in de buurt. Dus ben ik op zoek naar tips om te sporten met je kind! Zelf had ik al bedacht: gaan wandelen, fietsen, zwemmen, maar misschien zijn er hier wel mensen met originelere ideeën? :)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Kun je niet gewoon thuis sporten als je kindje een middagdutje doet?
    Ik doe zelf nu 30 days shred, duurt maar half uurtje, die tijd moet op een dag wel te vinden zijn toch?

3. Valora

Valora Niet meer actief

Ik ben maar enkel in het weekend thuis overdag. Wanneer hij zijn middagdutje doet ben ik aan het werk. :) En als het dan eindelijk slaaptijd is, tegen 20u, heb ik echt geen zin meer om in het rond te gaan springen.

4. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik train ook rond 21.00 omdat het dan pas kan, dat went wel hoor.. ik stond vaak gapend te trainen :p waar een wil is is een weg!

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

20:00 uur is toch helemaal niet laat? Ik sport vaak pas tussen 20:00/21:00

Je zegt het zelf al eigenlijk.... motivatie..... discipline... Blijkbaar vind je het allemaal prima zoals het gaat ;) Anders had je echt wel zin om om 20:00 rond te gaan huppelen.

6. Valora

Valora Niet meer actief

Ik vind het niet prima zoals het gaat, maar verandering is altijd moeilijk. Discipline is een moeilijk punt ja. :) Daarom zoek ik eerst naar iets wat ik makkelijk(er) volhoud, de rest kan daarna nog altijd komen.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb wel eens gehoord dat mensen achter de kinderwagen gaan hardlopen. Verder kan ik niks verzinnen.. Wat jij zelf opnoemt vind ik niet echt sporten.

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Iedere dag een 45 tot een uur gaan fietsen. En dan flink stevig door fietsen dan heb je vlot conditie en voel je je s avonds dus ook fitter. Waardoor je s avonds meer puf krijgt om te sporten.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mijn dochter is nog een heel stuk jonger dan die van jou, maar ik loop nu veel hard achter de kinderwagen. Wil binnenkort ook gaan skeeleren.

In London ging ik altijd 1x per week naar mommy bootcamp met mij. Aupairkindje. Dit was in het park, alle kindjes kwamen ook mee, die renden een beetje in het rond en speelden met elkaar terwijl wij keihard aan het werk waren. Misschien zoiets?

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We hebben een kinect, en daar zet ik dan zumba op. De kleine meid schatert vh lachen als mama danst. Ok, ze is 9 mnd en soms lukt het maar 15 minuutjes. Bij papa op schoot is het makkelijker.

Maar in een flink tempo je huishouden doen is ook een topsport! En je huis is lekker schoon.

Buikspieroefeningen met de kleine op schoot of naast je op een speelkleed. Of veel trappen lopen, desnoods met de kleine op je arm.
    Lekker een half uurtje dansen op lekkere muziek. Zelf heb ik jaren op ballet gezeten en ik doe tijdens het koken gelijk mijn beenoefeningen (misschien is dat wel de oorzaak van mijn beroerde kookkunst).

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    wij doen regelmatig yoga met kind erbij. Er bestaan leuke boeken over peuteryoga voor als je kindje wat ouder is! En toen hij kleiner was vond hij het heel leuk om over papa en mama heen te klauteren ;)

Deel Deze Pagina