Mijn allerliefste prinses is deze week alweer 24 weken oud en groeit als kool op mama's nectar. Binnen 2 weken starten we met gestoomde stukjes groenten en fruit à la rapley. Ik ben nog steeds aan het wachten tot de nieuwste versie van s. Kleintjes "van borst tot boterham - eten voor de kleintjes" uitkomt. Dat zou begin mei zijn maar er komt maar geen schot in de zaak. Het bijvoedingsschema heb ik ondertussen gevonden. Mijn vraag is echter: hoe beginnen we eraan. Best voor of na de BV? ' s Middags en/of s' avonds. Eerst met groenten of met fruit? Mogen we op 1 dag beiden geven? Bijvoorbeeld ' s middags een stukje wortel en aardappel en 's avonds een stukje banaan? Moeten de groenten die gestoomd zijn eerst koud worden of mogen ze nog lauw zijn? Alle tips zijn welkom!
hoi fijn dat het goed gaat met de borstvoeding en leuk om te lezen dat je je zo goed verdiept hebt in de bijvoeding! Met de vorige versie van Stefan Kleintjes boek kom je ook een eind denk ik hoor! Maar hier vast wat antwoorden en tips: _ in eerste instantie is het echt bijvoeding, het gaat om het wennen aan smaken en structuren. Dit kun je het beste geven NA een borstvoeding, je kindje is dan rustig en tevreden en heeft geen honger, dus het proeven van de groenten en fruit zal aangenaam zijn en niet frustrerend. - liever beginnen met groente, fruit is zoeter en gaat makkelijker, sommige baby's willen nadat ze het zoete fruit hebben leren kennen minder goed groente eten. Dus start met een worteltje oid. -tijdstip van de dag maakt niet veel uit, mag ook best 2 keer per dag, op een moment dat ze wakker is en fit je mag inderdaad ook 2 verschillende dingen per dag aanbieden Er zijn geen strikte regels bij Rapley, volg je eigen gevoel en kijk goed naar hoe je kindje het beleeft en ervaart. Het eten kan zowel lauw als koud aangeboden worden. Veel (eet) plezier gewenst! Mirjam