Huis in brand, wat neem je mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Vanacht werd ik wakker na een nachmerrie...........ons huisje stond ik brand!!!!!!
    Heel apart, want ik zat 3 huisjes verderop en zie daar gewoon 1 brandweerwagen staan en zeg nog uit de grap: als ons huis maar niet in de brand staat.
    Kom ik buiten, staat gewoon heel het dak in lichte laaie, samen met de buren zijne:$, en maar 1 brandweerwagen aanwezig:$
    Toen vroeg ik of ik nog snel naar binnen mocht omdat er nog 3 katten binnen waren.
    Antwoord weet ik niet, toen werd ik niet wakker:)

Maar goed dit zet me wel aan denken.
    Stel je huis staat in de brand, zoals het dak en je mag nog naar binnen, wat neem je dan mee in die ene minuut die je nog hebt in je huis?

2. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    in ieder geval probeer ik mijn man en dochter mee te nemen ;)

en als het snachts is een paar dikke dekens ofzo en kleren om warm te blijven... de rest is gelukkig vervangbaar! hoewel je er niet aan moet denken natuurlijk brrrr !

het is ook een van mijn grootste angsten hoor.. als wij het allemaal maar overleven!

3. koekie

koekie Lid

20 nov 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ken het gevoel, ik heb het meeste ook zo staan dat ik er snel bij kan.... stom he..hopelijk is het nooit nodig...ik neem beslist mee:

de eerste kleertjes van beide kinderen die zitten in curverbakken en de eerste fotos en het film materiaal/ externe harde schijf.....

los van onze gezondheid is dat me heeeeeel veel waard.....

4. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    op nummer 1 mijn kinderen, nummer 2 mijn man, en pas daarna ga ik nadenken over spullen, iig de laptop en mediaplayer daar staan alle foto's en filmpjes op. verder zijn we goed verzekerd. ohja fotoalbums en tandendoosjes van de kleintjes. ( niet dat daar al wat in zit)

5. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

hahaha dat spreekt voor zich.
    In mijn nachtmerrie waren ze er ook niet gelukkig, alleen de 3 poezen

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mn kinderen!!!!!!!!!!!!!!1

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Mn dochter man en mn 6 katten de rest kan me dan gestolen worden

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Dat is t eerste waar ik aan denk!!
    En natuurlijk mijn man! haha
    En verder denk ik dat je op dat moment nergens aan denkt alleen zo snel mogelijk buiten komen!!
    Misschien een dikke deken en de koekeltjes van mn boys!\

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn man, kinderen, jassen en mijn tas(portemonnee en de paspoorten). De rest mag blijven

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mn zoontje, vriend.... Daarna fotos en mijn knuffel hahaha (erg he, die heb ik al vanaf mn geboorte in mn bed liggen, en die ligt er nog steeds;))

11. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Zoontje, man, honden, en laptop (daar staan alle foto's e.d. op).

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Mijn zoontje en man de rest kan me op dat moment niks schelen!

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk dat je dat niet kunt zeggen. het ligt er totaal aan waar je je op dat moment in je huis bevind en hoe groot de brand is op het moment dat je erachter komt.en ook niet onbelangrijk, wat de oorzaak is vand e brand. dus hoe snel en hoe hevig het is en gaat. ik denk dat je al blij mag zijn als je man en kinderen en huisdieren kunt redden.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

mn dochter, huisdieren, daarna laptop ofzo (waar alle fotos enzo op staan)

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    vriend, kindje, honden en kat ( als ik dat allemaal nog voor elkaar kan krijgen uiteraard ) verder niks...spullen komen er wel weer nieuwe

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Man en dochter (en de stiefkids, als die er zouden zijn).
    Verder jassen en schoenen meegrijpen en zorgen dat de autosleutel in de jaszak zit, dan heb je daar iig achteraf geen gedonder mee en kunnen we op eigen gelegenheid naar familie toe, (die wonen allemaal minimaal drie kwartier verderop). Maar dat hangt/staat allemaal bij de voordeur, dus zou in het voorbijgaan allemaal zo meegegrepen moeten kunnen worden.
    Verder zal het me worst wezen... als we met z'n allen maar veilig wegkomen! Ik zou ook niet op zoek gaan naar onze kat. Neem aan dat die eerder onraadt ruikt dan wij en dan zo slim is om het kattenluik te gebruiken, maar daar zou ik mijn leven echt niet voor wagen.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn gezin de rest laat maar branden dat is vervangbaar.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helemaal afhankelijk van wat er gebeurt maar in ieder geval mijn
    manlief en kinderen. De katten leven buiten dus daar hoef ik niet aan te denken.

Is er meer tijd...

foto albums

laptop

sieraden

tas (autopapieren, portemonnaie, sleutels)

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

moet trouwens wel zeggen dat vriendlief brandweer man is en ik dus in z'n situatie geen kans krijg omdat hij dan alles doet (hij heeft zelfs zijn complete uitrusting op de slaapkamer hangen voor de sier)

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vriend, aandenkens dochter*, konijn en als het nog kan ook mijn handtas (met daarin belangrijke papieren als paspoort enzo).

Straks staat onze ongeboren uk op één.

Deel Deze Pagina