Minder motivatie voor werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door PollyBaby86, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Heej meiden,

Hebben jullie dat ook? Sinds ik zwanger ben heb ik echt zo veel minder zin en motivatie voor m'n werk. Ik ging altijd voor 200% voor m'n werk, nou nu is dat echt 50% kan ik je zeggen!
    Het liefst zou ik gewoon altijd vrij zijn, terwijl dat eerder echt niet zo was.

Ben benieuwd hoe dit straks verder gaat! :)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je prioriteiten liggen gewoon anders nu. En dat is straks ook zo als de kleine er is. Tenminste: dat geldt voor mij wel. Vroegah deed ik veel meer werk dan ik hoefde te doen. Thuis maakte ik ook gewoon nog de nodige uren aan extra werk. Ik ben juf en zat 's avonds en op mijn vrije dagen vaak nog uren in de week allerlei (digitaal) lesmateriaal te maken of leuke ideeën op te zoeken. Nu werk ik natuurlijk ook nog regelmatig thuis. Maar als ik klaar ben met mijn stapel nakijkwerk of met de formulieren die ik moet invullen, besteed ik mijn tijd gewoon liever aan onze zoon. Dan ga ik niet ook nog eens die extraatjes doen.

3. RianneB

RianneB Actief lid

16 okt 2013
    176
    0
    0
    Bollenstreek
    Phoe, dat is heeeeel herkenbaar! Ik zat altijd vol energie en ideeën. Nu zit ik constant te gapen en kom ik totaal ongeïnteresseerd over geloof ik... 's Ochtends heb ik best moeite weer te gaan en zo rond een uurtje of 1 wil ik het liefst weer naar huis. En echt, dit had ik normaal nooit!
    Ik heb m'n werkgever al wel over mijn zwangerschap verteld en gelukkig is er hier alle respect en ruimte om te kunnen doen waar ik mij goed bij voel, dus dat is wel prettig... Maar goed, elke dag eerder weg kan ik niet maken ;)

4. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Zooooo herkenbaar!
    Echt moed bij elkaar rapen om te gaan. En zooooo blij zijn weer naar huis te mogen.
    Ik geniet ook veel meer van mijn vrije dagen nu. Volgens mij worden we echt een soort van huismus en blijven we het liefst bij ons 'nestje!'

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ik heb er sinds een paar weekjes last van. Maar het wisselt heel erg, soms zie ik best op tegen verlof, maar soms kan het me niet snel genoeg gaan. Op mijn werk merken ze niet zoveel aan me, ik ben wel wat vergeetachtiger en echt een beetje 'blonder' dan normaal. Maar dat is ook wel weer grappig. Nog maar 2 weken te gaan. Ik denk dat je als je nog zo pril zwanger bent toch moet proberen om je gedachten op je werk te focussen, anders zijn het nog hele lange weken.

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Herkenbaar! Toen ik weer wat meer energie kreeg ging m'n motivatie ook weer omhoog, maar bij 30 weken ging bij mij echt de knop op. Zo van de een op de andere dag was ik het zat.
    Maar mij hoor je niet klagen, nog 4 weken werken en heb vandaag al vrij genomen. En dan zit het er voorlopig op.
    Plak achter m'n verlof mooi nog 4 weken ouderschapsverlof, lijkt me heerlijk.

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik sluit me hier helemaal bij aan. De focus is pas sinds een week enigszins terug. Nu ben ik dus echt weer productief en daar moet ik de komende tien weken maar van genieten.
    Ik plak nog 2 maanden aan mijn verlof vast. Tegen die tijd hoop ik echt weer zin te hebben om te gaan werken.

8. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ja jullie hebben ook gelijk hoor, moet echt even de knop omzetten. Maar soms... :)

Ik hoop dat als ik weer meer energie heb, m'n motivatie ook weer terug komt!

Overigens denk ik dat ze op me werk weinig merken hoor, tis meer van binnen zeg maar!

9. unknowable

unknowable Niet meer actief

Herkenbaar! Al moet ik nog wel even knallen voor mijn verlof in gaat, want ik weet niet of mijn contract verlengd word.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ook hier herkenbaar, begon in de zwangerschap en toen mijn contract niet verlengd werd was ik stiekem eigenlijk best blij. Heerlijk zorgeloos kunnen genieten van mijn zwangerschap/baby. Nu 2,5 jaar later ben ik voor mezelf begonnen en de motivatie is nog niet wat het ooit geweest is, met vlagen wel, maar ik ben zo graag bij mijn kindjes.

11. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

2 jul 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog 1, in de laatste paar maanden is de motivatie enorm enorm gedaald. Ik heb zelf wel gekozen voor 4 weeken verlof in het begin omdat ik na me bevalling langer thuis wil zijn.

Nou laatste loodjes wegen het zwaarts is nog nooit zo erg waar geweest! ik heb nu nog 1 week en 1 dag te gaan.
    Was al afgelopen aan het mokken, maar afgelopen maandag is mijn tijdelijke vervangster begonnen.
    Dat maakt je niet echt vrolijk. Tuurlijk is ze er nog maar even, maar god ze is zo vrolijk en energiek, wordt ik een beetje geirritteerd door.

Ik heb al geen zin en kan ik een super vrolijk persoon inwerken die enorm zin heeft om ALLES te leren. Maakt me alleen maar negatiever!

Had liever mijn werk afgemaakt zonder extra belasting

12. Ishetzover

Ishetzover Actief lid

19 jul 2011
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken het ergens wel. Vooral als je je niet zo lekker voelt is het lastig om je helemaal te kunnen geven voor je werk. De laatste weken van de zwangerschap gold dat voor mij weer opnieuw; je bent dan ook gewoon veel bezig met het kind dat geboren gaat worden.

Na mijn verlof had ik echt zin om alles weer op te pakken maar het duurde wel even voordat ik weer echt in het werkritme zat en het weer heerlijk vond om lekker bezig te zijn met andere dingen dan kinderen, huishouden en 'mutsen'. Ik denk dat het zeker 2 maanden geduurd heeft na mijn verlof. Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Ik vind mijn werk ook gewoon erg leuk en vind het nu ook weer leuk om 's avonds, wanneer mijn zoontje in bed ligt nog naar netwerkevenementen e.d. te gaan.

Succes!

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ook ik herken het direct! Ik werkte ook voor 200% maar nu is het ook 50%. Heb er weinig zin in.
    Maar komt waarschijnlijk door de kwaaltjes.
    Komt vast weer een keer goed....... :D

14. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Ik moet nog 6 dagen werken. Moet nog veel afronden en mijn overdracht in orde maken. Ik merk dat ik laatste tijd foutjes maak en vergeetachtig ben. Dat vind ik vervelend. Ik probeer dat te verbergen, stom is dat eigenlijk. Hebben jullie daar ook last van, vergeetachtig, heeft dat ook met concentratie en motivatie te maken?. Stress is niet goe haha.

Deel Deze Pagina