zoveel vragen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door AngelSterre, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    #1 AngelSterre, 11 mei 2016
    Laatst bewerkt: 11 mei 2016
    Pfft weet ff niet waar ik moet beginnen..
    Mijn gewone lichaamstemperatuur is laag erg laag en ik vraag me af of dat een zwangerschap in de weg kan staan?
    2 jaar geleden begonnen met temperaturen bij opstaan.
    Niet helemaal volgens de regeltjes want geen vaste tijd, vaak snacht's naar de wc. En ik denk de belangrijkste, niet rectaal. Door trauma is dat voor mij zo stressvol dat ik ervoor koos om via een oorthermometer te tempen.
    Goed je moet toch wat dus eerst maar eens begonnen met gewoon dagelijks te temperaturen na opstaan.. dat was al een opgave want blijkbaar is mijn basale temp al erg laag zo laag dat het niet te meten is.
    Ik kreeg namelijk de melding low :((laagste meettemp van de thermometer is 34.0)
    Goed het zou aan de thermometer kunnen liggen.. nieuw batterijtje erin en nieuwe meting...opnieuw low.. Vriend erbij geroepen meet jij eens bij jou.
    36,2 Oke het ligt dus niet aan de thermometer. Dus best gefrustreerd toch door blijven tempen en altijd de melding low,
    behalve rond de 13e/14e cyclusdag dan zag ik ineens een 34.2/34.3 in het schermpje. Tja dus er een beetje vanuit gegaan dat dat dan toch m'n eisprong aangaf tot ik begin dit jaar er even helemaal mee klaar was met dat temperaturen:x

2 maanden terug besloten om ovulatie-testen te gaan gebruiken. De eerste maand zonder tempen maar deze maand het toch maar weer half opgepakt met het idee dat het toch niet meetbaar zou zijn again;)
    Afgelopen vrijdag een licht streepje op de ovulatie-test (cd14) dus meteen weer tempen, 34.1 zaterdag weer de melding low evanals zondag maandag en dinsdag. Gisteren eindelijk een knallende ovulatie-test
    maar wat schetst mijn verbazing vanochtend op de 18e cyclusdag ineens bam! 35,1
    Zou dat dan de eisprong aanduiden? en nu moet ie in het gunstigste geval hoger blijven toch?
    aarrrrg gek wordt ik er nu ff van

2. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb je een berichtje op je andere topic achter gelaten.

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

Je zegt het eigenlijk zelf al waar het probleem zit, oorthermometer. Als je trauma aan rectaal hebt misschien vaginaal proberen met een andere thermometer.

Onder de 35 graden ben je namelijk ernstig onderkoeld, dus het moet echt aan de meetmethode liggen.

Succes

4. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Nou ja dat zou je denken he, maar ik heb al m'n hele leven een erg lage temperatuur
    Als kind in een koorts coma geraakt bij 38.7 en bij temperaturen boven de 36,5 ook echt doodziek. Het heeft al vele discussie bij de heren doktoren opgeleverd omdat ze dat niet als koorts of zelfs verhoging zien.
    Inmiddels ben ik er wel aan gewend dat ik alles 10x extra moet uitleggen aan artsen als het op m'n temperatuur aankomt.
    maar goed morgen heb ik tijd om de stad in te gaan voor een gewone thermometer en dan eens een tijdje vaginaal gaan proberen te tempen..
    Iig heb ik nu al 3 dagen een meetbare dus hogere temperatuur.
    ik doe Voor de zekerheid nog steeds iedere dag een ovulatie test want waar die woensdag zo goed als geen streepje meer had, was ie donderdag opnieuw positief en vandaag opnieuw positief maar wel wat lichter dan gisteren, blijkbaar een twijfelend ei.
    Om gillend gek van te worden hihi

Deel Deze Pagina