apenheul met een kindje van 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    we willen een keer naar de apenheul maar is dat wel iets met een kleine meid van 1 jaar?

we gaan dan na haar dutje om 13.00 uur ze heeft dan ook gegeten
    fruithap maken we en nemen we mee
    maar hoe doen we dat met het avond eten want een gronte potje vind ik ook zoiets :( ze krijgt eigenlijk altijd vers!

hoe zouden jullie dit doen is er uberhoubt wel een potje voor 12+?

alvast bedankt

Edit moderator: Graag goed kijken waar je iets het beste kan plaatsen.

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jahoor, er zijn zeker wel potjes voor 12+ :) En voor 1 keer maakt dat toch niet zoveel uit joh! Ze maken tegenwoordig echt wel goede groentepotjes hoor!
    Ik denk dat het een ook beetje aan je kindje ligt of je er een hele middag kunt rondlopen. Kan ze lang in de buggy zitten zonder vervelend te worden bijvoorbeeld?

Ik zou dit met Vigo dus nog echt niet te hoeven doen, want hij is de buggy al zat na zo'n klein half uurtje :)

3. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik zou gewoon een potje meenemen, ze zijn er wel vanaf 12 maanden, dus gewoon doen!

Apenheul is erg leuk, maar hou er wel rekening mee dat de apen heel erg dichtbij komen en ze erg brutaal zijn. Mijn nichtje is er een keer heel erg van geschrokken en wou gelijk weer naar huis, hahahah.

Veel plezier!

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ja er zijn ook potjes van 12+ maanden dus die zou je eventueel mee kunnen nemen. Zo slecht is dat niet voor een keertje.

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    is het erg om ze een paar uur te laten zitten? das toch niet goed?

hoe doen anderen dat nou eigenlijk haha iedereen gaat toch wel eens een dagje weg waar een kliene niet ''los'' kan?

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Je wil niet weten hoelang en hoeveel Femke in de buggy heeft gezeten toen we op vakantie waren....
    Zolang ze niet zeuren erin laten zitten, en als ze wel beginnen te zeuren laat je ff ergens kruipen/lopen of spelen.

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik ben een keer gebeten door zo'n apie daar, stak alleen even mijn hand uit...HAP :confused:
    Dusseh, wel beetje oppassen wat je kleine doet daar ;)
    Ik zou niet onderin de buggy bijvoorbeeld eten stoppen in een tas, dat hebben de aapjes snel door en voor je het weet hangen er vijf aapjes aan je buggy en is je kind van streek. Dus eten in je eigen zakken of rugtas stoppen, dan heb je daar geen last van!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Toevallig zijn wij gisteren naar de apenheul geweest :) :)

En ik zou het gewoon lekker doen hoor.
    De apen komen niet zo heel dichtbij meer dan 'vroeger', ze kunnen het wel hoor. Maar als ze op een bezoeker willen klauteren dan krijgen ze 'straf' van de verzorgers (ze krijgen dan een spuit water van een plantenspuit).
    Dit is omdat de apen te gewend werden aan mensen en dit ook niet geheel de bedoeling was.

Je hebt gedeelten waar je eten mag en waar geen apen rondlopen. Daar kun je je kindje heel goed even laten spelen hoor. Bij het ene eetgelegenheid is er een kinderboerderij en bij de andere een speeltuintje.

Er is 1 stuk (bij de doodshoofdaapjes) waar je je buggy niet mee mag nemen, je kunt het daarvoor parkeren en er staat personeel bij om alles in de gaten te houden.

En wat betreft een potje, die ene keer maakt echt niet uit hoor.

Groetjes Anita

9. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Wij wonen in apeldoorn en hebben een abonnement. We zijn met onze dochter al een paar keer geweest, ze was voor het eerst rond de 11 maanden.

GRANDIOOS vond ze het!

Vooral de doodskop aapjes zijn er leuk omdat deze los lopen, spelen en de grappigste grollen uithalen. Ze mogen niet meer op de mensen zitten en het wordt m.i goed in de gaten gehouden door het personeel. Er lopen mensen rond met plantespuiten voor het geval er eentje een raar idee in zijn hoofd haalt.

Verder vind ze de oerang oetans ook helemaal geweldig.

Je kunt daar (of in het restaurant van park berg en bos) je potje laten verwarmen hoor!

En slapen deed ze wel in de buggie als ze moe was. Maar eerlijk gezegd gingen wij altijd smiddags voor een paar uurtjes. Meer dan zat voor zo'n kleintje

Veel plezier

10. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    By the way

Je krijgt een speciale tas mee om alles in te doen, zodat de loslopende aapjes daar geen grip op krijgen. Vooral eten en drinken moeten erin, maar ook handtasjes e.d. handige dingen, want je kunt ze ook als rugzak dragen.

Hiervoor hoef je niets extra's te betalen.

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    er zijn dus plekken waar ze eruit kan en kan bewegen
    na dan gaan we denk ik maar eens naar de aapjes kijken :)

meer ervaringen zijn welkom!

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ja precies, da´s toch best te doen met een kleintje. Als je even een terrasje pakt, kan je meisje mooi even rondlopen en wat spelen. Bij het restaurant kan je ook vast verschonen en een potje - flesje opwarmen..
    Er is ook een soort van kinderboerderij dacht ik! Leuk!

Wij hebben ook een dierentuin in de buurt. Ook al is Truusje nog niet eens 6 maanden, het lijkt me best leuk daar eens een ronsje met haar te lopen. De poezen en de hond vindt ze ook geweldig om naar te kijken, dus...

13. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Aangezien wij echte dierenfans zijn en wel 3 abonnementen hebben :D gaan wij met onze kleine al vanaf 3 weken naar de dierentuin! Eerst in de bak van de kinderwagen, toen sliep ze natuurlijk wel vnl. en nu met 6 1/2 maand gewoon in het zitgedeelte van de wagen. Ze vindt het geweldig. Vooral apen natuurlijk, want die hebben zulke leuke gezichtjes. Ik zou het gewoon doen en je vooral niet zo druk maken van te voren en daar want dat merkt je kindje. En als je haar niet de hele tijd in de buggy wilt hebben dan kan je haar er toch uit tillen en lopend dingen en dieren laten zien? Heel veel plezier alvast, het wordt vast erg leuk!

14. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ah blijkt wel weer dat mijn ervaring eentje uit de oude doos is ;)
    Jaren geleden klommen die apies dus wel over alle bezoekers heen en vond eentje mijn vinger interessant genoeg om in te bijten.
    Goed dat het veranderd is!

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    auw! :confused: :)

16. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wat leuk!

Ik ben vorige week voor t eerst met haar naar de dierentuin geweest (ouwehands) maar het boeide haar niks hoor, ze lag lekker te dromen en keek niet op of om voor die beestjes ;) Straks gaan we naar Dierenpark Amersfoort, ben benieuwd of het haar nu wel interesseert ;)

17. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Heel veel plezier in de apenheul ;)

Deel Deze Pagina