Even een pil vraagje.......

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

misschien moet ie ook wel in een ander forumgedeelte sorry dan. Maar ik zat even ergens mee. Ik slik micriginon 30 een goedkope versie er van dan. Nu slik ik de laatste dagen de pil niet meer zo regelmatig heb ik door. Nu heb ik gister morgen de pil van eergister geslikt. Die had ik dus eergisteravond moeten slikken maar vergeten. Dus heb ik hem gisterochtend alsnog geslikt, maar nu ben ik gisteravond de pil weer vergeten en nu net weer geslikt, nu moet ik dus niet vergeten om de pil van vandaag ook nog te slikken vanavond.

Maar nu is mijn vraag, ben ik nog wel safe? of heb ik kans dat ik zwanger kan zijn/raken?? Op dit moment. Ik moet zondag de laatste slikken dan heb ik weer een week pilstop.......IK vraag me dit af omdat ik al 3 kids heb en een 4e is van harte welkom, maar ik ben er op dit moment eigenlijk niet klaar voor. Mocht het zo zijn dan word het met alle liefde ontvangen hoor echt waar, maar liever niet dan wel op dit moment. Wie kan mij wat wijzer maken??

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dit hoort inderdaad thuis in een ander onderdeel 'zwanger worden' maar dat maakt niet uit, hij wordt er vanzelf naartoe verhuisd.

Je bent dus de pil vergeten in week 3 van je strip.
    Daarover staat het volgende in de bijsluiter:

1 tablet vergeten in week 3:

- Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u 2 tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in. Sla bovendien de tabletvrije periode over en ga meteen door met de volgende strip.
    Hoogstwaarschijnlijk krijgt u pas aan het einde van de 2e strip een echte onttrekkingsbloeding, maar u kunt tijdens de twede strip wel last krijgen van spotting of doorbraakbloeding.
    2. U kunt ook stoppen met de betreffende strip en na een tablet vrije periode van 7 dagen (tel wel altijd de dag mee waarop u de pil bent vergeten) verder gaan met de volgende strip. Als u op een vaste startdag met een nieuwe strip wilt beginnen, mag u een tabletvrije periode van minder dan 7 dagen aanhouden.

Meer dan 1 pil vergeten in 1 strip -> vraag uw dokter om advies

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08204.pdf

Als je nog vragen hebt kun je altijd de ha of assistente bellen voor advies.
    Ik ben zelf geen dokter, ik zeg alleen wat er in de bijsluiter staat.
    Succes

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een pil wordt pas echt als vergeten beschouwd als deze meer dan 12 uur te laat wordt ingenomen.

aldus de bijsluiter. Heb je hem beide keren langer als 12 uur later ingenomen?

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Voor de 3e week maakt het volgens de bijsluiter niet meer uit geloof ik.
    Als je in de 1e 2 weken de pil een x vergeet is de kans op een zwangerschap aanwezig maar denk dat je je niet druk hoeft te maken.

5. liebrando

pff volgens mij niet langer dan 12uren vergeten die van eergister. Die van gister die ik vandaag heb geslikt wel.

Het overkomt me normaal nooit, slik altijd braaf de pil op tijd, maar de laatste dagen is het hier helemaal mis. Ik slik hem gewoon af tot zondag en dan wachten we wel af. Ga er gewoon vanuit dat ik ongi word.....

bedankt voor jullie uitleg!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou er geen risico mee nemen. staat zoveel in de bijsluiter.
    De rest van de maand maar even extra veilig doen en na je ongi wat voorzichtiger zijn met je pil ;) tenzij je er natuurlijk nog een kleintje bij wilt.

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Vanaf 12 uur te laat innemen moet je te idd beschouwen als vergeten. Bij een eenfase pil (zoals jij gebruikt) hoef je pas vanaf 2 vergeten pillen aanvullende maatregelen te gebruiken.
    1 vergeten pil kan geen kwaad.
    Nu is het even de vraag of je echt binnen de twaalf uur zit of niet.
    Als je echt op safe wil spelen en als je de vorige 72 uur gemeenschap hebt gehad kun je overwegen je huisarts te raadplegen of zelfstandig een morningafter pil te nemen.
    Als je geen gemeenschap in de voorgaande 72 uur hebt gehad, dan is het verstandig komende week een aanvullend anti conceptie middel te gebruiken.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes!

8. liebrando

Een 4e zou zeker welkom zijn! Maar ik ben er op dit moment eerlijk gezegd niet klaar voor. We zouden dan ook nog eens een ander huis moeten hebben of 2 op een kamer maar dat vind ik best eng een baby en een kindje van 2,5 dan op 1 kamer. En een grotere auto want 3 op de achterbank past maar de 4e niet meer. Dus liever nog niet dan wel. En ik durf eigenlijk ook niet echt meer :$ Normaal let ik altijd op de pil, maar deze week is het echt een ramp week wat betreft de pil vandaar dat ik maar even na info vraag..

9. liebrando

de pil die ik gister geslikt heb is wel binnen 12uur. Maar de pil die ik vandaag heb geslikt (van gisteravond) die is veel langer dan 12uur...

ik begin niet aan de morningafter pil sorry. Als het zo is dan is het zo. En is het zeker welkom maar liever op dit moment niet dan wel snap je??

maar bedankt voor de info!!

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik zou zelf ook niet kiezen voor een morning after pil.
    Mij lijkt de kans dat de pil je jouw geval onbetrouwbaar is erg klein, maar ja helemaal weet je het nooit.

Ik heb laatst ook een maand gehad waarin ik twee maal de pil was vergeten. Volgens mij door moeheid ofzo, normaal ben ik ook vrij strikt.

Ik werk zelf als doktersassistente, en krijg deze vraag regelmatig, dus ik wilde je wel duidelijk antwoord geven. Vandaar mijn uitgebreidde uitleg.

11. liebrando

Ik hoef die morningafter pil dus ook echt niet.

Fijn dat je me zo duidelijk uitleg wou geven!

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Gewoon zorgen dat je even een paar dagen geen sex hebt op en rond het eisprng moment. Dubbel veilig. Of gewoon de eerste 1,5 week na je ongi met condoom vrijen.

13. whattodo

whattodo Nieuw lid

20 mei 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij zit ik hier ook niet helemaal goed, en maar hopen dat het gelezen word.
    Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan een klein stapje erger. ik ben 2x de pil vergeten(later dan 12 uur ingenomen), en heb de dag erna gemeenschap gehad met mijn vriend. ik ben gewoon doorgegaan met het slikken van de pil, maar ik vraag me af of dat wel zo slim is.
    1. Moet ik stoppen met de pil om te weten te komen of ik zwanger ben?
    2. moet ik een zwangerschapstest doen?

Kan iemand me hier zo snel mogelijk antwoord op geven?

14. liebrando

ik ben maar gestopt met de pil. Kwam er net achter dat de pil van woensdag en donderdag erin zitten. Dus loop lkker achter, moest zondag de laatste slikken, maar hou het nuwel voor gezien!

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik ben op deze manier zwanger geraakt vorig jaar.
    Toen ik doorhad dat ik t was vergeten en gemeenschap had gehad. Ben ik met de pil gestopt.
    Het kan geen kwaad om eerder te stoppen met de pil, maar stel dát je zwanger bent is het niet heel goed voor je kindje.

Ik zou dus gewoon nu met je stopweek beginnen!

16. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb 1 pil te laat ingenomen (de dag erna), en in de bijsluiter stond dat het geen kwaad kon.
    Resultaat: hartstikke zwanger.

17. liebrando

pff begin hem wel te knijpen na jullie verhalen.....afwachten maar even. Ik vergeet hem nooit en deze week is het echt barg.

Deel Deze Pagina