Ja de titel zegt het al. Wat vinden jullie van de naam Rafal? Het staat al vast dat dit de naam wordt voor onze zoon, maar wil hier graag op deze anonieme plek weten wat de mensen er echt van vinden .
Rafal vind ik heel raar staan, ik dacht dat je Rafael bedoelde en een letter vergeten was. Rafael vind ik wel heel mooi, mits je geen 100% NL blond kindje verwacht.
Kijk dat zijn nou eerlijke reacties. Rafael behoorde tot 1 van mijn ( kind wordt hoogst waarschijnlijk niet blond, wij zijn beide getint ) favorieten en mijn man had Rael als favoriet. Beide vonden we de favoriet van de ander wel mooi, maar het was hem net niet voor ons. Wat we wel zeker wisten was dat we een naam wilde beginnende met de R. Ik ben toen gaan neuzen op internet en kwam de naam Rafal (klemtoon op het eerste gedeelte) tegen met als betekenis "genezen door de heer". Naast dat ik de naam mooi vind en bijna zeker wist dat mijn man hem ook mooi zou vinden sprak de betekenis mij erg aan, aangezien dit mijn tweede zwangerschap is en de eerste helaas is uitgelopen op een miskraam. Wij zijn beide trouwens niet echt gelovig. Maar goed, ik hoor dus graag jullie eerlijke reacties.
Echt eerlijk? Ik keek verkeerd en dacht dat dit topic bij 'Baby Uitzet' stond en dat het ging om een merk voor babyspulletjes (als in Tefal, denk ik).. Ik vind het niet mooi, maar ook niet afgrijselijk..
Dacht ook dat je de e vergeten was . Maar, met je uitleg erbij en de uitspraak zou ik er wel aan kunnen wennen, hoewel niet mijn smaak maar dat hoeft ook niet. Dus misschien is Rafal er eentje in de categorie: even corrigeren in het begin maar dan wel leuk! Rael ook stoer trouwens!
Vind het zo wat onaf klinken, naast de al genoemde namen klinkt Refaël voor mij meer 'af'. Het heeft trouwens de zelfde betekenis als Rafael en Rafal.
Het is de Poolse vorm van Rafael. Ik vind hem niet heel lelijk, maar ook niet geweldig. Dan vind ik mooier : Rafay Rafian Rafa Rafai Ravan Ravin Ravian Rauvin Dit zijn ook bestaande namen. Ik heb ze uit Das Grosse Vornamen Buch.
Rafal met de klemtoon op ra, dus uitgesproken als RAA-fal neem ik aan vind ik heel eerlijk gezegd echt een vreselijke naam. Het is net of ik rafel hoor, als in "die broek is zo versleten, de rafels hangen eraan". En toen ik het zag staan dacht ik dat je de "e" vergeten was en er eigenlijk Rafael (wat ik overigens ook geen mooie naam vind, maar dat terzijde) had moeten staan.
euh..... Rafal is een stommem bal! Rafal is heel erg mal! Rafal ruikt naar koeienstal! Rafal eet alleen halal/ is niet halal! ....... zou ik dus niet doen....
Kinderen kunnen volgens mij op elke naam wel een of ander rijmpje verzinnen hoor Ik dacht ook dat je een letter was vergeten, vind het geen mooie naam.
.... Op zoooooo veel namen kan je iets rijmen, daar zou ik me maar niet druk om maken Nick/Rik p*k Mees vlees Janet sl*t René/Renee wc Fleur meur Lot snot Enzovoort...
Dat rijmen vind ik echt onzin, dat kun je bij zoveel namen doen! Maar ik vind de naam helaas ook echt niet mooi.