lieve lieve lieve dames hier, ik ben begonnen met de opleiding jeugdzorg, om enkele van mijn opdrachten goed te kunnen afronden moet ik vrijwilligerswerk doen in de sector jeugdzorg. Nu ben ik zelf al een beetje aan het zoeken en kwam de kindertelefoon tegen, ik heb me ook gelijk als vrijwilliger ingeschreven want dat zou helemaal prima zijn. maar mocht het zo zijn dat zij mij niet willen dan moet ik iets anders zoeken. kunnen jullie mij een beetje opweg helpen waar ik nog meer terecht zou kunnen? ik heb nog wel even de tijd hoor maar wil het liever ruim van tevoren geregeld hebben want het is een opleiding van 4 jaar dat ik in 1 jaar doe dus het gaat in rap tempo. alvast heel erg bedankt voor het meedenken
Oh wat leuk zeg! Ik ben vrijwilliger bij de kindertelefoon geweest én ik ga stage lopen als docent op de PW Jeugdzorgopleiding dus als je concrete vragen hebt, barst los!
Heb je trouwens in je woonplaats een vrijwilligerscentrale? Die hebben wij wel, en misschien kun je daar deze specifieke vraag ook wel kwijt!
@nikita23: heeeey wat leuk! nou jou ga ik dus zeker lastig vallen met een hoop vragen ik heb net op google idd een vrijwilligerswinkel bij mij in de buurt gevonden en heb me er ook gelijk ingeschreven. daar stonden ook wat interessante vacatures tussen. was het leuk bij de kindertelefoon..naja leuk is niet het juiste woord denk ik
- Een organisatie die activiteiten organiseert voor jongeren. - Misschien iets met jongeren met een licht verstandelijke beperking als je dat leuk lijkt? Dan even informeren bij een stichting voor mensen met een beperking, en erbij vermelden dat je met jongeren wilt werken.
scouting en anders bij de pandits/blauwe vogels (scouting voor verstandelijk gehandicapten/lich. gehandicapten)
Misschien bij een sociaal-medisch kinderdagverblijf? Bij de creche waar onze kindjes komen zitten alleen maar kindjes op indicatie van jeugdzorg. Of bij Stichting Exodus kinderen begeleiden bij een bezoekregeling aan een ouder in de gevangenis?
Len: Het was zeker leuk bij de kindertelefoon! Je krijgt een uitgebreide communicatietraining vooraf waarin je rollenspellen speelt, daarna word je gekoppeld aan een mentor en eerst kijk je mee, waarna je vervolgens zelf gaat bellen onder begeleiding. Je word dus niet in het diepe gegooid. Meer dan de helft van de kinderen belt overigens niet serieus, maar ook daar word je op getraind. Je belt met een schuilnaam, ik koos toen voor Gerda. Lekker afstandelijk, als er gescholden werd scholden ze tegen Gerda in plaats van tegen mij. Het helpt wel. En het is goed om je te realiseren dat ook de pestbellers misschien testen hoe veilig wij zijn om hun echte verhaal tegen te doen. Och en ik heb heel wat pizza's verkocht op de vraag of ze een pizza konden bestellen Ik zei gewoon: Wat mag het zijn? Extra tomatensaus erbij? Dat was het? Das dan 21,50 en word binnen een half uur gebracht. Haha dan hingen ze vaak lachend op en moesten ik en mijn collega ook wel lachen. Wij zaten altijd met zijn tweeen. Eentje bellen en eentje chatten. Op sommige locaties zit je met meerderen. Wij hadden 's middags van twee tot vijf dienst of van vijf tot acht en daar tekenden we onszelf op in. Ik geloof vier diensten minimaal per maand, dus vier keer drie uurtjes.
ik heb ze vroeger ook eens gebeld,omdat het thuis echt niet ging. Ik had een vrouw die erg lief was,maar of ze Gerda heette??
Hai nikita. Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Het lijkt me best leuk om te doen en het zijn idd 3 uurtjes dus dat werkt voor mij prima want naast mn opleiding werk ik ook en heb ook nog eens 2 kleine kindjes. Super ik hoop dat het lukt.