Ik zou mijn schoonouders wel bellen als het 's nachts begint. 's Ochtends bellen dat het kind er ineens is zou mijn schoonouders een grotere shock opleveren. Toen een vriendin van mij 's avonds laat rond half 12 begon te puffen heeft haar vriend een sms gestuurd naar de mensen waarvan mijn vriendin wilde dat ze het wisten, dat het begonnen was. Ze wilden er niemand bij hebben ofzo, gewoon om ons op de hoogte te houden. Bezoek was thuis pas welkom, op afspraak. Denk dat ik het tzt ook zo ga doen.
Heel eerlijk gezegd...kon het me geen fluit schelen wat mijn ouders, schoonouders, oma's en broers met aanhang wilden. Wat wijzelf wilden was belangrijker, wie moet er nu gaan liggen bevallen!? Wij hebben niemand gebeld toen het begonnen was, ook mijn schoonmoeder niet, die als het nodig was op de hond zou passen terwijl wij naar het ziekenhuis gingen. Mijn man heeft de hond uitgelaten voordat de VK er was, en het hele ziekenhuis hebben we niet gehaald zo snel ging het. Om 10.15 uur is ze geboren, dan krijg je de hele riedel met placenta, hechten en eerste voedingspoging nog. Tegen half een belde mijn moeder, ik zou eigenlijk die ochtend om half 10 gestript worden bij de VK en ze was benieuwd hoe dat verlopen was. Toen hebben we haar meteen kunnen vertellen dat ze oma was geworden, anders hadden we denk ik nog gewacht tot ik gedoucht had. Die eerste uurtjes samen met je kindje zijn heel intiem, ik had het achteraf ook niet anders willen doen. En een ruzie als je niet zou bellen? Suf hoor. Zoals ik al zei, wie ligt er nou te bevallen? Leuk dat iedereen enorm meeleeft, maar rondom de geboorte van je kind moet je volgens mij vooral alles precies zo doen als je zelf, samen, wilt, en niet hoe een ander het het liefste heeft....
hi wij hebben tijdens de bevalling pas wat laten weten toen ze besloten hebben dat ik toch naar het ziekenhuis moest ( ik had al 9 cm ontsluiting maar het vorderde niet ) dit was om half 5 'nachts en we hebben gewacht met bellen tot 8 uur om ze ook niet te ongerust te maken. maar ook alleen maar omdat ik ben opgehaald met de ambulace. (want ik had het vervelend gevonden als ze boodschappen zouden zijn gaan doen en dat er dan iemand naar ze toe zou komen van he je dochter is vanacht met de ambulance opgehaald.) daarna hebben we ik geloof na iets meer dan uur uur gebeld naar de opa's en oma's. maar als ik jou was zou ik overleggen wat ze zouden willen en zelf pas beslissen na de bevalling. want misschien heb je wel hellemaal geen zin in bezoek na je bevalling. ik hoop dat je hiet wat aan hebt. en succes met je bevalling