Ja, gelukkig wel! Zij is op de 11de geboren en op de 13de geopereerd, haar darmen en gehele lever zijn in 1x weer terug geplaatst. Inmiddels is zij een vrolijke meid van 6! Wel heeft zij hypermobiliteit een kleinere nier en een wat andere vorm van de lever. Maar voor de rest gezond! Ook heeft zij als baby een dubbele liesbreuk gehad, dit is wel eng. Bij harder huilen kwam er spanning op haar buikje en haar lies. Maar haar eerste lach kwam vrijwel direct na de operatie aan de dubbele liesbreuk. Maar goed, dat is mijn verhaal... Operatieve ingrepen bij je kids is nooit leuk. Al zijn het de amandelen....
Jeetje Fairy dan heb jij ook een heftige periode gehad met je dochtertje. Nog maar zo klein en net geboren en dan als zo'n operatie zeg pffff Moet je trouwens bij een liesbreuk altijd een zwelling zien of hoeft dat niet? Ík zie bij mijn zoon dus helemaal niets.....ja iets een bolling als ik hem op zijn handpalm laat blazen. Ik weet ook niet hoe ze dat dus chekken een liesbreuk.
Die van mij heeft ondertussen nog 2 andere liesbreukjes gehad. Hij moest staan en dan zn mond op de achterkant van zn hand doen en hard op zn hand blazen (zo dat de lucht er niet uit kan zeg maar). Dan komt er spanning op zn onderbuik en zie je een bobbel verschijnen. En nagelang hoe groot de breuk is het een kleine of n grote bobbel. Maar toen het bij zn balzak was was er eigenlijk niks meer te zien als die darm die door het dunne velletje van zn zak heen scheen (en dat was dus blauw dus vandaar dat ik dacht dat zn balletje blauw was) Vind het zeker gezien zn medische ellende en t feit dat hij er n trauma aan over gehouden heeft ERG lullig om hem dan n heel weekend te laten wachten. Net wat ik zeg ze kunnen zo makkelijk allerlei vervelende gedachtes in hun hoofd halen omdat niet zeker is wat er nu mis is. Arm mannetje...
Ik kon bij mijn dochtertje niets zien, alleen als er kracht op stond door huilen ofzo. Bij mijn zoontje konden we het balletje (knikker) voelen in zijn lies. Je zag het balletje ook duidelijk zitten vandaar de knikker. Het deed geen pijn als hij er aan zat. Het operatieve doen ze omdat het balletje nu geen kans ziet om te groeien en de vruchtbaarheid minder wordt. Maar ook kan het op den duur pijn gaan doen. Vraag of hij er pijn aan heeft als hij blaast op zijn hand. Ik hoop dat je snel bij een dokter terecht kan, die onzekerheid is ook niets.
Dan denk ik toch aan zijn testikels die in zijn lies zitten... Ook misschien door de eerdere operatieve ingreep? Ik kan natuurlijk niet komen kijken (alhoewel je woont ook in Flevoland) Maar beide testikels, vind dat ook een beetje vreemd hoor. en met zijn medische verleden. 1 gelukje, je zoontje heeft er geen pijn aan, dat scheelt!
Arts zei dat zijn besnijdenis hier niets mee te maken had. Er is nooit daar een operatieve ingreep geweest bij de liezen. Arts zei ook dat bij jongens door kou de balletjes omhoog kunnen schieten,maar ook bij warmte zijn ze er niet en in al die jaren (ook met kou)heb ik dit niet eerder meegemaakt. De hele vorm is nu ook anders,voorheen had hij een vrij grote zak en zacht,en nu is het heel klein ineens. Gelukkig geen pijn anders was ik nu gelijk al naar het ziekenhuis gereden.
Door de kou? nog nooit van gehoord. Mijn zoontje had inderdaad 1 klein zakje, de andere kant was groter. dit is nu weer gelijk. trusten
Nou ben net dus terug van de huisarts. Het is niet goed Balletjes zitten in lieskanaal en moet morgen al in het ziekenhuis zijn bij de uroloog. Volgens de huisarts moet hij voor 99% geopereerd worden en zullen de balletjes vastgezet moeten worden. Volgens de huisarts was dit een aangeboren afwijking en op mijn vraag waarom dit sinds een dikke week was voor haar een raadsel. Tegelijk mijn kleine Justin meegenomen die al 4 dagen 40 gr koorts heeft....(bijna longontsteking)en heb een flinke AB kuur,ventolin,en neusspray meegekregen.... Gaat lekker allemaal
Het gets, wat naar voor het ventje zeg! Heel veel sterkte de komende tijd. Hij zal het zwaar krijgen denk ik (door wat er eerder al gesleuteld is). Bij mijn man is zijn overgebleven bal ook vast gezet (nadat die ene was gaan draaien en afstierf). Beterschap voor je kroost meid! Elmo Edit: Super dat je er bovenop bent blijven zitten hoor! Moedergevoel laat je echt niet in de steek!
Inderdaad,ik vertelde ook aan de huisarts dat ik er enorm tegenop zag,ivm de vorige operatie's. Huisarts zag ook dat de operatie aan zijn piep erg lelijk was gedaan en dat nooit de chirurg had moeten opereren maar een uroloog. Maar goed,ik heb volgens de huisarts nu een hele goede uroloog en morgen neem ik mijn moeder mee. Mijn man gaat op de dag van ingreep mee(anders trek ik het niet) Zie er wel als een berg tegenop Wat de huiarts wel zei dat ik zijn hele medische voorschiedenis moest voorleggen. Die urine klepjes die toen niet goed afsloten is nooit meer gecontroleerd of dat allemaal wel goed was.. Kinderarts heeft hem nl. 2 jaar op de AB gezet dag in dag uit en hij zei als er daarna geen urineweg infectie's meer komen dan is het goed en is verder onderzoek niet nodig. Huisarts vond het weldegelijk belangrijk dat alles nu goed gecontroleerd werd
Sterkte Nathalie! Wat akelig zeg. Maar het lijkt wel alsof je een fijne huisarts hebt die met je meedenkt. Dat is toch wel fijn lijkt me.
Was een lange dag in het ziekenhuis. Bij de urologie liep het een uur uit! Maar goed de stand van zaken is nu: Dat de uroloog heeft geconstateerd heeft dat in ieder geval 1 balletje inderdaad in de lies zit,maar hij kan hem terug drukken en schiet vervolgens niet gelijk terug. Over een half jaar weer opnieuw beoordelen,mocht het dan hetzelfde zijn wil hij tóch een ingreep overwegen. Indien binnen dat half jaar de bal(letjes)echt alleen in de lies zitten eerder bellen en dan word er waarschijnlijk een vervroegde ingreep gedaan. Het is nu dus even afwachten,maar volgens de uroloog had dit geen schadelijke gevolgen. Wel word er volgende week ook een echo gemaakt van blaas en nieren en is er vandaag bloed afgenomen,aangezien er nooit voldoende eind onderzoek is geweest na eerdere problemen.
Weer afwachten dus. Gelukkig hoeft de kleine man misschien niet onder het mes. Voelt dit plan goed voor jou? Elmo
Nou meid, klein gelukje....Nu maar hopen dat hij niet onder het mes hoeft. Hoe is het nu met je andere zoontje? Koorts al wat gezakt?
Hij garandeerde dat het geen kwaad kon,dus ja denk het wel. Moest wel rekening houden met alsnog een operatie dus moet nog even afwachten.... Zolang Max geen pijn heeft en er geen last van heeft dan is het voor mij al een hele zorg minder. Volgens uroloog kwam dit trouwens veeeel voor,ook bij jongens waarbij ze er eerder altijd wel hebben gezeten.