Hoi allemaal, zijn jullie ook zo gruwelijk bang voor spinnen? en dan vooral die grote zwarte die opeens in je huis opduiken... het is nu weer spinnenseizoen en ik heb er alweer een aantal gespot. moet er ook wel om lachen, straks in australie zijn ze nog veeeeel groter en nog gevaarlijk ook. volgens mij durf ik mijn tentje niet uit daar heeft iemand tips om van die angst af te komen? groetjes, Marieke
Ik ben helemaal niet bang voor spinnen. Misschien kun je van je angst afkomen door te denken dat ze niks kunnen doen. Het zijn kleine beestjes die niks doen, en alleen maar nuttig zijn. Ze springen niet en vallen niet aan. Er kan je niks gebeuren zeg maar, Houd jezelf dat voor, en misschien lukt het om over je angst heen te komen.
Mijn man maakt ze af als hij ze ziet, ik zet ze altijd naar buiten. Zijn toch nuttige dieren, maar die dikke met die harige poten nee krijg er altijd kippenvel van.
Wilde ik net zeggen. Hier springen sommige spinnen echt wel hoor. Ben er ook niet heel erg dol op. Vooral niet die harige snelle grondspinnen ale:
Ben zelf in Australiƫ geweest en daar heb je echt hele grote spinnen echt heeeel erg iejlllll . Sindsdien vind ik die hollandse spinnetjes een lachtertje
hahaha ik ben ook zo'n doos af en toe. Ik zag spinnen staan en moest denken aan de keer dat ik ter plekke bijna neer was gevallen op de spinfiets in de sportschool. Dat was een 1 malige foute actie van mijn kant. Toen zag ik dus dat het over beestjes ging... die pak ik op en zet hem/haar buiten. Ben als de dood voor kikkers en slangen.
Er zijn wel degelijk spinnen die kunnen springen! Dan wel niet een paar meter hoog maar toch... ze kunnen springen! 't Zullen mijn vrienden nooit worden!
kijk maar: http://www.xs4all.nl/~ednieuw/Spiders/S ... idaeNL.htm Het bewijs dat er springspinnen zijn! Maar je hebt ook kleintjes in NL die kunnen springen
Bah ik heb er ZO'N hekel aan! Een tijdje terug zat er zo'n vette zwarte op de spierwitte slaapkamermuur. Ik was al over mijn toeren omdat mijn zoontje al uren aan het huilen was. Ik ging zijn slaapzakje van boven pakken en zou zo vlak langs die spin lopen. Toen ik hem zag, ben ik in hysterisch janken uitgebarsten hahahaha! Ik durfde hem NIET op te zuigen of met een potje te vangen, maar ja, als je dat niet doet, en hij is even later weg, dan weet je niet waar ie zit. Het risico toch maar genomen want het koude zweet brak me uit als ik alleen al naar hem keek. Gelukkig zat ie er nog toen uren later mijn man thuiskwam, die zoog hem op en voelde 'tok' aan de binnenkant van de stofzuigslang.
Gatsie..................SPINNEN! Ik ben dus ook als de dood voor spinnen. Ik vraag me dan soms ook af waarom wij in hemelsnaam in een oud huis zijn gaan wonen.... want hier zitten dus heel veel spinnen. Soms zit je op de bank en zie je in je ooghoek iets zwarts bewegen.....en ja hoor! Daar zit dan weer een joekel van een spin... Dan word ik gelijk misselijk van de schrik. Mijn vriend vertelde mij laatst een verhaal dat we in onze slaap ook wel eens een spin doorslikken! Dat gebeurt zo'n vijf keer per jaar gemiddeld! Nou ik ging lekker slapen hoor!