even een snelle vraag

Discussie in 'Voeding' gestart door Ennas86, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Klopt het dan baby's geen kiwi mogen?
    Ik hoorde dat gisteren, maar ik geef mijn 5 maand oude zoontje af en toe wel kiwi...

2. McGyver

McGyver Niet meer actief

nee hoor mijn zoontje eet ze ook gewoon

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mag gewoon hoor, juist 1 van de gezondste fruitsoorten:)

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    het kan zijn dat een baby daar dunnere ontlasting van zou krijgen.
    Toen ik zwanger was moest ik een keer kiwi met schil eten want zou laxerend werken.
    Maar een kind geef je geen kiwi met schil hihi.
    Misschien dat het daar vandaan zou zijn gekomen dat een baby geen kiwi mag waar je dat gister hoorde.

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    In de potjes vana 6 mnd zit ook gewoon kiwi.

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    okee! dat het laxerend werkte was ik al achter! haha...
    diegene vertelde dat er een bepaald soort vitamine in zou zitten die ze op die leeftijd nog niet mochten hebben.. ik vond het een beetje raar, dus vandaar mijn vraag hier! ff checken!:D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kiwi is erg scherp en allergeen. Verse kiwi mogen kinderen pas na hun verjaardag eten. Er zitten ook enzymen in die minder goed zijn voor jonge kinderen.
    De kiwi in potjes is zo lang en heet gekookt (140 graden) dat die allergenen grotendeels kapot zijn. Maar sommige kinderen kunnen er toch nog last van hebben.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier ook gewoon kiwi hoor.lekker

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Maar dit is geen wet...(het is maar één van de vele verschillende richtlijnen) dus geef gewoon kiwi als je kindje hier goed reageert (er zijn genoeg richtlijnen die het niet 'verbieden' voor de 1e verjaardag) dus ook hier geldt weer...

er is een politie die je komt bekeuren als je je kind kiwi geeft!

Mijn zoontje kreeg kiwi vanaf 6 maanden en dat is altijd prima gegaan maar kijk goed hoe je kindje reageert (en eerder heeft gereageerd op andere voedingsmiddelen)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De ervaring leert dat heel veel kinderen er WEL last van hebben.
    Kiwi is een flink allergene fruitsoort en geeft bijvoorbeeld kruisallergieen met latex.
    Daarom kun je er beter voorzichtig mee zijn. Heeft een kind er geen last van, ach dan hoef je niet te stoppen, maar als je er nog niet mee begonnen bent, dan zou ik er echt even mee wachten tot een kind wat ouder is. ALS een kind klachten krijgt ben je vaak namelijk al te laat. En dat is zo jammer.
    Ik lijk misschien wat fel op dit punt, maar ik heb het in mijn omgeving iets te vaak fout zien gaan.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik geef het nog niet omdat Finn KMA heeft en we dus heel voorzichtig dingen moeten introduceren, maar als jij het nu al geeft en er is niets aan de hand, prima toch!
    Je merkt het echt wel hoor...als ze ergens niet tegen kunnen...geloof me! Hihi!

Deel Deze Pagina