Spenen probleem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wereldjongetje, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Zoontje is nu bijna 3 maanden oud en is vanaf het begin een gulzige drinker geweest. Vooral aan het begin van de fles. Dan liep het langs zijn mondhoeken er zo weer uit. En dit was met de kleinste speen. Eerst de avent geprobeerd later de difrax. Nou hebben we op advies nutriton door de voeding heen gedaan zodat hij er wat meer moeite mee heeft, en dit gaat al een stuk beter. Nou alleen het probleem....nutriton word naarmate het langer staat dikker....toen hij nog kleine flesje kreeg had hij het op voordat hij het niet meer door de speen heen kreeg...maar inmiddels krijgt hij 180-6 en is het als hij rond de 110 is vrij dik. Dan krijgt hij er moeite mee en kan het dus soms wel ruim 40 minuten duren voordat hij de fles leeg heeft. Heb ook het idee dat hij er gefrustreerd door raakt want hij tuft hem steeds uit en als ik hem terug doe dan drinkt hij wel weer verder...hij heeft dus we gewoon honger. Nou heb ik al een M speen geprobeerd maar omdat het in het begin dus nog niet zo dik is drupt het langs zijn mond omdat hij dus zo snel wil drinken. Heb nu de 123 standen speen van de difrax gekocht maar vind dit ook maar een rot ding. Kan de streepjes amper lezen als ik de standen wil veranderen, moet die ring opendraaien, dan de speen verschuiven... waardoor ik met een huilend kind zit want die heeft honger en ook hier aan het begin gewoon gedrup langs zijn mond. Heb dus ook het idee dat deze speen het niet is voor hem.
    Eigenlijk moet hij gewoon in het begin de S speen en op het eind de M speen maar ja om nu halverwege te wisselen, is ook zo'n gedoe.
    Heb ook al een avent en dr brown fles geprobeerd maar ook dit werkt niet bij hem. Opzich werkt de difrax goed.
    Hebben jullie soms tips hoe ik dit kan aanpakken? Iemand ervaring?

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Waarom lukte de ds brownsfles niet dan? Wij gebruiken die voor Jesse nu ook en verdikken de voeding ook. Wij switchen halverwege de fles (bij ongeveer 100 ml) van speen fase 1 naar speen fase 2 en dat gaat super. Geen gelek of frustraties en de fles gaat netjes leeg. Wat je ook zou kunnen proberen is iets minder nutriton in de voeding te doen waardoor de voeding niet zo dik wordt. Het gelek heb je dan nog niet opgelost, maar de frustratie richting het eind van de fles misschien wel. En je zou evt de fles heel even kunnen laten staan voordat je hem geeft zodat hij al iets dikker is, dan zou het lekken aan het begin van de fles wat kunnen verminderen.
    Succes!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb zelf de difrax standenspeen gebruikt zonder de 1 2 3 ring, maar wat ik deed was naar de streepjes kijken ( Bijna niet leesbaar nee ) en halverwege de voeding de fles in een andere houding houden zodat de 2 of de 3 onder het neusje kwam. Ja, dan heeft de S fles niet zo'n ideale houding meer, maar het werkte wel handig hoor.

4. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij gebruiken de eigenmerk speem van de etos volgens mij is dit gaatje iets groter dan de Difrax.

Mijn zoontje gebruikt ook de S-fles eerst ook met Difrax speen maar met de AR voeding kreeg hij er ook niks meer uit.
    Miischien de fles iets warmer maken zodat hij warm blijft de gehele tijd??

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij maakten altijd 2x 60 cc klaar toen. Dan word t idd niet te dik. Tussendoor ff boeren..

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    je kunt de fles ook even tussendoor in een bakje warm water zetten (als hij moet boeren bijv) dan wordt hij niet zo dik..

of inderdaad minder nutriton erin doen en de fles eventjes af laten koelen van te voren..

7. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Susan past die speen op de difrax fles dan? Of heb je dan ook de etos flessen?

Ster de Brown fles lag hij alleen maar te spelen met de speen.

Vanmorgen ging het goed met de 3 standen speen...de voeding erna was het weer een knoeiboel. Tot aan dat het iets dikker werd.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De 3 standen speen gaat dan toch veel te snel?

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou gewoon 1 x 90 doen, ff boeren en schone luier en dan weer 1 x 90 maken. Dan is er toch niks aan de hand?

10. misa

misa Niet meer actief

Wij maken de fles altijd eerst. (210 ml, 7 scheppen voeding en 2 schepjes nutriton met een kopje erop). Dat laten we dan staan en dan verschonen we hem ondertussen. Dan heeft het dus zo'n 5 minuten gestaan en is het precies de goede dikte.
    Misschien kun je dat ook proberen en dan dus ietsje minder dik maken dat ie precies goed wordt.
    de 123 speen zou ik niet doen (mijn ervaring is niet echt oke ermee). :)

Deel Deze Pagina