vingers zuigen dag en nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anja136, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Mijn zoontje van 10 maanden zuigt bijna de hele dag op 2 vingers. Hij heeft de vingers ook al aantal keren ontstoken gehad en zijn nagelriemen ook. De nageltjes zijn ook helemaal week.

Hij wil geen speen. Zelfs tijdens eten doet hij tussen de happen door zijn vingers in de mond. Als hij gaat slapen of moe wordt ook, maar zo troost hij zichzelf en dat vind ik niet erg.

Maar ook gewoon als je hem op schoot hebt of in de buggy, ziet er gewoon gek uit en ik maak me er ook wel zorgen om.

Wie heeft hier ervaring mee en wat heb je er wel of niet aangedaan??

Thanx Anja

2. roosje77

roosje77 Lid

5 aug 2009
    44
    0
    6
    Mijn zoontje heeft ook twee vingers om op te sabbelen, vanaf dat hij 6 maanden was doet hij dat.
    Hij gebruikt de ring en middelvinger.
    Hij zuigt ook vrij hard, en hij heeft eelt op zijn vingers staan van het sabbelen.
    Ik vind het niet erg, ik was zelf 13 toen ik nog duimde, heb er altijd troost in gevonden, het is een manier om je veilig te voelen.
    Mijn moeder probeerde weleens mijn duim eruit te nemen als ik sliep, maar die zat muurvast haha.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Geen ervaring mee, al heb ik zelf wel tot mn achtste jaar geduimd. Prima om troost mee te vinden, maar de hele dag door is 9buiten dat t er misschien vreemd uitziet en niet prettig is voor zn vingertjes) ook niet wenselijk ivm de stand van de tanden etc.
    Als je hem afleidt met iets in zn handen, houdt ie dat lang vol?
    En anders, misschien heel stom, maar zit even hardop t denken: een pleister om zn vingers? (vieze smaak/ vies gevoel?) Wel een beetje zielig, maar als je er echt vanaf wil...??

Deel Deze Pagina