hallo iedereen!! mijn zoon van 11 maanden (gecorrigeerd 9 maanden) heeft last van het doorkomen van zn eerste tandjes... pfff hoorde altijd wel dat het een vermoeiende periode kon zijn maar weet echt niet meer wat ik nog meer doen... ik geef een bijtring (uit koelkast), dentinox en voor het slapen een paracetamol.. maar hij blijft dreinen en huilen.. Hij wilde zn groentehapje niet.. en dit is voor hem heel uniek want hij eet normaal gesproken alles! ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn en mssn dat er nog meer tips zijn?? op dit moment laat ik hem even huilen in zn bedje.. mssn dat ie zichzelf in slaap kan huilen. ik zie zo op tegen komende nacht.. pffff groetjes
Herkenbaar. Wij zitten nu ook midden in die fase. Mevrouw wil dus ook niet slapen en heb haar nu ook laten huilen. Maar volgens mij kunnen we er verder niet veel aan doen. Dentinox heb ik ook. Ook VSM druppels gebruikt daarvoor. En een bijtring werkt nog het beste moet ik zeggen. Verder hoop ik dat die dingen er snel door zijn. Liz heeft er nu 2 in één week tijd.
hou in de gaten of hij geen koorts krijgt Ik dacht hier ook aan doorkomende tandjes waren er 8 maar het bleek dus een keelonsteking te zijn, En hier veel broodkorstjes gegeven en andere dingen om op te kauwen. En ik droeg haar vaak in me draagdoek dan sliep ze heerlijk in
Hier is het ook al een tijdje bezig.... de ene dag gaat het beter dan de andere. Soms denk ik dat ze er nu ècht doorkomen en dan valt het weer een paar dagen stil. Van onze gastouder kregen we de tip om Chamodent te gebruiken van VSM, homeopatisch dus. Mag je 6 x per dag geven (druppels) en als de pijn acuut is, ieder uur 3 druppels. Ik heb 't nu een paar dagen geprobeerd en ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het wel iets beter gaat zo nu en dan. Misschien iets om te proberen? Verder kan ik je net als de andere lotgenoten alleen maar sterkte wensen! Wat zullen we blij zijn als die eerste witte puntjes erdoor zijn! (En dan volgen er nog een hele hoop....)
Hier is onze dochter van 10 maand al bezig met kiezen... We geven 3x daags Chamodent als onderhoud dosis zeg maar en we smeren elke x voor het slapen Dentinox..we houden koorts in de gaten als ze dat heeft krijgt ze nog een zetpil erbij.. Succes!!
Sterkte ermee, is inderdaad heel vervelend. Weet niet of je kindje een speentje gebruikt maar die zou je eventueel ook in de koelkast kunnen leggen. Toen mijn dochter tandjes kreeg werd ze s nachts steeds wakker en ging ze huilen. Dan pakten we een koude speen uit de koelkast, deden die in haar mond en dan viel ze vaak wel weer in slaap. Dan herhaalden we dan steeds me nieuwe koude spenen. Maar ja, misschien heeft jouw kindje geen speen
Hier ook herkenbaar.... Van haar ondertandjes had ze geen last maar nu haar twee boventanden tegelijk doorkomen is ze er toch even vanaf Vooral 's nachts is het raak dan wordt ze een paar keer wakker van de pijn. Heb eigenlijk geen andere tips dan de tips die al gegeven zijn... Een paar slokken melk doen hier ook wonderen. Niet alleen mijn melk maar ook andere melk vindt ze prima. Erg is het he! En dan te bedenken dat er nog vele volgen!
pfff nou we zijn weer een nachtje verder... hij is vaak wakker geworden en veel huilen.. alleen merkte ik dat ie zich beter in slaap kan huilen (helaas voor de buren..) want als ik hem eruit haalde, werd het huilen erger. (frustrerend! want je wil troosten..) eerste wat me wel op viel net, is dat hij echt tegen zn oren slaat... hij had gisteren heel de dag 38,3. Zal ik vandaag voor de zekerheid ha-post bellen?? of zullen het echt alleen die tanden zijn?
Als je twijfelt kun je altijd de HAP bellen. Een vriendin van mij dacht ook dat het van de tandjes kwam, maar het kindje bleek vocht achter de trommelvliezen te hebben. Neusspray gekregen en het gaat nu al een stuk beter. Maar de oren staan wel in verbinding, de pijn trekt vaak daar naar toe.. Succes..
En als je tegen die kleine 'puntjes' op zijn oortjes aandrukt...? Weet zo even niet hoe het heet maar het zijn die puntjes bij de ingang van het oor. Als hij dan pijn heeft dan weet je dat het (ook) in zijn oortje(s) zit.