Boos op mijn moeder

Discussie in 'De lounge' gestart door jipenjanneke, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt, ik ben woest! :x Ff afreageren hoor. Onze situatie is als volgt. Mijn vader heeft altijd 1 dag op onze zoon gepast, mijn moeder werkt. Op een gegeven moment hebben wij onze kdv opgezegd en zou mijn vader 2 dagen per week oppassen. Dat ging prima. Toen raakte ML zijn baan kwijt en is hij voor zichzelf begonnen. Ook dat kost tijd op werkdagen. Ze staan niet achter zijn keuze en doen steeds heel negatief over zijn onderneming. In de tussentijd zijn mijn ouders gaan verbouwen en konden ze niet zo vaak meer oppassen maar dat hoefde ook niet volgens hun want ML had toch geen baan. Dat klopt, maar een op te starten bedrijf kost ook tijd... Helaas begrepen ze dat niet. Zoals je snapt is dat bedrijf geen succes geworden. ML heeft inmiddels weer een baan in loondienst gevonden met onregelmatige diensten. Dus proberen we weer terug te gaan naar 2 dagen oppas door mn vader, maar nee dat kan niet want de verbouwing is nog niet klaar.. prima ik neem wel wat vaker een vakantiedag op. Gisteren ben ik ontploft. Mijn broer kreeg de oude bank van mn ouders opgedrongen. Hij wil dat ding niet, maar dan nog kon de bank wel in onze schuur. Eh nee, want niemand wil dat ding. wij hebben geen ruimte genoeg en dan kan ik hem straks afvoeren naar de stort. Dus ze weer weggestuurd. Kreeg ik gisteren even de volle laag over dat ze altijd er voor ons zijn, maar dat ik dit niet wilde doen... echt belachelijk vonden ze dat! Ook het oppassen deze week ter sprake gebracht, kreeg een reactie van oh nou daar zijn we wel goed voor, maar ff een bank stallen dat kan dan weer niet... zucht... ik word hier zo moe van. Nu ben ik in staat om op zoek te gaan naar flexibele opvang. dat gezeur heeft me de hele nacht en dag al bezig gehouden. excuses ho maar, want het is mijn schuld dat mn broer die bank niet wil (ja die logica begrijp ik ook niet...) sorry voor mn lange en rommelige verhaal, weet ook niet zo goed wat ik er mee wil, maar het lucht wel ff lekker op...:D

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik snap dat het je hoog zit en er flink van baalt.
    Toch vind ik dat je ouders in hun recht staan wat betreft het oppassen.
    Ze hadden er misschien wel duidelijker over mogen zijn wat ze nu precies wel en niet voor je kunnen en willen betekenen op dat gebied.
    Het is hartstikke fijn natuurlijk als ouders (gratis) op willen passen, maar zodoende is het een gunst van ze en geen recht van jullie kant.
    Dat is ook precies de reden waarom wij geen familie (voor vast) op laten passen. Om dat soort vervelende zaken te voorkomen.
    Ik zou dus zeggen: ga het gesprek aan om duidelijk te krijgen wat iedereen nu kan en wil wat betreft het oppassen en ga desnoods weer op zoek naar andere opvang.

Net als dat het een gunst is dat zij willen oppassen, zou het een gunst van jullie zijn en geen recht van hun kant,om die bank voor ze op te slaan. Ik zou daar dus ook vriendelijk voor bedanken, of een tijdslimiet afspreken (max. 3 maanden??).

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Om heel eerlijk te zijn sta ik aan de kant van je ouders .. :)

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou lekker op zoek gaan naar professionel flexibele opvang.
    Dan ben je niks meer verschuldigd aan je ouders. (want ik zou ook wel verwachten dat er iets tegenover staat als je 2 dagen per week op iemands kindje past. Ook al is het je kleinkind)

Maar snap dat je het even van je af wil schrijven.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik ook. Je ouders zijn toch geen oppascdntrale?

6. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik vind dat je je ouders het oppassen niet moet opdringen. ze zijn niets verplicht. ik zou een gastouder of oppas voor je kindje zoeken. en jij bent natuurlijk niet verplicht hun bank te stallen.

7. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie. Om eerlijk te zijn hebben wij in eerste instantie toen onze zoon geboren is voor alle dagen kdv aangevraagd. Na een enorm teleurgestelde reactie van mn ouders hebben we afgesproken dat we 1 dag door opa laten oppassen en 1 dag kdv. Na een half jaar hebben wij de kdv opgezegd omdat mn vader nog een extra dag wilde oppassen. Is hun verzoek geweest. Ik snap dat het niet altijd goed uitkomt, maar dan moet je het niet aanbieden of in elk geval goed communiceren. Met mn ouders is het inmiddels altijd hun manier of niet mogelijk... Wat mij nog het meeste irriteerd is de vergelijking die ze trekken tussen het opslaan van een bank die niemand wil hebben en het oppassen op hun enige kleinkind. Dat gaat er bij mij dwars in. e.e.a. staat naar mijn idee los van elkaar. Vrijdag hebben we een afspraak dus ik ben benieuwd hoe dat gaat...

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou ook flexibele opvang proberen te vinden! Laat je ouders het maar even uitzoeken. Heeft je broer ook gezegd dat hij die bank niet wilt? Tegen jou én/of tegen je ouders? Wat doet die bank daar dan behalve staan? Kunnen ze hem niet op Marktplaats zetten of iets dergelijks of gewoon afspraken maken met: over 2 maanden is de bank weer weg!

Familie kan soms akelig frustrerend zijn. Ik zat er net al over te denken om er ook een topic over te openen en het van mij af te schrijven, maar jij was eerst ;)

9. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Dat is de reden dat ik bij een gastouder zit nooit geen gezeur met opvang

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Heel eerlijk? Voordat je je ouders laat oppassen moeten er duidelijke afspraken gemaakt worden. Wij hebben vooraf met mijn schoonouders om de tafel gezeten en aangegeven wat we wel en niet wilden en zo ook naar hen geluisterd. Indien ze niet kunnen oppassen wordt dit ruim van tevoren door gegeven zodat wij vervanging kunnen regelen. Wij wilden ze hier ook voor betalen, maar dat wilde ze niet. We geven ze nu dinerbonnen of weekendjes weg. Als je geen afspraken maakt kun je ze er ook niet op aanspreken. Ik zou dus kiezen voor een kinderdagverblijf of een gastouder en daar vaste afspraken mee maken.

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

En het is heel lief dat ze het uberhaupt hebben aangeboden. Blijkbaar werkt het toch niet zoals iedereen gehoopt had. Ook je ouders hadden het waarschijnlijk anders voorgesteld.
    Ik zou dus toch weer naar het kdv gaan.

Betreft de bank.. ach, breng jij dat ding toch naar het grofvuil, ken jou het schelen :D

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Tja, ik sta ook aan de kant van je ouders. Vind dat je allang blij mag zijn dat ze zolang hebben opgepast.

Edit: had je latere reactie nog niet gelezen. Tja, dan vind ik dat je gelijk hebt als je zegt dat je naar andere oppas op zoek gaat.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

mwa hier zou het mij een hoop kunnen schelen hier kost het brengen naar grofvuil grof geld :) (9 euro per zitting dus een 3 en een 2 zits ben je 45 euro kwijt)

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Tja, ik dacht in eerste instantie ook: wees blij dat ze het willen doen. En zo niet, dan niet.

Maar nu ik je tweede berichtje lees, snap ik wel dat je wat gepikeerd bent. Zij staan er eerst min of meer op om op te passen en geven daarna langzaam steeds minder thuis. Dat is gewoon niet leuk.

Helaas is dat vaak wel een beetje het risico van familieleden op laten passen. Je hoort zo vaak dat er (om heel veel verschillende redenen) gedoe van komt. Hier lees ik eigenlijk dat jullie best een prima band hadden, maar dat dat nu een beetje verpest wordt omdat je ouders er van alles voor terugverwachten (zoals het recht om een bank te stallen en het recht om maar van alles over het bedrijf van ML te zeggen).

Kortom, tijd om een kdv te zoeken en je ouders weer gewoon ouders en grootouders te laten zijn en geen oppas. Minder scheve gezichten, minder verdriet.

15. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    #15 alamea, 29 okt 2013
    Laatst bewerkt: 29 okt 2013
    dubbel

16. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik vind het ook belachelijk dat jij je ouders niet wilde helpen met die bank (had desnoods aangeboden te helpen met naar de stort brengen of kringloopwinkel, of een gratis afhalen advertentie), en dat je ook nog excuses verwacht van hun, en dat je verwacht dat ze wekelijks gratis en flexibele opvang bieden ongeacht hun eigen privésituatie. Als je dat wel wilt, dan moet je ervoor betalen, heel simpel.

Er is kinderopvang voor ondernemers hoor, je moet alleen wel je uren kunnen verantwoorden om KOT te ontvangen.

17. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Mischien moet je even het hele topic doorlezen ;) je reageerd wel heel erg overtrokken vind ik

18. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank ;) mijn gedachte precies!

19. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    BTW betalen wij mijn ouders gewoon voor hun oppasdiensten, dus gratis is niet aan de orde.

Ben inderdaad al aan het kijken naar een vorm van opvang. Alleen is bij ons in t dorp geen gastouder en geen flexibele opvang beschikbaar. dus nog maar even laten bezinken hoe nu verder.

20. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je doen!!! :D heerlijk om ff af te reageren... en alle reacties te lezen

Deel Deze Pagina