ervaringen doptone?

Discussion in 'Zwangerschap' started by ipad, Nov 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ipad

ipad Niet meer actief

wie gebruikt er een apparaatje om naar t hartje van baby te luisteren?
    zo ja: vanaf wanneer? hoe vaak? waar gekocht?

2. ipad

ipad Niet meer actief

NIEMAND?

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi
    ik heb een Angelsound ( te koop via internet)
    bijvoorbeeld op http://www.voshealthshop.nl/N_frame.htm ... t_122.html

gewoon even angelsound googlen
    ik hoorde van de verloskundige dat het voor 12 weken de baby kan irriteren ofzo en daarom raadde ze aan dit na week 12 te doen.
    toen hoorde ik niets, en later met week ? 14 ? opnieuw geprobeerd en toen vond ik hem na 5 minuten, met flink wat olie op mn buik zodat het geluid beter geleid.
    hij zat toen 5 cm onder mn navel dus daar moet je ongeveer zoeken.
    ik gebruik hem soms 3 x per week en soms een week niet.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb er een gekocht bij de kijkshop, ik heb geluisterd vanaf 11 weken. Tot 14 weken eigenlijk maar, want vanaf toen voelde ik de kleine al.

5. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Me lief had er een gekocht..dus weet niet waar maar was niet zo duur ongeveer 28 euries via internet.

Werkt perfect! maar doe het pas als de vk geluisterd heeft dan weet je ongeveer waar je moet zoeken en raak niet in de stress als je nix hoort of niet kan vinden....it happens

oja wel idd een gel ofzo gebruiken ;) veel plezier straks :D

6. ipad

ipad Niet meer actief

verkoop je hem toevallig niet...hahahaha

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor, misschien gebruik ik hem ooit weer bij een volgende :D

8. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Echt, ik zou er niet aan beginnen.

Het is nogal tricky om het hartje bij jezelf te vinden. Zeker in de eerste weken. Hoe vaak ik niet heb gezien dat vrouwen helemaal panisch werden omdat ze het hartje niet konden vinden met hun angelsound, nou daar word je niet goed van. Tuurlijk is het heel bijzonder om de kleine te horen, maar je loopt ook het risico jezelf helemaal gek te maken als je 'm een keertje niet hoort. In dat geval zou ik zeggen, bespaar je 40 euro en een boel onrust.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja ik vind dat een beetje onzin, als je bij de vk het hartje gehoord hebt, weet je hoe het klinkt en waar je moet zoeken.

10. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Dat vind ik dan weer onzin. Je weet hoe het klinkt, maar de kleine heeft nog zo veel ruimte dat ie ongeveer overal kan zitten. De mijne zwom zelfs weg voor de dop van de VK. En als je dan direct in de paniek schiet als je 't hartje dan een keer niet direct kunt vinden, dan doe je jezelf, je kindje en je portemonnee alleen maar een boel onrecht aan.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn kleine zwom ook weg voor de doptone, dat schijnen ze allemaal te doen :)
    Maar over het algemeen moet je als je rond de 12 weken bent gewoon laag zoeken, van links naar rechts. Het kindje kan dan nog niet overal zitten, want je baarmoeder zit nog laag ;)

12. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Het is natuurlijk fantastisch om de kleine te horen... maar ik denk alleen dat een beetje behoedzaamheid op zijn plaats is. Niet direct in paniek schieten als je de kleine niet hoort. Als je denkt dat je er tegen kunt en je kunt het geld missen; koop zo'n ding... maar wees voorzichtig. Het is geen leidend medisch diagnose apparaat. Het is leuk, en dat moet het blijven.

13. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Heb er een gehaald met 12 weken, heb het eerste keer iets gehoord (heel vaag) met 12 weken en 4 dagen. Na heeeell lang zoeken en veel geduld. Daarna niets meer en ong met 13 weken en 4 dagen ofsow kan ik het hartje elke dag horen. Weet precies waar die zit, vandaar.

14. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    hier vanaf 9 weken, angelsound

15. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    ohw ja inderdaad goed laag zoeken en veel olie of gel.

16. Niet meer actief

Ik heb er eentje aangeschaft, ook die van 40 euro van de kijkshop al vroeg in mn zwangerschap en ik vond het heerlijk!
    Zolang je veel olie gebruikt en laag zoekt vind je het hartje bijna altijd wel! En mocht je hem een keertje niet kunnen vinden, niet in de stress schieten maar gewoon rustig blijven en later nog een keer proberen!

17. Niet meer actief

Je moet voor jezelf de afweging maken:

Of bijna altijd naar het hartje kunnen luisteren met de kans dat het misschien ooit niet lukt (ik heb dit nooit meegemaakt en heb echt al heel vroeg geluisterd)

Of helemaal niet luisteren en jezelf net zo goed zorgen maken..
    Ik zou er zeker 1 aanschaffen!

18. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ik heb hem nu 1,5 week en hoorde al meteen het hartje.
    Maarrr het is ook al eens voorgekomen dat we het niet konden vinden, maar ben gelukkig geen paniektype.
    Tipje van de gyn, soms kan even hoesten helpen pm je uk wat omhoog te laten komen.
    Verder lekker veel olie of lotion gebruiken en inderdaad laag zoeken.
    Ik gebruik hem trouwens ook niet iedere dag, manlief vraagt er naar en dan pak ik hem, maar zelf vergeet ik het gewoon :)

19. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb m sinds afgelopen donderdag meteen geluisterd en verliefd geraakt op me eigen hart (stom d8 dat ie van de baby was) Maar de volgende dag weer geluisterd en toen hoorde ik echt het hartje van de baby die ging zo senl dat ik t niet bij kon houden :D

20. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Tip voor degene die wat later in de zwangerschap zitten, of nouja eigenlijk voor de partner...

Na wk 20 of zo kun je het hartje ook horen door bijvoorbeeld een WC rolletje. (en die zijn gratis! nouja, normaal gooi ik ze gratis weg, hihi :p )

Share This Page