Wij begonnen met 7 maanden met een korstje en at al snel een halve tot een hele boterham. Inmiddels (met 9 maanden) eet ze 2-3 boterhammen (1 in de ochtend en 2 tussen de middag, soms tot de laatste kruimel en soms laat ze wat liggen).
pasta? Alsin: chocopasta? Dat krijgt mijn dochter zelfs nog niet, vind dat niks voor een baby. Smeerkaas is ook heel zout en pate bevat lever, dat geef ik niet voor 24 mnd. Hier kreeg ze soms wel jam op brood of appelstroop, beide van zonnatura of de biologische supermarkt. Nu krijgt ze ook kaas en ham op brood. Of gewoon een geprakte banaan bijvoorbeeld. En notenpasta zondet zout (maar pas vanaf 12 mnd).
1 boterhammetje zonder korstjes en dan snoept ie nog wat van ons mee. In de ochtend krijgt ie pap, maar ik zou die ook kunnen vervangen door een boterham. We zijn nu langzaam aan de korstjes aan het introduceren. Met 10 maanden kijken we of we naar 2 boterhammen kunnen. Hij krijgt namelijk ook nog zat tussendoor aan fruit e.d. Hier wordt het brood gesmeerd met smeerkaas (1x pw), leverworst (1x pw), jam, appelstroop of boter. Hij vindt het allemaal even heerlijk.
Als in chocopasta inderdaad. Wat krijgt ze dan op haar brood van jullie? Je geeft namelijk aan "nu krijgt ze ook kaas en ham op brood" kreeg ze vantevoren dan droog brood met alleen boter? (met droog bedoel ik geen beleg erop)
Onze dochter at met 7maamden geen brood.... Ze wilde het niet hahahaha. Ze is nu 13maanden en ze eet nu 1boterham per dag Ik ben daar al heel erg blij mee! ze krijgt er jam, appelstroop, smeerworst of smeerkaas op. Ik probeer ook steeds kaas maar geloof dat ze dat niet echt heel erg lekker vindt ....
Met 7 maand at ze nog geen brood, ze at toen sowieso nog maar weinig vast voedsel. Pas rond 11 maand / 1 jaar ging ze 's 'n plakje per dag eten. En nu al een tijdje ongeveer 3 per dag.
Nou, met 1 jaar at m'n dochter nog niet eens 1 hele boterham op.. Nu eet ze (met ruim 1,5) ongeveer 2 boterhammen per dag.. ..met 7 maanden een korst haha
Ik ben ook blij als er een korst ingaat, laat staan een boterham inde ochtend en nog een in de middag. Maar ik was blij met het leuke bordje dat ik erbij kreeg
2 boterhammen met gemak! liefst zonder iets erop. Is werkelijk zo weg. Maar om nu een derde aan te gaan bieden als lunch vind ik te gek, maar hij zou em wel opkrijgen waarschijnlijk (8 maand)
Onze dochter at met 7 maanden ongeveer een halve boterham... Nu een hele boterham met boter en alleen nog smeerbaar beleg.. Ik eet zelf 3 boterhammen per dag, kun je nagaan dat dat in een lijfje van een baby van 7 maanden zou gaan
Met 7 maanden 2 boterhammen op n dag en nu met 9,5 maand eet hij 3 boterhammen op een dag. Tja wat zal ik ervan zeggen....hij vind brood lekker Zodra hij zijn boterhammenbordje ziet zit ie op en neer te wippen in zn stoel
met 7 maanden 1 korstje, geen hele boterham hoor! De meeste ouders zijn net pas met vast voedsel begonnen!