Hoi. Ik ben waarschijnlijk heel voorbarig, maar na 6 miskramen probeer ik alles te vermijden wat een eventuele volgende zwangerschap kan doen mislukken. We zijn weer begonnen met vruchtbaarheidsbehandelingen en nu heb ik net dit weekend ( van de nacht op vrijdag-zaterdag) mijn eisprong gehad. Ik weet dus nog helemaal niet of ik uberhaupt zwanger ben, maar ik moet straks naar de tandarts. Ik heb drie gaatjes, die ik dus never nooit niet laat boren en vullen zonder verdoving. Nu weet ik eigenlijk niet of dat dit eigenlijk wel mag en of het schadelijk is voor een eventuele bevruchting of dat het een eventuele innesteling in de weg zou staan. Ik hoop dat jullie mij hier advies over kunnen geven.
Ik heb wat voor je gevonden: http://www.e-gezondheid.be/nl/gezondhei ... 41-art.htm Zwangere vrouwen met problemen van het gebit durven vaak niet naar de tandarts. Ze denken dat de plaatselijke verdoving schadelijk zou kunnen zijn voor de baby; is dit werkelijk ook het geval? Het komt inderdaad nogal eens voor dat een zwangere vrouw denkt dat verdoving nadelig voor de ongeboren baby zou kunnen zijn. Dat is echter niet het geval. Tijdens de zwangerschap is het van het grootste belang om het gebit goed te laten verzorgen, niet in de laatste plaats ter behandeling of voorkoming van infectiehaarden. Het lokale verdovingsmiddel dat de tandarts gebruikt is wordt in zo'n kleine hoeveelheid gebruik dat het geen negatieve invloed kan uitoefenen op de ongeboren vrucht. Er is dus geen enkele reden waarom een zwangere vrouw niet naar de tandarts zou gaan.
Het is een hele lange pagina en het stukje staat zo'n beetje in het midden, daarom heb ik het er maar even voor je bij geplakt. Ik hoop dat je gerust gesteld bent! Succes bij de tandarts!
Miez, dank je wel. Onze tandarts weet al wel dat we bezig zijn, en ik zal straks ook maar gewoon mijn verhaal vertellen. Hij is altijd heel voorzichtig, vraagt ook altijd of je zwanger bent of bezig ben om zwanger te raken, en uit voorzorg legt hij altijd al zo`n loodschort over je heen bij foto`s maken. Omdat ik een heel gevoelig gebit heb is het wel verstandig om dit bij een zwangerschap idd goed te laten verzorgen.
probleem opgelost. onze tandarts doet gewoon de eerste drie maanden GEEN verdoving! dus, ik heb laten boren, drillen en vullen zonder verdoving voor het eerst in mijn leven en wonder boven wonder, het is me 100% meegevallen.
WOW wat knap Dan moet ik snel nog maar ff gaan, want zonder verdoving.... Ik denk dat mn stress dan nog erger is dan de verdoving zelf, ja ik sch*t echt in mn broek voor de tandarts, verhoogde hartslag, zwetende handjes enzo. Moet dus maar heeeeeel snel een afspraak gaan maken. Ben bij een nieuwe tandarts en die is al mn oude vullingen aan het vervangen, vorig jaar zijn we gestopt toen het budget op was wat de verzekering vergoed, ben bang dat ze dit jaar gewoon vrolijk verder gaat.
Ik moet zeggen dat het me echt is meegevallen. Ik ben echt een grote schijterd wat de tandarts betreft. Was vanmorgen al kei vroeg op, al 20 X naar de wc geweest, stressfactor 20. Gelukkig hebben we een kei van een tandarts en een superassistente en heb ik maar een beetje pijn gehad. Wel moet ik nog drie kronen, maar niet perse à la minuut, dus eerst maar eens afwachten wat het komende jaar gaat gebeuren.