misschien moeten we onderscheid maken op wanneer je op een dag ongi wordt... maar dan wordt het helemaal ingewikkeld..
Noesje, ik heb wel eens gelezen inderdaad dat het anders is als je 's avonds ongesteld wordt. Maar of je die dag dan als laatste van je vorige cyclus moet meetellen durf ik niet zeker te zeggen... Volgens mij heb ik dat wel gelezen en dat dan de volgende dag officieel de 1e dag is van je nieuwe?! Maar dat je 'm voor beide moet tellen vind ik wel vreemd maar goed, ik ben geen vk?!
Nou ja, het bewijst in ieder geval dat stomme vragen niet bestaan Hopelijk komt er zo iemand binnen vallen met een duidelijk antwoord voor Noesje!
ja inderdaad maar goed mijn banner is ingesteld op 28 dagen en loopt mooi gelijk met mijn cyclus. Hihi stomme vragen bestaan indd niet Alleen ik raak er alleen maar door in de war
Inderdaad, wanneer je ongi wordt is dat de eerste dag van je cyclus en de dag ervoor de laatste. Mijn fertiliteitsarts heeft dit ook bevestigd. Groetjes Zora
ik reken als eerste dag altijd de eerste 'volle' dag van m'n ongi. Helpt dat? Maarreh...1 dagje meer of minder maakt toch niet zo veel uit? Zolang het niet om een verschil van weken gaat
Maar als je de laatste dag ook als dag één telt heb je dus meer dan 365 dagen in een jaar! Dat hoeft van mij niet! Een jaar duurt nu al zo lang.
nou, dat bedoel ik ook dus. Zolang je de laatste dag van je cyclus maar niet gelijk rekent aan de eerste dag van je ongi maakt het op zich niet zo veel uit. Als je maar wel consequent bent. Dus óf je rekent de eerste dag dat je rood ziet als eerste dag van je cyclus (en de dag ervoor dus als laatste) óf je rekent de eerstvolgende dag dat je volledig ongi bent als eerste dag. Zolang je maar geen dagen dubbel gaat tellen en een beetje consequent blijft, maakt het verder weinig uit. enne saffie: baal jij nou ook extra dat we dit jaar een schrikkeljaar hebben dan?
Mag ik het nog ingewikkelder maken? Hoe zit het dan met wat roze afscheiding of wat oud bloed, is dat dan je eerste dag of is je eerste dag pas als het echt door zet?
ik reken oud bloed altijd als eerste dag, omdat dat bij mij altijd ineens heel veel is, dus gewoon elke 4 uur naar de wc, en er rood vaag doorheen zit. roze afscheiding heb ik zelden
Ik reken roze nog niet als ongi. Weet dat standaard 2 dagen later het rood langs komt zetten :-? Dag 1 is 1e dag dat je rood ziet volgens mij, dag voor het rood begint is de laatste dag van die ronde.
Mijn ongie begon ook altijd met 2 dagen lichtroze 'smorgens bij het afvegen en volgens de vk moet ik de dag dat het echt doorzette tellen als eerste dag....
Ik heb ergens gelezen (en kan het nu dus niet meer terugvinden ) Dat de eerste dag van je menstruatie de dag is dat je rood bloed hebt (dus ook tussen bruin door), maar...... (er is altijd een maar) als dat na 18.00 uur 's avonds pas doorzet telt het niet en is de volgende dag pas dag 1! om ff weer wat verwarring te scheppen