even een stop inlassen vooraleer we eindelijk de stap hebben naar fertiliteitskliniek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door AnGiEkEn, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

9 mrt 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

Ik moet even mijn ei kwijt.
    We zijn al ruim een jaar en een half bezig met zwanger worden (wat natuurlijk niks is in vergelijking met sommige andere dames hier!!!) maar als je wat wilt duurt het allemaal lang.
    Ik kreeg niet echt een 'diagnose' mee. Wat ze wel zagen door follikelmetingen en bloedwaardes is dat ik niet altijd een eitje rijpte en dat ze nooit sprongen. Daarom werd ik sinds mei vorig jaar op clomid gezet. Overgeschakeld naar andere gyn omdat ik vond dat ik geen genoeg opvolging had. Sinds september loop ik bij tessie. Die startte naast de clomid ook nog pregnyl op (eisprong opwekken) en metformine (suikerspiegel regelen, wetenschappelijk onderzoek toonde aan dat hiermee positieve resultaten zijn gekomen in het kader van ivf). Sinds vorige cyclus steek ik ook utrogestan op omdat mijn progesteron te laag was.
    Nu heb ik het eigenlijk allemaal een beetje gehad met die synthetische zaken, ik ben er eigenlijk al helemaal niet voor. Na meer dan een halfjaar aan de hormonen nog altijd geen resultaat zien is echt om hopeloos van te worden. Daarom hebben we besloten een maand pauze in te lassen om mijn lichaam en geest wat te ontlasten. De gyn was hier vrij duidelijk in; met jou voorgeschiedenis mag je het wel vergeten om op de natuurlijke manier zwanger te worden. *PATS* was me dat een klap in het gezicht. Natuurlijk weet ik dit wel maar na al die tijd was ik toch beginnen twijfelen door de reacties van familie en vrienden 'gooi die troep in de vuilbak, je zal zien het gaat vanzelf' of 'probeer je er niet te veel op te focussen!!!' Op die manier doen ze mij zo onrecht aan door het probleem niet daadwerkelijk te zien (ook al kan je dit zwart op wit zien) en te denken dat het in mijn hoofd zit. Het doet al pijn genoeg op zich om te weten dat je niet op en top 'vrouw' bent.
    Ik wil wel mijn gokje wagen in de chinese kruidengeneeskunde en acupunctuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook in combinatie met vruchtbaarheidsbehandelingen?
    21 maart hebben we een afspraak in de fertiliteitskliniek. Daar zullen we zien wat ons verder wordt voorgesteld.
    Daarbij denk ik ook dat IUI niet zoveel slaagkans heeft maarja... ze beginnen altijd met dit zeker?
    Iemand gelijkaardig verhaal of goede raad?

Deel Deze Pagina