Bekijk bijlage 14538 Hallo dames, In het begin van mijn zwangerschap heb ik hier ooit eens een topic geopend met mijn verhaal over het alleen zwanger zijn. Inmiddels ben ik bevallen van mijn mooie zoon Finnley! Mijn bevallingsverhaal staat hier ergens op het forum ook al, maar ik zal het hier voor de makkelijkheid ook nog even neerzetten, want het was echt heel bijzonder, net als eigenlijk alle bevallingen. Maandag 13 juli strijk ik de laatste beetjes was weg en bedenk ik dat ik mijn bed wel eens kan opmaken met de zeiltjes. Ik maak het huis nog even aan kant en ga lekker slapen. Om 00.00 uur kijk ik op mijn telefoon en denk aan mijn vader die op 14 juli 2003 gestorven is aan de gevolgen van kanker. Dinsdag 14 juli: Ik word om 07.00 uur wakker en bedenk dat ik de hele nacht doorgeslapen heb. Normaal moest ik vier keer of meer naar de wc. Ineens dringt het tot me door dat mijn broek wat nat is. He verdorrie daarom heb ik doorgeslapen, ik heb het gewoon laten lopen schiet door me heen. Ik loop naar de wc en zie op het papiertje wat roze verlies. Hmm zouden mijn vliezen gebroken zijn?? Met mijn slaperige kop keer ik terug naar bed. Op een gegeven moment wil ik iets omhoog schuiven en voel ik weer iets weglopen. Ik ga nog maar een keer naar de wc en zie nu ook sliertjes bloed. Ik bel mijn nicht op en vraag haar nog of ik me nog even kan douchen, maar zei zegt dat ik meteen moet bellen met de vk. Zo gezegd zo gedaan. Een half uurtje later staat de vk voor de deur. Ze ruikt aan mijn broek en vind de geur sterk overeen komen met de geur van vruchtwater. Ze laat me op mijn hand blazen maar dat treft geen doel. Later schijnt dat te zijn gekomen, omdat ik toen nog niet wist hoe ik van beneden moest persen. Ze adviseert me om naar het ziekenhuis te gaan voor een controle, maar vertelt erbij dat ik me geen zorgen hoef te maken, omdat ik verder nog nergens last van heb. Ik bel mijn zus en ze komt me halen. Ik begin van achter een beetje druk te voelen, o nee waarom moet ik nu ook nog naar de wc voor een grote boodschap denk ik nog. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen loopt me al het vruchtwater ineens mijn broek in. Mijn zus komt nog met het o zo slimme plan om naar de wc te gaan om met een doekje een beetje droog te vegen. Als ik op de wc sta besef ik dat dat vegen geen enkel nut heeft en ik zeg haar dat we maar gewoon door naar boven moeten lopen. Rond 10 uur word ik aan de ctg gelegd. Ongeveer een kwartiertje later beginnen de cijfertjes van de weeenactiviteit iets omhoog te gaan, maar de weeen stellen niks voor. Ongeveer rond half twaalf heb ik vijf van die kleine weeen gehad. Dan komt een arts me toucheren. Ze voelt en kijkt een beetje bevreemd. Nog een keer voelen zegt ze. De zin die ze dan zegt zal ik nooit vergeten: Mensen er is een baby onderweg, 9 cm ontsluiting. Mijn bed wordt van de rem afgehaald en ik vlieg zowat over de gang naar de verloskamers. Daar moet ik op een ander bed gaan liggen. De weeen komen nu wat vaker, maar ik ervaar het nog steeds niet als pijn. De druk op mijn achterste wordt wel groter. Op een gegeven moment mag ik meepersen, maar mijn weeen zwakken snel af waardoor ik op het laatste puntje van de wee bijna geen kracht meer kan zetten. Ze besluiten dat ik moet stoppen met persen en op mijn zij moet gaan liggen. Zo willen ze ervoor zorgen dat hij wat dieper indaalt. Nou ik kan je vertellen als je al meegeperst hebt en je mag dan ineens niet meer dan kost dat veel moeite! Op een gegeven moment sluiten ze me aan op een infuus met weeenopwekkers, maar ook dat mag niet baten. Na een uur besluiten ze om me een handje te helpen met de vacuuumpomp. Uiteindelijk is Finnley geboren met de vacuuumpomp en een knip. Van beide ingrepen heb ik niet veel meegekregen. Tussen de weeen door viel ik steeds in slaap. Op dinsdag 14 juli 2009 om 13.47 wordt mijn zoon geboren met een gewicht van 3215 gram en een lengte van 49 centimeter in hetzelfde ziekenhuis waar precies zes jaar eerder mijn vader is overleden! Hoe bijzonder kan het leven zijn!! Ik vond de bevalling echt super en heb ook helemaal nergens last van gehad erna. De bv loopt goed, de knip is goed genezen en ik huppel weer rond als vanouds. Finnley moest wel de couveuse in. Soieso omdat hij vier weken en een dag te vroeg geboren is en omdat hij door de vacuumpomp misselijk is en hoofdpijn heeft. Ook heeft hij moeite met ademen en op temperatuur blijven. Voeden gebeurt via een sonde. Maar mijn vechtertje is een sterk mannetje en hij heeft nu al zijn problemen overwonnen. Dat was mijn bevallingsverhaal. En de twee maanden zijn omgevlogen Het gaat me alleen prima af, al merk ik soms wel dat het wat zwaarder is. Gelukkig krijg je er veel voor terug!! De afgelopen weken waren wel wat zwaarder dan ik gewend was, want Finnley kreeg hartstikke veel last van krampjes en vanaf vorige week zat hij ineens verstopt. Bij de huisarts kreeg ik een dom antwoord en een advies waar ik geen ruk mee kon. Hij zei je geeft borstvoeding, dan kan ik niets doen voor je. Ik heb toen zijn kinderarts gebeld en kon gelukkig al vrij snel terecht. Nu blijkt dat hij waarschijnlijk een koemelkallergie heeft. Ik mag nu dus op dieet, want ik wil perse borstvoeding blijven geven. Voor de rest loopt het eigenlijk allemaal wel. Ik schreef eerst altijd mee in het topic van de augustusmama's en dat was ook wel leuk, alleen merk je dan dat zij heel andere "problemen" hebben dan ik, bijvoorbeeld opvoedproblemen omdat ze het niet eens kunnen worden met de partner, dan kan ik dus al niet meepraten. Is er geen topic waar jullie meiden allemaal samen hun belevenissen opzetten? Het lijkt me namelijk leuk om wat dingen uit te wisselen enzo. groetjes Ramona
Zo gefeliciteerd meid met je wonder. Mischien een nieuw topic openen vind goed idee.Ik zit ook tussen in we zijn niet samen en lijkt mij wel intressant om vrouwen die aleen zijn beetje tips over voeden opvoeding enz omdat aleen toch echt zwaarder is alle respect voor jou en die moeders die aleen doen ik vind zo spannend maar nu ik aleen in groot huis zit kan niet wachten tot zij er bij is.hoe was dat voor jou? liefs,
Gefeliciteerd met je zoontje. ik vind het ook wel een goed idee om een apart topic te openen waar we als mama's gezellig kunnen kletsen, want ik ben ook een alleenstaande toekomstige mama, en het zou wel fijn zijn om met anderen ervaringen en zo te delen met jullie. XXX Gusam
Dat is wel een leuk idee. Zal ik het kort uit leggen hoe mijn situatie is erg lastig te omschrijven maar gaat er maar van uit dat ik een lat heb met mijn ex man de vader van mijn oudste en van het kindje waar ik nu zwanger van ben. We zijn in het verleden wel getrouwd geweest maar dat werkte gewoon niet verder neemd hij wel de verandwoordig alleen het opvoeden laat hij aan mij over, Maar zo is het beter voor ons en onze kinderen dus ik ben half een alleen staande moeder maar wel een moeder die het financeel en zo alleen moet zien te redden dus het komt er op neer gewoon alleen staand vandaar ik ook vertelde zo lastig uit te leggen ben blij dat hij voor mijn oudtste een leuke papa is en hoop voor onze tweede ook. Alleen moet ik het verder wel alleen doen en ik weet wat het is erg pittig ben benieuwd hoe het dadelijk met me tweede gaat of het beter gaat als met me eerste, Toen was ik wel samen met de vader maar waren er andere problemen hij moest terug naar land van herkomst moest een mvv aan vragen en we moesten ook nog eerst trouwen van af dat mijn zoon toen vier maanden wat tot hij 9 maanden was was hij pas terug en als je een jonge baby hebt plus een postnatale dep ja dan is het erg zwaar na maten de jaren zijn verstreken is het moederschap me aardig eigen geworden dus hoop dat het met deze tweede ook zo zal zijn alleen weet ik dat ik het nu bewust alleen gaat doen denk dat dat wel wat scheelt, Nou al met al een aardig verhaal dus ik denk ik ook wel onder alleen en zwanger mag schrijven toch Groetjes patricia en hoor wel waar aparte topic is voor gezellige praat over alleen zwangers zijn.
Gusam: jij ook toekomstige spannend hoor schelen niet veel in weken.en ook een klein meisje kan niet wachten tot me meisje heb want pas dan begint alleenstaand ouder zijn maar weet wel meteen waar allemaal voor heb gedaan .Iemand suggeties voor naam van het topic?
Mamamoon wat een geweldige bevalling & wat een prachtig manneke, gefeliciteerd!!! Hier ook een alleenstaande mama, dus ik weet hoe je jezelf voelt... wel fijn dat alles zo goed verloopt P.s. wat was je mannetje al groot voor een manneke wat ruim 4 weken te vroeg is gekomen.. super zeg!
dat topic bestaat al !!! kijk bij na de geboorte en dan bij alleenstaande mama's daar zijn zat mama's alleen met kind ik ben er 1 van tot daar !! p.s. 17 oktober is er ook een meeting voor alleenstaande mama's die dat leuk lijken