September 2010 is bij mij PCOS geconstateerd. Inmiddels begonnen met Clomid en maar afwachten of dat wat oplevert. Er zijn echt opvallend veel meiden/vrouwen met PCOS vind ik. Ik ben daarom erg benieuwd of er een relatie is tussen PCOS en pilgebruik. Ik zou graag van alle meiden in dit forum met PCOS willen weten: - Welke pil heb je gebruikt? - Hoe oud was je toen je aan de pil bent begonnen en waarom? - Hoe lang heb je de pil geslikt?
- Welke pil heb je gebruikt? Marvelon - Hoe oud was je toen je aan de pil bent begonnen en waarom? 16 jaar, anticonceptie en omdat mijn cyclus toen al onregelmatig was en vaak wegbleef - Hoe lang heb je de pil geslikt? 11 jaar
- Welke pil heb je gebruikt? Microgynon - Hoe oud was je toen je aan de pil bent begonnen en waarom? Ik was 14, en begon aan de pil omdat ik om de week ongi werd.. - Hoe lang heb je de pil geslikt? 10 jaar PS: ik heb dit een tijd geleden eens nagevraagd aan mijn fertiliteitsarts, ze gaf toen aan dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat het met pilgebruik te maken heeft trouwens... xxx
Volgens mij is er geen relatie tussen PCOS en pilgebruik. Ik werd voor het eerst ongesteld op mijn 13e, ik ben nooit regelmatig geweest. Uiteindelijk werd ik helemaal niet meer ongesteld en toen zat ik nog niet aan de pil. Bij mij is PCOS geconstateerd en naar mijn weten heb ik dit altijd al gehad. Ik ben op mijn 19e met de pil begonnen, ik slikte Marvelon. Ik heb het zes jaar gebruikt.
- Welke pil heb je gebruikt? Stediril 30 - Hoe oud was je toen je aan de pil bent begonnen en waarom? 15 Jaar. Kreeg een oudere vriend en had zeer heftige menstruaties. - Hoe lang heb je de pil geslikt? 7 Jaar en na de bevalling van ons zoontje nu na anderhalf jaar weer gestopt.
- Welke pil heb je gebruikt? microgynon - Hoe oud was je toen je aan de pil bent begonnen en waarom? 16; menstruatie kwam niet op gang (+ eerste vriendje ) - Hoe lang heb je de pil geslikt? 8 jaar wat ga je precies met deze gegevens doen? kijken of je een verband ziet, of een serieuzer onderzoek starten ?
Ik heb het ook nagevraagd maar het komt niet door pilgebruik. Dit is iets wat je met de geboorte mee krijgt!
ja idd dit komt niet door de pil hoor!! het is lichtelijk erfelijk en je word er idd mee geboren.. ook is het zo overgewicht =pco pco= overgewicht.. het hoeft niet altijd hoor.. ik zelf heb altijd een cyclus gehad van 36 dagen en dat valt nog net binnen de norm van een goede cyclus..
Mijn PCOS feiten Pil: microgynon 30 Leeftijd: 16 jaar i.v.m. sexueel actief en liever geen ongelukjes Hoe lang geslikt: 4 jaar Maar ik denk niet dat de pil er iets mee te maken heeft. Ik werd op mijn 13e voor het eerst ongesteld en tot mijn 16e is dit altijd onregelmatig geweest. Na het stoppen met de pil dus weer heel onregelmatig, van 21 dagen tot 13 maanden Succes met de Clomid!
- Welke pil heb je gebruikt? Yasmin - Hoe oud was je toen je aan de pil bent begonnen en waarom? Ik geloof een jaar of 16, omdat ik erg onregelmatig ongesteld werd (tussen de 11 en 75 dagen ongeveer) - Hoe lang heb je de pil geslikt? 3 jaar geloof ik
Welke pil? Mercilon, later de prikpil (2 shots gehad) Hoe oud en waarom? 11/12 jaar ivm zeer zware menstruaties en behoorlijke pijnklachten Hoe lang geslikt? Mercilon heb ik 12 jaar geslikt, de prikpil daarna nog twee keer laten zetten. Het heeft na het stoppen met de pil ongeveer 1,5 jaar geduurd voordat mijn cyclus weer op gang kwam. Toen wel gelijk regelmatig. Na mijn bevalling heeft het weer 7 mnd geduurd voordat ik ongi werd mbv Provera. Nu word het langzamerhand weer een beetje regelmatiger. Mijn lichaam heeft waarschijnlijk moeite met (extra) hormonen (de pil en een zwangerschap).
- Welke pil heb je gebruikt? Diana 35 (in het eerste jaar ofzo), Femodeen - Hoe oud was je toen je aan de pil bent begonnen en waarom? Een jaar of 16, ik was heel onregelmatige ongesteld, vaak tussentijds bruin (oud bloed) verlies - Hoe lang heb je de pil geslikt? tot mijn 29ste.. dus ongeveer 13 jaar!
Ik weeg 75 kilo met 1.80m lengte.. dus ook hier geen overgewicht. Ook geen extreme overbeharing trouwens!
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Er wordt inderdaad gezegd dat het niets met pilgebruik te maken heeft. Ik vind het alleen zo opvallend dat het zo veel voorkomt. Het lijkt wel of het 'vroeger' niet bestond. Of kenden we het toen gewoon niet? Ik zoek denk ik een zondebok. Voel me op dit moment weer erg verdrietig. Net ongesteld geworden
Kan me heel goed voorstellen dat je PCO linkt aan de pil. Sinds ik 5 jaar geleden gestopt ben met de Diane 35 voel ik me een ander mens. Bijna geen migraine meer en gewoon veel sterker op emotioneel vlak. Ik zie de pil nu echt als chemische troep die ik niet meer wil slikken. Ik kreeg altijd de echte Diane 35 maar de laatste 3 jaar van mijn pil gebruik kreeg ik van de apotheek een goedkoper merk mee. Als ik zo terug reken is dat ook de periode geweest dat ik grote onderhuidse ontstekingen in mn gezicht begon te krijgen! Mn huisarts sluit niets uit maar zegt dat het niet te achterhalen is. Overigens was ik net 15 toen ik met de pil begon. Geen overgewicht. Ruim 11 jaar geslikt.
Microgynon 30 14 jaar oud ivm vriendje 7 jaar geslikt. Even ter informatie. Ik heb twee maal clomid gebruikt en twee maal snel resultaat!! Heb inmiddels een zoontje en dochter.
hallo, ik weet niet of het met pilgebruik of niet te maken heeft, maar ik wil hier idd ook ff kwijt dat het mij ook nogal opvalt dat er zo ontzettend veel mensen met PCOS zijn ineens!!! of het komt misschien omdat ik er nu op let omdat ik het zelf ook heb??!! pil die ik gebruikt heb: microgynon, diane, marvelon, mercilon, lovette, nuva ring ( laatste jaren) hoe oud toen je aan pil begon: 12, waarom weet ik niet helemaal precies meer, volgens mij om met regelmaat mijn menstruatie te krijgen hoe lang pil gebruikt: vanaf mijn 12e tot mijn 26e, toen jaartje gestopt+ kindje gekregen en na bevalling weer een jaartje, dus totaal ongeveer 15 jaar... groetjes riniti