Ik had een vraag over de pil, over de tijd hoelang je die gebruikt hebt, maakt dit uit in de tijd dat je zwanger kan worden? Ik heb zelf de pil 2,5 jaar geslikt ongeveer.. is dat lang of kort?
Hi blackbird, Ik heb de pil zeker 10 jaar onafgebroken geslikt. Ik had een hele onregelmatige cyclus en dit was de enige manier om om de 28 dagen ongi te worden. Ik ben in dec 2007 gestopt met de pil en zeker tot maart dit jaar had ik een regelmatige cyclus van 28 dagen. Daarna pas ging het schommelen en raakte ik in mei voor het eerst zwanger, helaas liep deze mis. Dus ik schat voor mezelf in dat de pil zeker meer dan een jaar nog invloed had op mijn cyclus dus ook op de kans om zwanger te worden. Dit heb ik toen ook met de gyno besproken en hij vond het een plausibel verhaal. Maar ik ken mensen die de pil meerdere jaren hebben gebruikt en toch na het stoppen gelijk zwanger zijn geworden, dus het is voor iedereen anders. Succes met zwanger worden.
ik ben echt alleen gestart met de pil om niet zwanger te worden en daarvoor had ik een erg regelmatige cyclus zover ik weet. Mijn lichaam reageerd nu erg vaag in ieder geval, ik ben misselijk en moe.
Heb weleens gelezen dat misselijkheid ook een symptoom is van ontpillen. Maar wie weet komt de jouwe door iets anders, laten we maar duimen
Ik was ook gestopt met de pil en een aantal weken erna misselijk en moe. Bij mij was het niet van het ontpillen, zie banner haha!! Liefs
ha ha ja dat hoop ik stiekem ook, maar ik durf er niet te veel van te verwachten, anders is de teleurstelling zo groot. al hoor en lees je dan ineens veel verhalen dat het ook zo snel kan inderdaad.. maar goed 15% las ik ergens.. dat is niet zoveel.. Helaas weet ik nu niet wanneer ik precies kan testen aangezien ik niet weet hoe regelmatig mijn cyclus nu is.
bij mijn eerste keer stoppen met de pil had ik behoorlijk last van ontpillen.. de eerste drie maanden een regelmatige cyclus van 28 dagen, daarna liep het aantal dagen alleen maar op, zelfs tot 53..!! de maand daarna was ik zwanger in ronde 11.. had toen behoorlijk overgewicht en was 12 jaar aan de pil geweest.... inmiddels gaan we voor een tweede, ben ik 16 kilo kwijt, sport regelmatig en ben dus uiteindelijk maar 1,5 jaar aan de pil geweest,,,,... kortom.. ik hoop dat ik nu sneller ontpilt ben.. wil je heel veel succes wensen!!
heeft dat allemaal (overgewicht, gezond leven) invloed op het ontpillen? hopenlijk ben ik er dan vlug vanaf, rook niet, drink niet, heb gezond gewicht.. maar ik voel me ondertussen ronduit ziek..
ik weet niet of het van invloed op het ontpillen is hoor! ik heb alleen het gevoel dat het eker invloed op mijn cyclus heeft gehad... ben nu heel benieuwd of ik dat nu, nu we voor een tweede gaan en ik een stuk gezonder ben gaan leven, invloed heeft.... ontpillen is voor iedereen anders... de één is na het stoppen direct zwanger, de ander wordt na een jaar pas voor het eerst ongesteld... tja, en je kunt er niet zoveel aan doen, da's zo vervelend he?
ik weet het ook nog zo goed van de eerste keer zwanger worden... iedere keer werd die cyclus langer.. op een gegeven moment kijk je gewoon uit naar je menstruatie.. dan heb je tenminste zekerheid.... ik dacht dat ik nu nuchterder zou zijn, maar vind het nu, in ronde 1, direct al weer spannend... je voelt zoveel he?...
Ik ben met een tussenpoos van een jaar (waarin ik pas na een half jaar ongesteld werd) 12 jaar aan de pil geweest. Ik was de allereerste ronde zwanger, dus het kan wel!
maakt niks uit, ik slikte de pil vanaf mn 12de en ben nu 23. Werd bij het stoppen in 1ste maand zwanger
Ik slikte de pil ook al zo'n 10 jaar en was bij de eerste ronde gelijk zwanger. Ik denk dat het verschilt per lichaam, hoe snel je lichaam je cyclus weer oppakt.
ik heb nog hoop, ongesteldheid blijft maar uit en ik blijf me maar "vaag" voelen, moe, misselijk, veel honger maar geen zin in eten ofzo.. heel raar. Ik ga vanmiddag of morgen een test kopen om die aankomend weekend te doen ofzo.