negatief gevoel....slaat nergens op maar toch..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Koekjeerbij, Sep 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Mag ik ff mijn negatieve gevoel kwijt? Ik weet wel dat t nergens op slaat maar is ff moeilijk weg te stoppen....

We zijn pas in ronde 3...dus mijn verstand weet ook wel...is nog zo vroeg....helemaal nergens voor nodig om zorgen te maken....
    Maar de angst slaat me wel om t hard....deze ronde voel ik me extra verdrietig omdat t weer niet gelukt is...tegelijk schaam ik me diep...ik bedoel waar haal ik t recht vandaag zo te balen, er zijn zat meiden die al een jaar of langer bezig zijn zonder resulataat!
    Maar juist dat idee maakt me ook bang...misschien gaat t bij ons ook wel zo lang duren..of erger nog...lukt t helemaal niet.
    Dat weet je niet, je hebt geen controle...

Je doet er alles aan...ik en mijn vriend leven heel gezond..roken niet, drinken niet, eten gezond. Volgens ovutesten en temperaturen heb ik een eisprong, dus ook dat is goed. We hebben op de juiste momenten seks...maar niets garandeerd een zwangerschap.

En dat terwijl om me heen meiden zo in 1 a 2 keer zwanger worden zonder er amper er iets voor te doen ( ze drinken gewoon door, soms roken ) die denken, lijkt me wel leuk een kindje en hup zwanger...terwijl veel van die relaties ( niet allemaal natuurlijk) minder stabiel zijn, 1 stel ging 2 maanden geleden bv nog bijna uit elkaar..en maken nog veel ruzie...maar wel in 1 ronde zwanger..
    En wij....hebben nooit problemen...zijn zielsgelukkig samen...alles voor elkaar, huisje , werk etc.....en niets...

Nu ben ik wel mega blij met mijn relatie maar een kindje zou t natuurlijk pas echt compleet maken.

Haha...dat was een gezeik...maar denk dat t misschien wel herkenbaar is?

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Tuurlijk, je verhaal is zeer herkenbaar.

Maar inderdaad: wat je zegt: er zijn hier dames op zp die al langer dan 3 maanden bezig zijn.

Als ik jou was zou ik de moed nog niet opgeven. Er kan nog een hoop gebeuren.

Helaas werkt het niet zo dat als je iets wilt, dat het dan ook gelijk gebeurd. Daar kan ik nu ook over meepraten.

Sterkte in ieder geval en succes met zwanger worden.

En over twee dagen kun je al weer testen zie ik.....
    Spannend hoor!

3. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

Jul 14, 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Meid, het is nog veels te vroeg om je zulke zorgen te maken.

Na meer dan ander halve jaar bezig ben ik niet zo zeer bezorgd dat het ons niet gaat lukken, maar begin nu ongeduldig te raken.
    Waardoor ik er meer en meer over denk en erover stress.
    Terwijl stress juist helemaal niet goed is bij beebies maken.

Geef je lichaam de tijd en ruimte.
    Mijn advies: bij ronde 9 maak een afspraak met de HA en vraag voor een verwijzing, laat je checken, heb je dat ook gehad.

Voor de zekerheid gebruik ovulatietesten, probeer te smeppen enz.
    Ik heb dat helaas tot op heden niet gedaan, maar vanaf de volgende cyclus ga ik het proberen.
    Het komt helemaal goed.

Dikke knuffel.

4. Koekjeerbij

ja jellybean..als ik jou dan lees...schaam me helemaal diep voor mijn gedachtes!!duim voor jou dat t snel raak is!

Idd zo kort nog...is denk ik ook omdat je voor dat je begint, ik iig al 2 jaar er naar uit keek...2 lange jaren wachten tot de omstandigheden goed genoeg waren en dan wil je gewoon niet langer wachten.

Schaam schaam hoor....
    tempen en ovutesten en smeppen doen we al...zo goed als.....
    deze ronde ook niet raak helaas....dat weet ik al.

Sorry als ik mensen voor hun hoofd stoot.......:)

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Meid, ik snap dat je baalt dat het weer niet gelukt is, of je nu 3 maanden of 2 jaar bezig bent, we balen allemaal dat we weer ongi worden. Maar je moet je nog geen zorgen gaan maken hoor na 3 maanden, zeker omdat je al via ovutesten en tempen kan zien dat je een eisprong hebt. Ga gewoon zo door tot je 1 jaar bezig bent, daarna zou ik dan naar de huisarts gaan. Zo hebben wij het in ieder geval gedaan, nu zijn we 19 maanden bezig en begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken of het ons nog wel gaat lukken;)
    En ik baal ook heel vaak dat iedereen in mijn omgeving binnen de 3 maanden zwanger is. Maar ja, aan de andere kant moet je bedenken dat er gemiddeld 1 jaar voor staat, dus de een is met 1 maand zwanger en de ander pas met 2 jaar;). Neemt niet weg dat iedere mislukte maand er 1 teveel is.

Succes

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had die gevoelens ook, was echt heel erg bang dat het bij ons niet zou gaan lukken, mijn vriend heeft als tiener de bof gehad en ik heb een eetstoornis gehad..beiden toch niet gezond.

maar ik was binnen no time zwanger!!
    je gevoelens zijn heel normaal denk ik, maar zeggen gelukkig niets :)

7. helena115

helena115 Bekend lid

Jun 28, 2009
    803
    0
    0
    Hoi allemaal,

Net mijn hele hart uitgestort, vliegt pagina eruit. grrrrr.

Nou ja,
    allemaal erg herkenbaar hier.
    @Jellybean
    Ga denk ik volgende ronde , nu dag 1 ronde 9, als het niet is gelukt een doorverwijzing vragen. Al is het alleen maar om mij gerust te stellen. Mannetje zijn zaad ook ff testen. Heb dan ook 2 maanden getempt, kan dat ook meteen mee.

Elke maand wordt ik na ongi gelukkig heel positief en leef ik naar mijn ei toe. Heb deze maand getempt, ovu testen, ei gevonden, goed geklust. (alleen wel paar sigaretten maar dat is nu ook echt afgelopen!)
    Wat kan ik nog meer doen? NIETS...wachten en hopen.

Gister schoot mijn temp omlaag en heb de ogen uit mn kop gehuild. Zat zittend in de douche, te huilen, verscheurd door verdriet.
    Schaam me er ook beetje. Maar het dan hje dan weer moet resetten, het riedeltje van wachten, hopen, goed klussen, ei vinden, dromen, wachten etc...

Gistermiddag paar uur gewerkt en toen weer liggen huilen op de bank.
    Sindsd vanochtend bloed ik weer leeg:(
    Ben 13 jaar aan de pil geweest, dus wist dat het wel even kon duren. maar zo onderhand kan ik mijn woonkamer opnieuw behangen met alle geboortekaartjes die ik heb ontvangen...

Ben heus niet obsessief, heb een druk, leuk even. Werk part time. partime ook voor mezelf, heb lieve man, familie en vrienden. Ik werk hard en probeer positief in het leven te staan. Ben NIET de hele dag aan babies aan het denken.

Heb in ieder geval besloten dat ik niet meer vriendelijk ga doen tegen mensen die geodbedoeld vragen stellen als én ben je al..? wanneer je nee antwoord je heel zielig en meelevend aankijken.
    DIT IS NAMELIJK NIET LEUK!
    Je voelt alsof je je moet verantwoorden voor iets waar je niets aan kunt doen.
    Ga gewoon antwoorden dat het een vervelende rotvraag is en dat ze eens wat beter na moeten denkn voor ze zoiets vragen.

Wanneer je als vrouw een kinderwens hebt en je stopt met de pil, gaat er een knop om in je hoofd. ik ben in nov vorig jaar gestopt en ben laatste maanden gewoon HEEL SIP als ik ongi wordt.

Moest weer even mijn hart luchten.
    Sorrry voor de lange lap tekst.

Paar daagjes , is ongi voorbij, dan ga ik weer helemaal positief aan ronde 9 beginnnen!

kus

8. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik begrijp je heel goed en de manier waarop je het geschreven hebt zorgt bij mij NIET voor het gevoel dat je een aansteller oid zou zijn. ;)

Ik zelf had ook al snel de angst dat het niet zomaar zou gaan lukken, maar mijn rare cyclus en rare bloedingen gaven mij dan daar ook allemaal aanleiding tot.
    Zoals je zelf ook aangeeft heb je momenteel eigenlijk nog geen aanleiding om te gaan denken dat het niet zou gaan lukken, maar ik begrijp wel dat je wel de angst kunt hebben dat het niet zo makkelijk zal gaan lukken. Iedereen die stopt met de pil hoopt 1, 2, 3 zwanger te zijn. Het is altijd en bij iedereen jammer als dat dan niet zo gaat.

Hopelijk zul je binnenkort gaan bewijzen dat het idd nergens op slaat dat je je zorgen maakt omdat je dat al lang en breed zwanger zult zijn!!

9. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

Jul 14, 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Meid wat mij betreft hoef je je zeker niet te schamen.
    Ik heb de pil ook meer dan 10 jaar geslikt en dat was een bewuste keuze.
    Achteraf had ik allang moeten stoppen, maar ik bleef maar denken dat ik nog effe moest wachten. Eerst dit en dan eerst dat, heb andere dingen prioriteit gegeven.
    Dus ja, nou moet ik wel geduld van ergens halen :p.

Gewoon je ding blijven doen en het zal gebeuren.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,152
    113
    Happyland
    @Zon79
    Kan me voorstellen dat je, zeker als je net aan het proberen ben, verwacht snel zwanger te kunnen raken.Immers, waarom moet je anders stipt elke dag die pil slikken om het te voorkomen??
    Maar 3 maandjes is echt nog heel kort.Zeker als je je bedenkt dat zo'n 80% binnen een jaar zwanger raakt is er nog geen reden tot wanhoop en doemdenkerij.
    Heel veel suc6 en ik hoop dat je je inmiddels weer iets beter voelt.

11. Koekjeerbij

thanks voor t begrip...voelt nog steeds achtelijk van me...maar is een gevoel he. Heb de knop alweer omgezet...we gaan we voor.

Maar t stomme is dat ik van te voren helemaal niet verwachtte dat ik 1-2-3 zwanger zou worden....zei ik ook steeds tegen vriendlief die eerst nog wilde wachte.
    Maar als je er dan mee bezig bent bekruipt toc t gevoel , zullen wel de hormonen zijn en de grote wens.
    Ik hoop voor iedereen hier...dat we allemaal snel een mooi en vooral gezond kindje in onze buik mogen hebben groeien.....

12. helena115

helena115 Bekend lid

Jun 28, 2009
    803
    0
    0

Dank voor je lieve (superpeptalk)bericht!

Het zijn vooral de momenten dat iedereen om je heen er op losbaart dat het lastig is.
    Dit vooral omdat er in mijn omgeving wat, jongere(vooral met minderlevenservaring/inschattingsvermogen), meiden zijn die goedbedoelde maar zeer onnadenkende opmerkingen hebben geplaast, deze blijven toch hangen.
    Naast het gewoonlijke én ben je al zwanger?(al een miljoen x gehoord)

Toen ik 5/6 maanden bezig was; nog niet zwanger? Het zal wel een dagelijkse obsessie worden, ik vond 2 maanden al een eeuwigheid.Ik was zo opgelucht toen ik eindelijk zwanger was.

Jij zou toch hartstikke vruchtbaar moeten zijn? je bent nog zo jong.

Toen ik 10 dagen overtijd toch nog ongi werd en beetje moest huilen; ben je bekend met ovulatietesten? misschien heb je daar iets aan? weet je dat je maar een korte periode vruchtbaar bent?
    om 3 sec later 2 succesverhalen van vriendinnen die in 1wip zwanger waren en dat het zo leuk is dat 2 van haar beste vriendinnen nu ook bijna gaan bevallen.

Nog eentje; als je een jongere man zou hebben (we schelen 18 jaar) zou je volgens mijn allang zwanger zijn.

Gister eigeniljk een leuk feestje einde middag, ben niet gegaan, er waren alleen maar mensen met kinderen en had er ff geen zin in.

Hoop dat ongi snel voorbij is, dat ik me opgeven hoofd aan ronde nr9 kan beginnen.

kus

13. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,152
    113
    Happyland
    Zitten aardige rotopmerkingen tussen zeg.
    Gewoon inruilen die vent van je!Probleem weer opgelost!;)
    Ik kreeg ook eens letterlijk van een collega te horen dat ze na 3 maanden ein-de-lijk zwanger was!!(terwijl ik op dat moment 3JAAR bezig was en dat wist ze)
    Dat komt dan ff hard aan,roep dat maar lekker tegen iemand anders nietwaar??

Cd1 is altijd weer ff kut, maar zodra dat ei er weer aankomt ga je er gewoon weer helemaal voor en laat die onnozele mensen maar lekker lullen!

14. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,889
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb t ook hoor,heel frustrerend allemaal en dan zijn wij al heel wat jaartjes bezig,toch weiger ik de moed op te geven.
    Ik moet weleens lachen als ik in het ïk ben zwanger"topic lees bv:na anderhalf jaar eindelijk zwanger.Je moest eens weten,denk ik dan...!

15. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heel herkenbaar, deze angsten... en in mijn geval nergens voor nodig geweest. Ik denk dat heelveel mensen met die angst kampen, ook omdat je vaak verhalen leest van stellen waar het moeilijk gaat. Iedereen hoopt dat ze bij die 30% horen die in 3 maanden zwanger raakt. Tot mijn grote verbazing was dat bij ons zo. Toch is een half jaar ECHT normaal, en een jaar ook... het is de angst dat het nooit zal lukken, de wens die je het meeste hebt. Maar: uiteindelijk is de kans dat het wel lukt veel groter dan de kans dat het niet (natuurlijk) lukt. En ook dan zijn er tegenwoordig veel mogelijkheden om de natuur een handje te helpen.

Share This Page