PCOS en een tweede kindje

Discussie in 'MMM clubs' gestart door linda337, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hoi !!

Wij hebben deze week besloten om vorm een tweede kindje te gaan.
    Eigenlijk wilde ik nog even wachten, maar omdat het bij mijn dochtertje ook bijna 2 jaar duurde voordat ik zwanger was hebben we nu de knoop doorgehakt.

In 2012 is bij mij PCOS geconstateerd, ik moest toen veel afvallen en ben toen met 4 rondes clomid zwanger geworden.
    Ik vraag mij nu af hoe het bij meiden met PCOS is gegaan die ook een tweede kindje willen of al hebben gekregen.
    Hadden jullie weer die lange cyclussen, weer de mmm in of was het juist weg en ging het heel vlot?

Ik ga nu afwachten wat mijn lichaam gaat doen na de pilstop
    En hopelijk komt alles vanzelf weer op gang en hoef ik niet weer die mmm in.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Linda

2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi Linda,

Ik lees/klets graag mee!
    Spannend hè....afwachten wat je lichaam gaat doen!
    Hoe oud is je kindje?

Wij hebben afgelopen december besloten om voor een 2de te gaan.
    Ik heb ook pcos.
    Het heeft 3,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was van mijn dochter. Waarvan 2,5 jaar mmm en in die 2,5 jaar 3 miskramen.
    50 en 100mg clomid sloegen niet aan. 150mg Clomid wel, maar gaf veel bijwerkingen waardoor ik na (ik geloof) 6 rondes moest stoppen. Ik heb toen 2 rondes Tamoxifen geslikt. Hierna ben ik begonnen met Menopur waarmee ik de 3de ronde zwanger ben geworden van mijn dochter.
    Dit is nu 3,9 jaar geleden.

Sinds december gebruiken we geen condooms meer....ook al is de kans op een spontane zwangerschap heeeeeel klein.
    In september(dan ben ik bijna klaar met mijn opleiding) dan gaan we de mmm weer in.

Ik heb wel een soort van cyclus(heel onregelmatig), maar ik heb niet het idee dat ik een eisprong heb.

3. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hoi MyMiracle

Ik vind het zeker weer spannend, lang nagedacht, maar toch in mijn achterhoofd de gedachte dat het weer niet vanzelf zal gaan, nu de keuze gemaakt om er toch weer voor te gaan.

Ik heb een dochtertje die in Mei 2 jaar wordt.
    Ik ben in 2010 gestopt met de pil, een jaar lang aan het klooien geweest met m'n cyclussen, uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis.
    Daar ben ik in April begonnen et Clomid 50 mg en dit ging goed, mijn cyclussen werden normaal en ik had een eisprong ;)
    Uiteindelijk in de 4de ronde zwanger geraakt, dus allemaal nog vrij vlot verlopen.

Nu deze week dan gestopt met de pil, dus nu wordt het weer afwachten wat mijn lichaam gaat doen.
    Hopelijk valt het mee, maar ben er bang voor.
    ik heb nu wat wel meer rust, ik heb al een gezonde dochter mogen krijgen, dus de druk is nu wel iets minder voor mijn gevoel.
    Al wil ik natuurlijk wel héél graag een tweede kindje :D

Bij jouw heeft het ook aardig lang allemaal geduurd las ik, ik had gelukkig niet veel bijwerkingen van de clomid.
    Wie weet is er toch nog een kans op een spontane zwangerschap, je weet het nooit he !!
    Maar ik snap dat je tot na je opleiding wilt wachten met de mmm, het is allemaal niet niets.
    Ben ook benieuwd, stel ik moet weer de mmm in of we weer helemaal van voor af aan moeten gaan beginnen of dat ik gewoon de clomid voorgeschreven krijg en kijken hoe het gaat.

Maar hopelijk is het allemaal niet nodig........

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi Linda,

Precies, van die gedachte ga ik uit....dat het zonder mmm niet gaat lukken. Dan kan het alleen maar meevallen.

2 jaar, gaat hard hè?! Mijn dochter is vorige week 3 geworden, echt de tijd vliegt!

Mag ik vragen waarom je na je bevalling weer met de pil bent begonnen?
    Tegen de symptomen van pcos raden ze het nog wel eens aan, maar ik werd er hartstikke depri van.
    Daarnaast voelt het voor mij ook niet goed, die pil. Gelukkig is dit voor iedereen anders.

Voordat ik de mmm inging heb ik ook een jaar zitten klieren met allerlei onderzoeken enz. Omdat ik van de ene op de andere maand geen menstruatie meer had.......om in de 2de menstruatie loze maand ook nog eens onverklaarbaar 15 kilo aan te komen;)
    Na het jaar van onderzoeken bij de huisarts en uiteindelijk ook bij de gynaecoloog, kwam de diagnose pcos en zijn we een maand later met provera begonnen.

Net als jij heb ik ook een ander gevoel dan de eerste keer. Het is nu niet meer de vraag of je ooit moeder zal worden...
    Dat haalt heel wat druk weg.

Als het goed is moet je een nieuwe doorverwijzing van je huisarts krijgen, gaan ze een fm maken en misschien ook nog een keer zaad inleveren(ik zou dat wel graag willen) en dan beginnen met clomid. Tenminste zo ging het bij een kennis van mij, alleen ging zij weer verder met spuiten ipv clomid.

5. Miek1981

Miek1981 Actief lid

4 sep 2012
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,
    Ook ik het PCOS en mijn man en ik willen graag een tweede kindje...
    Onze oudste is nu 19 maanden en ik heb volgende week een afspraak bij de gyn. Na de bevalling ben ik voor het eerst van mijn leven zonder medicatie ongesteld geworden! Ik door het dolle natuurlijk... Maar helaas, na 4 maanden was dat weer voorbij. Mijn gyn adviseerde mij om om de pil te gaan slikken om er toch voor te zorgen dat het slijmvlies wordt afgebroken. Afgelopen september weer gestopt met de pil om te kijken wat er met mijn lijf gebeurde. Niks dus... Tot vandaag nog steeds niet ongesteld!

Bij mijn oudste heb ik anderhalf jaar Clomid geslikt. Dat had niet het gewenste resultaat en daarom ben ik overgegaan op hormoonspuiten. Dit werkte wel goed en de tweede ronde waren we zwanger!!

Het nadeel vd spuiten vind ik dat ik om de dag naar het ziekenhuis moet om de groei vd eitjes in de gaten te houden. Dat is iets waar ik nu wel een beetje tegenop zie. Natuurlijk hebben we alles over voor een tweede, maar om dit te combineren met de zorg voor de oudste en m'n werk, vind ik wel even zwaar...

Ik ben benieuwd wat de gyn zal zeggen volg week... Start ik weer met de Clomid of gaan we meteen aan de spuiten?

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi Miek,
    Welkom!

Spannend volgende week naar de gynaecoloog.
    Ik ben ook benieuwd wat hij/zij te zeggen heeft. Heb je zelf een voorkeur, clomid of spuiten?
    Jammer dat het niet doorgezet heeft die bloedingen die je de eerste 4 maanden na de bevalling had! Echt zo'n gevalletje...blij gemaakt worden met een dode mus....

Welke hormonen heb je gespoten?
    De combinatie tussen fm's, gezin en werk...daar kijk ik ook tegen op.
    Vooral omdat het met mijn werk echt heel lastig te combineren zal zijn.......;)

7. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.613
    165
    63
    Hey hier vanaf dec met Clomid 50 begonnen. Dit is nu mijn 3e ronde (waarvan 2 met clomid) mijn vorige cyclus was er 32 dagen mee maar zit nu op dag 34 en geen rood maar wel negatieve test. Dus denk dat het de volgende ronde clomid 100 word. Ik moet alleen wachten tot volgende week vrijdag om weer een zwangerschapstest te doen, want ik had maandag ochtend steekjes in mijn buik wat misschien wel een innesteling kon zijn.

Van mijn eerste was ik heel snel zwanger. Maar na de zwangerschap begonnen de problemen. Werd niet uit mezelf ongi en doorverwezen naar de gyn. Bleek dus pcos te zijn.

8. Sjammie

Sjammie Nieuw lid

30 jan 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik wil graag meepraten in dit forum. kheb een zoontje van 3 jaar, maar een tweede kindje wil maar niet lukken. We zijn nu zo'n anderhalf jaar verder sinds we de wens voor een tweede kregen, maar nog steeds niks (wel 2 miskramen helaas). Ik heb PCOS en slik nu clomid voor de 4e cyclus. De eerste drie cycli was ik nog wel vol hoop, maar nu is die hoop af en toe meer richting wanhoop aan het gaan. Zelfs mijn man heeft de moed verloren en die was eerder nog wel positief. Voor mij is zwanger worden dus al moeilijk, maar zwanger blijven ook helaas... Ik hoop dat ik zo via dit forum af en toe wat van me af kan praten, want ik ben er echt 24/7 mee bezig...allemaal veel sterkte en succes gewenst bij de behandelingen! Het valt echt niet mee, en de buitenwereld kan dat niet altijd begrijpen helaas...

groetjes 'sjammie'

9. Sjammie

Sjammie Nieuw lid

30 jan 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps. doen jullie iets bijzonders (naast seks hebben ;) om een eventuele zwangerschap te bevorderen? Ik heb zelf twee boeken gelezen over voeding en de kans op zwangerschap, dus probeer nu wel zo gezond mogelijk te eten en te bewegen enzo. Ontspannen vind ik wel lastig, maar doe mn best...

10. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    ik werk bij hans anders ik ben opticien
    tholen
    Hoi mag ik ook nog mee kletsen bij jullie? Ik heb net alle reacties gelezen wat een hoop hihi klinkt erg gezellig.

Ik heb wel een iets anderHoi mag ik ook nog mee kletsen bij jullie? Ik heb net alle reacties gelezen wat een hoop hihi klinkt erg gezellig.

Ik heb wel een iets ander verhaal dan de meeste van jullie. Ik ben Fabiola en ben 29 jaar Wij gaan voor ons 3de kindje hieronder even een korte uitleg

Ik ben in dec 2009 gestop met de pil gebeurde niks dus kn mei 2010 naar de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis daar bleek ik pcos te hebben ben gestart met omid eerst 1 ,2,3 tabletten zonder resultaat 1 maand hormoon spuiten gebruikt werkte niet toen een Leo operator hebben ze teveel aan eitjes weg gebrand daarns werkte de clomid wel 3 maanden 1 tablet toen werd me cyclus weer te lang 2maandrn 2 tabletten toen was ik in aug 2011 zwanger van onze dochter

Ze is echter op 23-1-2012 geboren na een zwangerschap van 24,4 weken na 5 hele spannende heftige weken is ze op vrijdag 24-2-2012 overleden. We zijn op vaksntie gegaan om even rust te hebben daar x met elkaar naar bed geweest bij terug komst was ik erg misselijk Rn beroert dachten griepje mijn man zei gelijk dat ik zwanger was heb het 2 weken ontkent maar ik had op 24-03-2012 een positieve test in handen 6 weken na mijn keizersnede was ik dus weer zwanger totaal onverwacht wel heel gewenst.

Na geestelijk een hele zware zwangerschap lichamelijk weinig klachten is onze zoon Stijn met een zwangerschaps dus van 39-4 weken op 28-11-2012 geboren, in het Sophia on Rotterdam waar Kiki ook is geboren. Is ni een heerlijk mannetje van 21 maanden

In januari 2014 hebben we besloten ondanks de angs voor herhaling we toch graag een broertje of zusje voor Kiki en Stijn willen. Ik heb 1 cyclus gehad na de pil in feb van 36 dagen dit was mijn laatste menstruatie.

Ik ben afgelopen maandag voor de 1e onderzoeken in het Erasmus geweest in Rotterdam 9 buisjes bloed hadden ze nodig echo gemaakt ik had in 1 eierstok 31 eitjes in de andere 39 vanaf 12 eitjes spreken zeven pcos had niks anders verwacht maar is toch wel weer teleurstelling. Krijg over 5 weken de uitslag en behandelplan weet dus niet zeker of ik clomid krijg maar denk het wel. Bij mijn man hebben ze het zaad ook weer nagekeken hier krijgen we morgen de uitslag van verwacht dat dit goed is maar toch wel spannend

Sorry voor mijn lange verhaal verhaal dan de meeste van jullie. Ik ben Fabiola en ben 29 jaar Wij gaan voor ons 3de kindje hieronder even een korte uitleg

Ik ben in dec 2009 gestop met de pil gebeurde niks dus kn mei 2010 naar de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis daar bleek ik pcos te hebben ben gestart met omid eerst 1 ,2,3 tabletten zonder resultaat 1 maand hormoon spuiten gebruikt werkte niet toen een Leo operator hebben ze teveel aan eitjes weg gebrand daarns werkte de clomid wel 3 maanden 1 tablet toen werd me cyclus weer te lang 2maandrn 2 tabletten toen was ik in aug 2011 zwanger van onze dochter

Ze is echter op 23-1-2012 geboren na een zwangerschap van 24,4 weken na 5 hele spannende heftige weken is ze op vrijdag 24-2-2012 overleden. We zijn op vaksntie gegaan om even rust te hebben daar x met elkaar naar bed geweest bij terug komst was ik erg misselijk Rn beroert dachten griepje mijn man zei gelijk dat ik zwanger was heb het 2 weken ontkent maar ik had op 24-03-2012 een positieve test in handen 6 weken na mijn keizersnede was ik dus weer zwanger totaal onverwacht wel heel gewenst.

Na geestelijk een hele zware zwangerschap lichamelijk weinig klachten is onze zoon Stijn met een zwangerschaps dus van 39-4 weken op 28-11-2012 geboren, in het Sophia on Rotterdam waar Kiki ook is geboren. Is ni een heerlijk mannetje van 21 maanden

In januari 2014 hebben we besloten ondanks de angs voor herhaling we toch graag een broertje of zusje voor Kiki en Stijn willen. Ik heb 1 cyclus gehad na de pil in feb van 36 dagen dit was mijn laatste menstruatie.

Inmiddels zijn we weer in het Erasmus onder behandeling uitslagen duurden erg lang heb nu 1 ronde gedaan met clomid 50 Mg slaat niet aan had ook niet anders verwacht vandaag weer telefonische afspraak met de arts zal wel moeten ophogen naar 100 Mg ze. Doen alleen geen echo's is gewoon 35 dagen wachten als ik dan niet ongesteld ben dan weer primolut dus 1 ronde duurt bijna 2 maanden

Sorry voor mijn lange verhaal

11. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hallo Dames,

Sorry voor de late reactie, erg druk geweest Carnavallen en werken, dus even niet online geweest.

@MyMiracle
    Tijd vliegt inderdaad voorbij.....
    Ik ben nadat ik bevallen was, 2 keer zelf ongesteld geworden, gewoon een normale cyclus eigenlijk, dus dat was op zich positief.
    Ik ben toen met de pil begonnen, omdat ik die daarvoor eigenlijk ook slikte.
    Ik heb wel een spiraal overwogen, maar in het achterhoofd dat er toch een wens voor een tweede kindje, niet gedaan, omdat hij er dan weer uitgehaald zou moeten worden enzo.
    Ik word inderdaad ook niet vrolijk van de pil, ben er weer door aangekomen en ik krijg er veel puistjes van, maar goed ik wist ook niet beter, dus heb het maar zo gelaten.

Ik heb nu mijn ontrekkingsbloeding gekregen na de pilstop, ben vanmorgen ook weer gelijk begonnen met temperaturen, de vorige keer kreeg ik hierdoor ook beter inzicht in mijn cyclus.
    Dus we gaan nu afwachten wat mijn lijf gaat doen.
    Ben erg benieuwd....

@Fabje
    Wat een heftig verhaal, verschrikkelijk om je kindje te moeten verliezen.

Nieuwe dames Welkom !! en natuurlijk heel veel succes allemaal !!

12. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Ik heb vandaag telefonisch afspraak gehad met gyn
    Nu clomid 100 maar ze doen deze maand wel echo rond dag 17 alleen afspraak staat op 24-3 volgens mij is dat dag 23 maar ja maandag ff bellen wil niet dat het straks te laat is

13. Miek1981

Miek1981 Actief lid

4 sep 2012
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal!
    Wat een heftige verhalen van iedereen... :(

Ik ben vandaag bij de fertiliteitsarts geweest. Ik kreeg meteen Provera voorgeschreven om menstruatie op te wekken. Ze zag in mijn dossier dat ik bij de eerste Menopur heb gespoten en heb daarom ook meteen de spuiten meegekregen... :$ Dat had ik nooit verwacht!! Ik was bang om weer de hele molen in te moeten.. Maar zelfs toen ik opperde om eerst Clomid te gaan gebruiken veegde zij dit snel van tafel omdat dit de vorige keer ook niet het gewenste effect had. Een echte aanpakker dus, die arts.. Dat heb ik niet vaak meegemaakt!

Nu dus starten met Provera en wachten op menstruatie. Dan op de derde dag van de menstruatie naar het ziekenhuis voor de startecho voor de Menopur... Spannend!

14. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen
    Zo dat is super fijn ik moest helaas wel gewoon aan de clomid van het Erasmus wat totaal geen zin heeft nu primolut voor ronde 2 100 clomid 50 deed niks ze wil nu wel op dag 16 echo maken om te kijken kf er wat gebeurd ik hoop ook op hormoon spuiten maat vrees dat ik hierna ook 150 clomid moet in welk ziekenhuis zit je als innam vragen? Ik het Erasmus Mc in Rotterdam

15. Miek1981

Miek1981 Actief lid

4 sep 2012
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Fabjee; dat is echt balen voor je..! Ik loop in het Diak in Utrecht! Heb wel hele goede verhalen gehoord van het Erasmus...

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook alle stadia vd Clomid doorlopen. 8 maanden verder met 1 eisprong en 0 zwangerschappen. Het spuiten vd Menopur was wel erg effectief! Eerste ronde eisprong gemist, maar tweede ronde zwanger!

16. Fabjee

Fabjee Actief lid

14 okt 2011
    473
    0
    0
    tholen

Dat is wel fijn idee bij mijn dochtertje eerstkomend toen Leo operatie en toen weer clomid na 5 rondes zwanger na haar overlijden snel weer zwanger 6 weken na bevalling was spontaan zonder hulp

Nu weer al jaar niks 1e ronde clomid 50 geen echo's etc maar gebeurde niks nu weer primolut en100 clomid
    Op dag 16 echo kijken of er wat gebeurd hopelijk als het weer niks doet gelijk spuiten ben er beetje klaar mee neem ik jou verhaal wel mee

Onderzoeken hebben ook van aug tot 6 jan geduurd

Hele zwangerschap ook in het Erasmus gelopen toen wel heel tevreden

Super fijn dat je gelijk mag beginnen met spuiten ook wel weer heel spannend ben benieuwd hoe het verloopt

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi dames,

Fabjee, naar dat jij je niet fijn voelt bij het plan van aanpak.
    Is het niet een idee om je gevoel erover, met je gynaecoloog te bespreken?
    Wat een heftig verhaal meis:(!

Miek, spannend! Ben benieuwd hoe het gaat verlopen.....ik gebruikte ook menopur;)

Linda hoe is het bij jouw, al iets opgemerkt met het tempen?

All
    De bloeding is voorbij sinds 2 dagen, duurde weer erg lang. Ik moet eerlijk bekennen dat ik verder niets bij hou op dit moment(alleen een cyclus app waar ik bloedingen noteer). Ivm onregelmatige diensten heeft tempen niet heel veel zin.....al weet ik wel dat mijn temp. meestal 36.3/36.4 is en na een eisprong rond de 36.8/36.9( dus misschien is dit toch een optie:cool:) Tenminste dit was in de vorige mmm zo.
    Mijn man is op dit moment in het buitenland voor een begrafenis, maar komt begin volgende week weer thuis.
    Volgens mijn app zit ik nu op cd17......

Misschien een idee om een lijst bij te houden met data van fm, nod enz.
    Ik onthoud anders echt niks:).

18. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Info
    -MyMiracle, 2de kind, nog geen medicatie, onregelmatige cyclus, eisprong:(

Fm

Nod

Gyn afspraak

Willen jullie bovenstaande kopiëren en je naam met datum eronder zetten.
    Wel steeds de meest up to date lijst kopieren;)

19. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Info
    - linda337, tweede kindje, 15 februari gestopt met de pil, nu afwachten wat mijn lichaam gaat doen, bij vorige zwangerschap PCOS.

Fm

Nod

Gyn afspraak

20. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    @MyMiracle

Zit nu op de 8ste dag, temp vrij constant 36.6, dus ik wacht af.
    Merk wel dat mijn lichaam aan het afkicken is van de hormonen, voel me niet super, overal pijntjes, niet lekker in mijn vel.
    Had ik de vorige keer ook, erg raar.

Deel Deze Pagina