functioneringsgesprek tijdens zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door plopje82, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. plopje82

plopje82 Actief lid

7 sep 2007
    202
    0
    0
    Wie o wie weet raadt?

Ik hoef pas op 11 november terug te gaan werken dan is mijn verlof afgelopen.
    Nu staan in het bedrijf waar ik werk voor september 3 datums geprikt en ik vraag me af of ik verplicht ben er naar toe te gaan.Het gaat om mijn functioneringsgesprek, voorraad tellen en werkbespreking.:x

Wij hebben sinds kort een nieuwe leidinggevende:(. Onze vroegere baas wachtte altijd met het functioneringsgesprek tot na het verlof.

Ons kindje is misschien amper 3 weken oud:(. Ik dacht altijd verlof= verlof!
    Heeft iemand hier ervaring mee???

Groetjes

2. Simsalabim

Simsalabim Actief lid

14 sep 2009
    150
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoef je niet heen hoor, verlof=verlof.
    Misschien heeft je baas het niet in de gaten gehad?

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    verlof = verlof, stel je uk komt te laat, dan zou je een week na je bevalling al daar moeten staan.
    Of je ligt in het zh of wat dan ook, dan kan hij t ook niet verwachten.

Dus ook al alles naar wens gaat en je voelt je topfit hoef je niet te gaan. Hij plant maar een andere dag

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je hebt gelijk hoor, verlof = verlof. Zeker voor dingen als voorraad tellen en werkoverleg hoef je niet terug te komen! Dat is gewoon werk.
    Als er aan het begin of aan het eind van mijn verlof een functioneringsgesprek gepland stond, zou ik er wel voor terugkomen. Niet omdat het zou moeten, maar meer omdat ik het zelf niet erg zou vinden. Maar ik ben dan ook gekke-Henkie. :) Zo kort op e uitgerekende datum zou zelfs ik het niet doen.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou het aankaarten en er even vanuit gaan dat het een vergissing is. dus kom gelijk met alternatieve data. zo toon je wel je goede wil.

maar idd, verlof is verlof hoor. zo kort na je bevalling heb je wel andere dingen aan je hoofd.

6. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Toch een kleine moeite om zo'n gesprek te verzetten?
    Ik zou ook uitgaan van een vergissing.
    Bij ons worden de functioneringsgesprekken aan het begin van het jaar gepland en bij was hij op de uitgerekende datum gepland ;) Ik heb dit doorgegeven en nu heb ik hem gewoon voor mijn verlof.

7. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Ik heb ook het idee dat er spraken is van een vergissing. En idd verlof =verlof! Dan moeten ze het maar plannen na je verlof.

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yep ik sluit me hierbij aan. Verlof is verlof! Denk dat je met de grote bubs bent ingepland maar dat ze er niet aan gedacht hebben. Je kan ook even bellen en zeggen, ik denk dat er sprake is van een vergissing maar klopt het dat..............en met een alternatieve datum komen hoeft nog niet hoor, als je zegt dat je de eerste werkdag er even op terugkomt is dat vroeg genoeg.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zal vast een vergissing zijn! Even aankaarten...
    Het kan idd zijn dat je kleine te laat komt en/of jij een keizersnede ofzo, dan KAN je niet eens!

10. plopje82

plopje82 Actief lid

7 sep 2007
    202
    0
    0
    hey allemaal

bedankt voor jullie snelle reacties. Inderdaad ik had ook zoiets van verlof is verlof. Ik wist alleen niet of je verplicht bent om te gaan ook al heb je verlof. Ik ga maandag even langs om het met haar te bespreken.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Nee dus....verlof=verlof! Je moet je voorbereiden op je bevalling en rust nemen en ze kunnen je NIKS verplichten! Succes!

12. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    ik hoop dat het een foutje is...Je bent idd niets verplicht..gewoon even aangeven dat jij dan nog in staat bent om te komen en dat je verlof heb...een beetje baas heeft daar alle begrip voor...en zo ben jij van de onzekerheid af....succes

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nee meid, je bent niets verplicht!
    Anders zou iedere lamzak zwangeren inplannen wanneer het de chef uitkomt. Verlof is rust, dus heeft je baas pech!

14. plopje82

plopje82 Actief lid

7 sep 2007
    202
    0
    0
    Ik kom net bij de baas vandaan en met veel moeite is het toch gelukt om het functioneringsgesprek te verzetten naar november.
    Gelukkig!!!
    Bedankt voor jullie reacties.

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Mooi dat het gelukt is! Zou toch belachelijk zijn he;)

Deel Deze Pagina