Hallo allemaal, Ik zou graag wat advies van jullie willen. Ik ben sinds begin augustus gestopt met de pil. Daarna ben ik voor het eerst ongesteld (wat je amper ongesteld kunt noemen) geworden op 26 september; twee weken over tijd. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geworden. Ik heb ongeveer elke week dat ik meer overtijd raakte weer getest; tot vanmorgen aan toe. Steeds negatief! Ik ben ook al bij de huisarts geweest maar die zegt dat het komt doordat ik pas gestopt ben met de pil. Maar ik ben toch al een keer ongesteld geworden? Ze zegt dat het wel een jaar kan duren voordat ik weer ongesteld wordt. Maar intussen wil ik graag zwanger worden en weet ik dus nooit wanneer ik nu moet testen. Ze wil geen bloedtest bij me doen, omdat ze een zwangerschapstest voldoende vind. Negatief is negatief zegt ze. Ik ben al die tijd al met vlagen een beetje misselijk en duizelig. Mijn buik voelt ook wat opgezet. Ook heb ik witte en doorzichtige afscheiding, soms voel ik het soms lopen. Heel vervelend. Daarnaast ben ik ongelofelijk moe en heb ik haaruitval. Ik weet nu echt niet zo goed wat ik moet hoor. Wat denken jullie?!
Op deze site kun je veel vinden over ontpillen, bij veel vrouwen duurt het helaas een tijd voordat de cycles weer normaal is. Als je ongesteld geweest bent wil dat niet zeggen dat alles weer normaal is. Ik hoop natuurlijk voor je dat dat vlug wel het geval is. Als je menstruatie lang wegblijft kan je geloof ik ook medicijnen krijgen om dit weer op gang te helpen. Ik was trouwens ook misselijk enzo van het ontpillen. Ik denk dat je nog eventjes geduld moet hebben, ik weet dat het vervelend is ik vond 7 dagen al lang.
hoi hoi , Ook bij mij duurde het ontpillen erg lang, naar een jaar hadik de boel weer op regel inmiddels weer niet. Een vriendin van mij is inmiddels al 26 is op haar 24e gestopt met de pil, en is tot op vandaag nooit echt ongesteld geweest, ze is wel vruchtbaar, haar advies is, wil je zwanger worden ga wel ovulatietesten doen, reken uit vanaf augustus die datums tot aan denk December, iedere keer met een cyclus van 28 dagen, dan dus dan je uitkomt op de laatste keer dat je officieel ongesteld had moeten wezen nog 10 dagen erbij aanplakken en dan ovulatietesten doen. Geheid dat je dan een positieve ovulatie test heb.
helaas kan het een hele tijd duren voordat je cyclus weer een ritme te pakken heeft, dus dat je 1 keer ongesteld bent geweest wil niet zeggen dat dat jou cyclus is. Ik hoop dat dat allemaal niet te lang duurt want ik lees weleens verhalen dat dat bijna een jaar kan duren