even een vraag

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Chantal1508, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

Jun 3, 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo

Ik heb een vraag, en maak me er best ongerust over.

Onze dochter is met 32,2 weken geboren met een gewicht van 1115 gram.

Ze is nu 9 weken oud en maak me een beetje druk over haar voeding.

Ze krijgt Friso 1 prematuur. Vanuit het ziekenhuis zijn 7a8 voedingen van 60a70cc meegegeven (2weken geleden)bj ontslag woog ze 2460 gram

Nu zijn we bij ht cb geweest daar is ze gewogen, en haar gewichtje is nu 2750gram.

Het cb adviseerde ons haar 90 cc te geven, de eerste dagen is dat prima gegaan en dronk ze deze ook makkelijk leeg.

De laatste 2 dagen drinkt ze niet goed. ze drinkt nog maar heel zelde haar 90cc leeg, en net met haar voedin dronk ze max 60 cc.
    Nu ben ik dus enorm bezorgd.

Kunt u me vertellen of mijn dochter ondanks ze weiniger drinkt voldoende voeding binnen krijgt?
    En wat we er anders aan kunnen doen?

Ze krijgt normaal om de 3 uur haar voedingen, en nu moeten we haar ook wakker makn voor haar voedingen, terwijl ze voorheen begon te gillen als ze niet snel genoeg haar eten kreeg

kunt u me helpen

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaan de flesjes nu? En nog een oorzaak kunnen vinden?

Ilja

3. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

Jun 3, 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo, Ja het gaat iets beter. het cb vertelde dat ik mn wekker niet meer moest zetten, maar haar zelf ht s'morgen moest laten komen. nou vanmorgen was dat om half 8,

maar mijn vraag is dan ook, zo kom ik toch buiten het ritme van haar voedingen? en mis ik een fles. want met de in totaal heeft ze met de navhtvoeding 8 voedingen maar als ik smorgens later bgin is haar laatste fles om bijna 2 uur s'nachts en dan heeft ze meestal haar nachtvoeding?

Nog een vraagje(sorry) Als ik haar wakker maak voor haar fles drinkt ze heel moeilijk wat kan ik hieraan doen?

haar gewicht was overigens goed. ze is geboren met een gewicht van 1115 gram. en nu is ze bijna 12 weken en weegt ze 3150 gram

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wauw wat is ze goed gegroeid zeg, helemaal super!

Het flessenritme zal inderdaad wat omgegooid gaan worden. Want je gaat de nachtfles laten vallen. Hoelaat de nachtfles ook was, smorgens tel je de eerste fles. (tijd kan wisselend zijn) Vanaf die tijd ga je de flessen a maximaal 4 uur geven.
    Het moet niet zo zijn dat je dan snachts om 02.00 de laatste fles zou geven, maar rond de klok van 23.00. Dus zelf ook wat flexibel zijn met de voedingstijden.
    Hoe ziet je schema er nu uit?
    Hoe lang zit er tussen twee flessen?

Ilja

Share This Page