Mag ik wel. Alleen heb ik een (als alles goed gaat) poliklinische bevalling en gaat de vk gewoon mee. Ik kan dus alleen kiezen uit ziekenhuizen waar onze vk mee samen werkt. Helaas hoort het ziekenhuis van onze keus daar niet bij, dus ja.. Volgens mij mag je altijd je eigen dokter kiezen....Misschien moet je even informeren bij je verzekering??
Ik had gekozen voor een verloskundepraktijk die samenwerkte met het ziekenhuis naar mijn keuze. Volgens mij had m'n zorgverzekering daar niks mee te maken verder.
Ik kon kiezen uit twee ziekenhuizen hier in de buurt,ik moest ook verplicht in zhuis bevallen. Heb er eigenlijk niet bij stil gestaan of ik iets met verzekering moest regelen? Geen idee dus maar heb nog geen rekening gezien
Ik mag gewoon kiezen, geen idee hoe dat met de verzekering zit. De verloskundige vroeg me laatst in welk zkh ik wil bevallen
ik ga het de volgende x overleggen met de gyn. Maar volgens mij kan dit gewoon. Tis erg lastig omdat de afdeling waar zijn zoon is geboren per juni of juli dicht gaat en ik dus in een grote stad moet gaan bevallen. Voor mij is dat ziekenhuis net een fabriek en ik wil me op mijn gemak voelen en dus wil ik naar een ziekenhuis wat dichterbij is voor mij en wat kleiner is. Ook ben ik de vorige x in sneltrein vaart bevallen en wil ik vlot in het ziekenhuis willen zijn. Hij kondigde zich om 12 uur aan dat hij wilde komen en was om 2 uur in het ziekenhuis en om 4 uur was hij er. dus toen ik daar aankwam had ik al 9 cm onsluiting.
Je mag kiezen, als je het van te voren aangeeft waar het zal zijn (en daar al contact mee hebt gehad). In het andere geval kan het zijn dat je tijdens de bevalling belt (om te zeggen dat je eraan komt) en dat je te horen krijgt dat ze vol liggen. Dan moet je toch echt naar een ander ziekenhuis.
hier ligt het eraan waar de vk mee samenwerkt in geval van poliklinisch, maar met een medische indicatie geldt dat volgens mij niet.
Zolang er op dat moment plek is lijkt het me van wel als je van te voren al je keuze gemaakt hebt en dat eventueel bij het ziekenhuis hebt laten weten.
Dit dus. Norm voor de VK is hoever je van hun praktijk afwoont en hoever het daarna weer rijden naar het ziekenhuis is. Allebei moeten volgens mij niet meer dan 10km zijn. Bij ons komt dan neer op keuze uit 2 ziekenhuizen en 2 VK's. Wij hebben de VK gekozen die samenwerkt met het ziekenhuis van mijn keuze Je kan volgens mij niet zeggen ik woon in limburg en wil in groningen naar het ziekenhuis..
hoi ik zie dat jij ook in de achterhoek woont. aan welk ziekenhuis zit je te denken? ik woon zelf in winterswijk en mijn kinderen zijn beide in het mst te enschede geboren. ik persoonlijk vond het prettiger in enschede als in winterswijk.