hallo allemaal, ik heb pco en heb nu de derde kuur clomid gehad en nog helemaal geen eisprong gehad helaas... zelfs niet met 150 mg, nu moet ik waarschijnlijk over op de hormoon injecties, wie heeft hier ervaring mee en kan mij er iets meer over vertellen...... alvast bedankt'
ik ken het probleem, ook ik heb alle doseringen van clomid geslikt, zonder eisprong als resultaat. ik kon toen kiezen tussen injecties en een leo behandeling. heb lang getwijfeld maar uiteindelijk toch voor de leo gekozen. de kans was groot dat injecties overstimulatie zouden opleveren en dan zou alsnog de leo uitgevoerd worden dus dan maar meteen dacht ik. op 6 oktober ben ik geopereerd en afgelopen weekend als het goed is mijn eerste eisprong gehad...uit mezelf dus zonder hormomen te slikken. dus geen ervaringen met injecties maar wel een ander verhaal. succes verder!
Hier dus ook een leo behandeling gehad, 10 dagen erna meteen al een eisprong en zie hieronder de foto's van het prachtige resultaat! Ik zag heel erg tegen de leo op, wilde liever meteen gaan spuiten, maar 2 gyns bleven mij toch wijzen op de voordelen van een leo. Ben ze nog steeds en eeuwig dankbaar!
Ik heb twee jaar Clomid gebruikt en ik reageerde er heel wisselend op. Uiteindelijk ben ik er resistent voor geworden en moest ik over op hormoon-injecties. Ik ben Menopur gaan spuiten. Het spuiten is helemaal niet erg, alleen moet je even over een drempel heen om dat bij jezelf te doen. Hormoon-injecties zijn veel beter te doseren dan Clomid, maar soms duurt het wel eventjes voordat ze de juiste dosis voor je gevonden hebben. Ik had met de injecties amper last van bijwerkingen, terwijl ik dat met Clomid juist heel erg had. Dus ik had veel liever de injecties!
oei weet niet precies...iets van weglaseren van eiblaasjes om ruimte te maken ofzo? Ik heb ruim een jaar lag alle soorten en maten van clomid geslikt en geen eisprong! Toen was het welletjes en ben ik doorverwezen naar het VU ziekenhuis in Amsterdam die me verder kon helpen met o.a eileideronderzoek, kijkoperatie en nu dus ovulatie-inductie. Ik prik mezelf nu ruim 1,5 jaar en vind het totaal niet erg. Ook geen last van bijwerkingen ofzo. Het heeft idd even geduurd voordat de juiste dosering (125IE) voor me heeft gewerkt maar nu ze dat weten gaat het voorspoedig. Heb een hele mooie cyclus...dus even veel kans als ieder ander. (ik zit nu in de wachtweken) Succes!
Ik heb ook alle doseringen clomid geslikt en 2x in combinatie met metformine, voordat we gingen spuiten met Puregon. Nou niets werkte! Puregon was voor mij het tovermiddel en de tweede ronde spuiten was succesvol! Succes he... Spuiten brengt altijd wel eitjes op, de vraag is alleen op welke dosering je reageert en of er niet teveel gaan groeien. Voordeel is dat je in dezelfde cyclus kan ophogen, totdat het effect heeft!
hier nog eentje die sucses had met puregon ben zwanger van de 2e na eerste ronde spuiten. heb maandag de eerste echo. heb hiervoor 4 rondes clomid geslikt en geen eisprong bij de eerste werd ik zwanger de 3e ronde met 100mg clomid. de fm zijn iets meer ivm overstimulatie maar als er niets groeit gaan ze door dat er wel een eitje groeit, dus geen ronde die verloren gaat aan geen eisprong, kan hooguit een lange cyclus worden ( of afbreken bij overstimulatie maar komt niet zo vaak voor)
hoi meiden, bedankt voor jullie antwoorden, ik heb vandaag gehoord dat mijn progesteron maar 0.5 was en hij moet normaal 32 zijn,,,, helaas dus echt geen eisprong... al wist ik het eigenlijk wel maar ja je hoopt er toch op onbewust..... ik weet niet of ik kan kiezen voor een leo of dat de gyn eerst wil met de hormoon spuitjes... volgende week woensdag hoor ik meer... zijn jullie allemaal zwanger geraakt na de leo en de hormoon injecties...? veel vragen he? veel geluk allemaal
ik heb geen leo gehad! Eerst 3 rondes clomid, toen 2 rondes clomid+metformine, en toen 2 rondes spuiten!
Ik heb ook 4 rondjes clomid geslikt. Geen reactie op. 2 rondjes Puregon gespoten (dit vond ik echt prima te doen..), daar had ik helaas weer te veel follikels mee. In Juli LEO gehad. Daarna 1 follikel van mezelf (helaas geen goede eisprong). Nu weer aan de Clomid. Deze slaat nu wel aan na de LEO. Had vorige keer zelf te veel follikels, daar door is het afgebroken.
Het grote voordeel van spuiten tov van clomid vond ik altijd het feit dat je met de injecties de dosering tijdens de behandeling nog kan ophogen mocht er niks groeien, er is eens iemand op dit forum geweest die bijna vier weken lang heeft moeten spuiten maar wel mooi een kindje heeft nu.
gizmotje, helaas zelf geen zwangerschap (maar dat heeft ook andere oorzaken) maar ik ken iemand die ook niet regaeerd op clomid en wel op spuiten en die heeft nu 5 kindjes! trouwens er zijn best heel veel meiden zwanger geworden op dit forum met spuiten! kijk maar eens bij het pco zwangere topic.
bedankt weer voor jullie reacties, voor jullie allemaal veel geluk en voor degene die nog niet zwanger zijn net zoals ik hoop ik dat we dat maar snel gaan worden..... ik vind het spuiten een groot drama,,,, ben zo bang voor die enge naalden... maar ja we moeten het maar gewoon doen want met de pco lukt het niet zonder...... moet je voor je begint met de injecties eerst 6 weken metformine slikken dat hoorde ik van een kennis... ik heb zoveel vragen.... fijn dat ik dit met julie kan delen.....
Ik kreeg hele goede begeleiding tijdens de prikles van een lieve zuster. Ze legde het super goed uit. Je kunt ook oefenen op een spons. Maar uiteindelijk komt toch dat punt, dat je het naaldje in je buik moet prikken. Het is echt maar een klein naaldje. Ik voel er niks van... Maar het blijft toch spannend die eerste keer. Zet hem op meid! Wil het toch niet lukken kun je ook altijd je vriend vragen.
ja ik moet het ook maar gewoon doen ik weet het bedankt voor je lieve advies... ik lees dat jij overstimulatie hebt? en is de leo goed uitgepakt?
Ja ik had met het spuiten van Puregon meer dan 5 follikels helaas. Na de LEO had ik na 7 weken een mooie follikel van mezelf, helaas was ik weer na de eisprong al ongesteld, dus de LF was veel te kort. Daarna is er geen nieuw eitje meer uit zichzelf gekomen. Toen mocht ik meteen met 100mg Clomid beginnen, had ik weer 5 follikels. Tja hoe bedenk je het... Nu 50mg Clomid geslikt, vandaag cd 13 FM gehad, helaas nog niks te zien. Dinsdag mag ik terug komen. Tja het blijft bij mij een beetje wisselend. Maar de LEO heeft wel dus wel iets gedaan. Ik ken ook meiden die binnen half jaar na de LEO zwanger waren. Hoor ook veel positieve verhalen over spuiten, het is soms even zoeken naar de juiste hoeveelheid. Er zijn dus echt heel veel mogelijkheden, maar het is helaas veel afwachten en nog eens afwachten.
hoi, wat fijn om te lezen dat jullie zulkr fijne reacties geven! dat doet mij echt goed super hiervoor.... hoe lang zijn jullie al bezig voor een kindje?
ik zit nu in de wachtweken, na de leo voor het eerst een follikel te zien op de echo, maandag mag ik bloed laten prikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad...kan je dus nog niet al te veel vertellen of de leo succes gehad heeft bij mij. in ieder geval heeft het wel een follikel opgeleverd
Wij zijn vanaf juni 2007 bezig. Noa wat spannend! Hoelang geleden heb je de LEO gehad? Hebben ze je follikel op de echo gezien of heb je ovulatietesten gedaan?