even een vraagje aan iemand die ook emesafene gebruikt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door buikje123, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel2004

angel2004 Lid

7 jun 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    de zetpil is dan allang opgenomen, ik heb het zelf tot aan de 5 maanden gebruikt had de maximum dosering en ook nog 3x daags primperan erbij, heb altijd stiekem gehoopt dat het zou gaan helpen maar helaas heeft het voor mij niks gedaan

ben nu 25 weken zwanger en ben nog steeds ziek, moet nog regelmatig overgeven en voel me vaak erg misselijk
    maarja kan nu gelukkig wel weer eten en drinken dus neem het maar zoals het is

succes nog ermee hoop dat de medicatie voor jou wel wat gaat doen

2. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik drink vooral veel thee, dat houd ik nog wel binnen vooral smiddags. sochtends als ik net uit mn bed kom moet ik meteen gal overgeven, nu heb ik 2 crackers op met thee en dat blijft er tot nu toe in...

ik neem alleen sochtends een uurtje voor ik op sta een zetpil. mag je er savonds ook 1 dan? er staat maximaal 4 in 24u verspreid over 2 dagen.. ik wil eigenlijk ook niet zoveel slikken, maarja als het helpt.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is het bloed veel of is het een paar drupjes? Het mag dan door irritatie komen, het betekent wel dat je zo vaak moet overgeven dat je je slokdarm beschadigd.... dat is wel iets om in de gaten te houd lijkt me.

En wat het klagen betreft: als je zo lang zo misselijk bent dan is het gewoon niet leuk! En daar mag je zeker over klagen!! Dit is echt meer dan zwangerschapsmisselijkheid waarbij je even je tanden op elkaar zet en weer doorgaat!

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik kreeg er in het ziekenhuis 4 per dag. Nu had ik dat thuis naar 3 verlaagd en nu gebruik ik er nog maar 2! Je moet zelf even kijken hoeveel je nodig hebt.

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Trouwens ik geef ook nog elke ochtend over en door de irritatie komt er bij mij ook wat bloed mee. Ik heb het afgelopen dinsdag gevraagd bij mijn intake en het kan geen kwaad zolang het niet ALLEEN maar bloed is! Bij mij bloed mijn neus dan ook.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, had ik ook. Moest er 4 per dag nemen op advies van de gyn. Ik vind 1 wel erg weinig met jouw klachten. Zou even overleggen met de ha of je er 2 kunt nemen.

7. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik heb de vk gebeld, en ingesproken op het antwoordapperaat.
    ze gaan denk ik mijn urine ook even controleren.
    maximaal 4 in 24u verspreid over 2 dagen, dan mag je er toch ook 1 sochtends en 1 savonds of zie ik dat nu verkeerd? kan niet meer echt helder denken volgens mij, beetje moe. is ook logisch.
    er is niet heel veel bloed hoor, vooral gal, heel vervelend. ik boer ook zo hard en er komt niks meer dan, dat is echt een verschrikkelijk gevoel. ik hoop dat ik andere medicijnen voor geschreven krijg.

8. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    zo, huisarts ook gebeld wat nu te doen, ze zou me terug bellen.
    krijg misschien wel andere medicijnen.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee, je hebt gelijk. Dan zou je er idd gewoon 2 kunnen nemen. Goed dat je de ha en de vk gebeld hebt!

10. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    vk zei dat ik ff moest stoppen met werken, maarja dat kan ik me eigenlijk niet verloorloven, ik word niet doorbetaald (oproepcontract). pff moeilijk dit.. moet ik het toch al gaan vertellen op mijn werk misschien.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Jemig, had me niet beseft dat jij degene was die er ook nog bij werkte... hoe hou je dat vol allemaal? Zou idd kijken of je het met iemand op je werk kunt bespreken zodat je werk misschien wat lichter wordt of dat je andere uren kunt werken. Hebben ze trouwens op je werk niet door dat je ziek bent?

12. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    #32 buikje123, 15 okt 2010
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
    nee probeer het met man en macht te verbergen:( t is echt klote..
    ik heb de dinsdag iig al laten vallen. werk nu alleen nog de rest van de dagen smiddags van 1 tot 5. valt opzich mee dus

13. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    heb de huisarts en de vk gesproken, gaan nu eerst de dosis verhogen en als het dan nog niet gaat dan andere medicijnen:)

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mooi dat je de dosis mag verhogen! Vind één op een dag eerlijk gezegd ook erg weinig!

Ik begon met 2 op een dag ('s morgens en 's avonds) en later mocht ik er 3 ('s morgens, tussen de middag en 's avonds) en toen werkte het beter.

Ik zou zeker op je werk proberen of er iets te regelen valt. Waarschijnlijk is het met 16 weken over bij je, misschien dat je tot die tijd alleen 's middags werkt en zodra het 's morgens weer gaat, je weer hele dagen gaat werken? Merk hier dat als ik 's morgens alle tijd heb om rustig op te starten, dat ik me derest van de dag ook beter voel, dus misschien wat om uit te proberen?

Sterkte meid! En klagen mag hoor, vind ik niet zo gek als je je zo beroerd voelt!

15. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    elletjo, bedankt meis!
    ik werk nu elke middag van 1 tot 5(behalve op vrijdag , dan van 1 tot 4) en dinsdag heb ik laten vallen! Dus lekker vrij om even bij te tanken..
    Ik voelde me een stuk beter nu ik een tweede zetpil heb genomen, heerlijk!:)
    Wat is het dan toch heerlijk he als je je even goed voelt?

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Fijn dat het wat beter gaat met de tweede emesafene!! Lekker he als het even weg/minder is :) Nu kun je idd lekker een paar dagen bijkomen. Werkt vaak ook goed om de misselijkheid wat draaglijker te krijgen.

17. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ja .. ik loop echt niet snel te zeuren maar die eeuwige misselijkheid..pff echt niet om vol te houden.
    ik ga dalijk proberen eventjes te rijden op mn paardje, even ontspannen en aan andere dingen denken, mocht het niet gaan stap ik lekker af. daarna lekker slapen(nu al zin in) haha.
    ik ben zo moe, hebben jullie dat ook?

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ja, héérlijk he, als je je weer even goed voelt! Kon daar ook zó van genieten! Nu begin ik 's avonds ook weer met de pot mee te eten, een heerlijk gevoel na al die weken zo ziek geweest te zijn! Echt fijn dat het nu begint te helpen bij je!

Ik hoop maar dat het de aankomende dagen een stuk beter met je gaat en dat je vanavond even lekker afleiding kon vinden!

19. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Je slikt de metoclopramide wel, (ik ben 2x uitgedroogd geweest,hield zelfs een glas water niet binnen kwam er echt direct! uit!
    Ik gaf wel 15x per dag over en op een gegeven moment was het water wat eruit kwam, was helemaal leeg! :( Ik had geen last van het slikken werkte nl hoe gek ook, meteen.

Succes meis, klinkt niet heel goed dit.

20. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik had geen zetpillen maar gewone tabletten die je met water in moest nemen. Ik mocht er daar 2 van per dag. 's avonds en 's ochtends. Weet niet of dat bij de zetpillen ook zo is..

Deel Deze Pagina