volgens mij is het zo dat als je werkgever je ziekmeld via het UWV, je ook als oproepkracht gewoon loon krijgt!!!! Kijk eens even op de site van UWV!!!!!! Ik ben ook al sinds 20 augustus thuis en mijn werkgever heeft toch wel langzaam zoiets van: het duurt nu wel lang hoor.... zet je eroverheen, je bent maar misselijk. Pfff makkelijk lullen als je het nooit zo heftig hebt gehad. Had nu weer 5 goede dagenn en vanmorgen alweer 3x boven de wc gehangen en heerlijk schuim/gal overgegeven.... boterham net gegeten maar die ligt me zwaar op de maag..... zucht....
ik geef nog liever elk uur over dan die aanhoudende misselijkheid..... slopend gewoon en weinig mensen hebben er begrip voor. Och meid dit hoort erbij he (en nog meer van deze onzinnige opmerkingen) Hoop dat je hebt kunnen ontspannen en anders gewoon lekker slapen hoor, doe ik ook elke middag....
hey meiden, Ik heb gisteren heerlijk kunnen paardrijden en tot nu toe(even afkloppen) niet misselijk geweest en zelfs niet over hoeven geven. Zou dat nou zo kunnen helpen, 2 zetpillen ipv 1? Of ik heb gewoon een goede dag dat kan ook, maar dan is het wel een hele goede dag. Even over oproepkracht, in mijn contract staat echt geen loon als ik niet kom. Misschien maakt dat het wel minder erg voor hun als ik zo moet vertellen dat ik zwanger ben, misschien zullen ze me dan minder snel ontslaan als dat ze me wel moeten betalen. vind ik erg spannend om het te vertellen ,probeer het pas met 12 weken te doen.. Liefs
Waarschijnlijk zijn er onafhankelijk van je werk regelingen via het uwv. Zou je even het uwv moeten bellen. Dan hoef je nog niets te vertellen tegen je werk.
Ontslaan om reden van zwangerschap mag absoluut niet! Daarnaast ben je oproepkracht en betalen zij jouw ziekte niet door, maar het UWV. (Ik ben ook oproepkracht in de zwangerschap geweest). Omdat je oproepkracht bent berekent het UWV het gemiddelde dus stel je werkt de ene week 10 uur en de andere week 9 uur (= 19:2=9,5 uur wat je krijgt uit betaald wekelijks)
fijn dat je een goede dag hebt gehad, hoop dat er alleen maar goede dagen zullen volgen. Met dat oproepkracht zou ik gewoon even nakijken op de site van UWV, daar staat echt veel op OF ze even bellen natuurlijk. Volgens mij zijn er bij ziekte/zwangerschap andere regels voor oproepkrachten.... net als wat Bonkie zegt!!!!!
oke zal het nakijken. het is ook mijn eerste echte dienstverband en dan heb je uberhaupt pas recht op een uitkering als je minstens 6 maanden gewerkt hebt dus denk niet dat het allemaal voor mij geldt, we zullen zien. bedankt voor jullie antwoorden.
volgens mij kunnen ze me wel ontslaan daarom hoor, want ze hebben geen cao ofzo, of maakt dat niets uit?
CAO maakt niets uit, het mag wettelijk gezien niet, is natuurlijk wel lastig te bewijzen dat het daarom is en over het algemeen ook een heel gedoe. Er zijn veel wettelijke regels als het gaat om zwangerschap en werk. Daarom zou ik het even het uwv bellen.
Dat ze je niet mogen ontslaan is inderdaad wettelijk geregeld en heeft niets te maken met een CAO. En dat je doorbetaald krijgt bij ziekte, heeft niets te maken met uitkering. Ziekte wordt door het UWV uitbetaald en daar heb je gewoon recht op als je werk hebt. Ik zou gewoon even bellen hoe het zit als ik jou was, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Gaat namelijk ook om je zwangerschapsverlof, die betalen ze ook uit!
ik was al bang dat als het zo erg wordt met de misselijkheid en ik niet meer kan werken, ik niks zou krijgen. ik ga meteen bellen maandag! bedankt
wettelijk gezien mogen ze je niet ontslaan vanwege de zwangerschap maar staat er een einddatum in je contract, zijn ze niet verplicht deze te verlengen vanwege de zwangerschap. klinkt deze zin logisch??? ik ben nl zelf ontslagen toen ik in mijn verlof zijn. mijn contract was afgelopen en daarmee uit. Ik heb het toen aan de advocaat nagevraagd en kon er niets aan doen.... natuurlijk was het vanwege de zwangerschap maar hun zeiden dat het lag aan het mindere werk dat binnenkwam. Uitgepraat dus.... Succes
Ik heb geen einddatum? Staat nergens.. Nou ik bel wel eventjes maandag voor meer duidelijkheid. slik nu 2x daags emefasene en dat gaat wel iets beter, de scherpe randjes zijn eraf maar nog wel misselijk hoor