even een vraagje tussendoor

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunlight, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    #1 Sunlight, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
    he meiden

ik heb even een vraagje
    mijn vriendin en ik zaten ons zelf af tevragen hoelang sperma op zijn langst kan overleven in een vrouwen lichaam.
    en dus staat te wachten tot het eitje bevrucht kan worden?

want ze heeft 25 dec gemeenschap gehad.
    is 10 jan ongi geworden. en is 21 jan bij de gyn geweest hier hebben ze gezien dat haar eitje al 2 cm was. ze moest gemeenschap hebben op 21 23 en 25 jan. toen is ze zwanger geraakt. dan kan het toch nooit wezen dat je dan zwanger geraakt bent door die gemeenschap van 25 dec???
    dan ligt de zaadcel bijna een maand te wachten op het eitje, kan een spermacel dit overleven??

ik hoop dat jullie het nog snappen

liefs

2. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Nee dat lijkt mij niet van 25 dec. Ik heb ergens gelzezen ongeveer 48 tot 72 uur dat sperma in leven blijft.

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja zoiets dacht ik al.
    ik vondt het dan ookk wel heel knap een maand lang.
    maar ja ik dacht misschien ben ik dom ik vraag gewoon even op het forum.

liefs

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik was al verbaasd dat spermacellen zo lang konden overleven als 2-3 dagen. Als ik dat van te voren had geweten was ik waarschijnlijk niet eens zwanger geraakt (hoe onnozel - ik weet het.) Ik ben nu dus zoooooo blij dat het zo is! Maar een maand!! Die is zeker hardnekkig dan. Maar interessant verhaal, het is dus uitgesloten dat het door die drie keer in januari komt?

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee dat is niet uitgesloten hoor. maar wij zijn tegelijk zwanger geraakt en nu hebben zij en haar partner niet veel gemeeschap vergeleken bij ons. en nu dacht zij misschien ben ik wel zwanger geraakt van de keer gemeenschap met kerst en ben ik eigenlijk langer zwanger dan ze denken, en zij dus eerder uitgerekend zodat het toch een maand scheeld tussen ons zeg maar hahaha.
    maar ik vondt die theore niet zo goed. dus ik begon het me toch echt af tevragen of dit kan of niet maar volgens mij kan het ook niet maar ik dacht voor de zekerheid vraag ik het hier toch. ze heeft al giga veel echo gehad en komen allemaal rond de 17 18 oktober uit. dus ik denk dat we allebei gewoon rond die tijd gaan bevallen hahaha

liefs

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Oh vandaar. Nou ik kan vertellen dat 1 keer genoeg is. Voor zover ik weet hebben wij dat weekend daarvoor 1 keer gedaan en ook dat was raak. Klopt ook wel als je naar jouw banner en de mijne kijkt. Dus 1 keer is echt genoeg haha. Wel leuk dat jullie tegelijk zwanger zijn!

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja idd leuk. maar 25 dec lijkt me wel heel raar. dus ze is gewoon net zoals mij zwanger geworden eind jan en zijn tegelijk uitgerekend het kan niet anders. een maand kan dus niet als jullie het hebben over 2 a 3 dagen dan is een maand wel een hele lange tijd hahaha

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen, bij hoge uitzondering kan het een week zijn.

9. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Dit lees ik net bij predictor.nl:
    De bevruchting

De eicel blijft na de eisprong een paar uur leven, maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het soms wel een week vol houden (er zijn zelfs gevallen bekend dat zaadcellen meer dan 10 dagen in leven bleven. Dat betekent dat je gemiddeld zeven dagen vruchtbaar bent. De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootste. Zelfs drie keer zoveel als in de zeven dagen voor de eisprong.

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke nou dan kan het nog niet.
    de mythe van haar gaat van de baan hahahaa

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Haha, had wel super grappig geweest als het zo was... Dan was het toch een soort kerstcadeautje geweest haha.

12. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    toen heeft ze geen gemeenschap gehad.
    dus dat word dan niks hihi

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    idd dat zou wel heel leuk zijn, maar ja ik denk niet dat dat kan. aangezien ze ongi is geworden en aangezien ze bij de gyn is geweest in jan en er toen een eitje is gaan rijpen dat gebeurd ook niet als je zwanger bent. dus dan moet de spermacel al vanaf 25 dec hebben liggen wachten tot 23 jan om het eitje te bevruchten dus nee lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. en ze is ook nog de 18 okt uitgerekend dan wordt het wel heel onwaarschijnlijk toch?

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen kunnen inderdaad niet zolang overleven, zoals eerder al werd geschreven. En als je tussendoor nog ongesteld geworden bent, dan is alles natuurlijk al mee "weggespoeld". Dus ze is gewoon zwanger geworden van de eisprong in januari.

15. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Mijn gynaecoloog zei dat een spermacel 5 dagen kan overleven en dat je eitje maar gedurende 6 uur bevrucht kan worden. Maar ja, je leest zoveel verschillende dingen...wie heeft er nu gelijk:(

Deel Deze Pagina