Dochter van 2,5 jaar heeft mt 24/25 maar ze heeft dus best smalle voetjes en een redelijk hoge wreef. Had mijn oudste dochter altijd brede voeten met hoge wreef en nu heb ik er dus 1 met smalle voeten. Schoenen vallen zowat van haar voeten. Iemand tips voor een bepaald merk?
Onze dochter heeft nu laarsjes van Bunnies. Ze heeft afgelopen zomer op schoenen van Develab gelopen. Daarvoor had ze ook bunnies.
Naar winkel gaan en passen?? Hangt af niet per merk maar per model! Is nu warmer zal zijn dus kies iets laag met veters of stevige klittenband. Hier wisselende merken ik koop gewoon iets online en pas thuis als dat niet gaat stuur ik terug. Bijv in winkel kon ze alleen little david laarsjes aan maar is natuurlijk onzin ze hadden gewoon van alle merken 1 model en erg smalle achteraf hier pinnochio en davelab past perfect. Bunnies zijn juist normale pasvorm. Op gigagaaf.nl kan je per model kijken hoe ze vallen (smal, normaal, breed)
Idd elephanten heeft breedte maten! Hier namelijk juist andersom hele brede voet en enorm hoge wreef en zoon kan helaas alleen deze schoenen aan of gympen..
Mijn dochter heeft ook maat 24/25, een hoge wreed en extreem smalle voeten (wijdte 2). Na een lange zoektocht langs goede schoenenwinkels ben ik op het merk Twins uitgekomen. Die hebben breedtematen en ook schoenen voor heel smalle voeten. Heel prijzig helaas, wij betalen 120,00 voor een paar. Maar andere opties heb ik nog niet gevonden in wijdte 2. Elefanten heeft ook breedtematen maar volgens mij zijn de extreem smalle modellen alleen in de Duitse winkels verkrijgbaar. Dat vertelde de verkoper bij Van Haren, hij gaf me een catalogus van Elefanten mee. Laat de breedte van de voeten sowieso opmeten bij een goede schoenenwinkel. Schoenen op internet bestellen doe ik sowieso niet.
Ik koop inderdaad geen schoenen via internet. Bunnies en Twins verkopen ze bij Ziengs heb ik gezien en daar wil ik binnenkort met haar naartoe gaan zodat ze goed kunnen meten en passen.Sommige schoenen met een harde neus kan ik niet zelf voelen. Bedankt voor alles tips ieder geval. Ze heeft nu nog een paar Orange babies sneakers met een inlegzool zodat hij iets minder ruim zit. Ze kan nog even vooruit ieder geval.
Bunnies heeft verschillende breedte maten. Alleen niet bij Ziengs of andere grote ketens (is mijn ervaring). Wij gaan hier altijd naar een kleine schoenenwinkel die alle breedtes kan aanbieden.
Hier ook mega smalle voeten bij meisje van 5. Hier meestal Giga, Devalab of Koel (met extra zooltje). Ideaal zijn de sandaaltjes van Develab. Vallen mooi smal
Giga is inderdaad ook erg leuk en smal, maar volgens mij pas in grotere maten verkrijgbaar (vanaf 27 ofzo). Mijn dochter draagt ook inlegzooltjes in de Twins on ze nog verder te versmallen.
Bij ons heeft Ziengs (en ook andere ketens schoenenwinkels) alleen de gemiddelde breedtematen van Twins. Ik heb op de website gekeken waar de winkels met het uitgebreide assortiment van Twins zitten. Dat was in een andere stad, maar daar kreeg ik super advies en gaan we de volgende keer weer naar toe.
Ik ga altijd naar Rotterdam om Twins aangemeten te krijgen bij dochterlief. Een rib uit je lijf...maar ja; voeten in groei zijn zo belangrijk! Ik heb overigens nog een aantal Twins op zolder staan, breedte maat 2....mocht er interesse zijn voor "bij" schoenen voor een klein prijsje.