ik ben nu meer dan 16 weken zwanger van me eerste kindje me vorige kindje is een miskraam geworden ik ben dus erg op van mijn kindje moet blijven zitten en wil niet nog een miskraam meer krijgen begon ongv 3 weken geleden ik ben postbode en met fietsen begon het aardig pijn te gaan doen in me onderbuik en dacht gaat wel weer over maar dat weekeind na een drukke werk week tillen fietsen enz een bloeding gekregen en konden in de avond de vk bellen die kwam langs en hartje gehoord dus ik weer soort van blij de vk had wel gezegt ga langs huisarts voor de zekerheid laten na kijken voor een blaas ontsteking geen blaasonsteking maar wel een waarschuwing niet veel meer werken en de vk maar weer bellen die zei het zelfde dat door mijn vele tillen het kindje los kon laten dus een week rust houden en dan maar heel rustig aan doen ik in me week rust nog een exstra echo gehad en kindje was nog steeds gezond en zwom blij rond in me buik ik na een week rust me postbode plus bellen en gezegt dat ik 1 wijk wilde gaan lopen omdat ik dat thuis zitten maar niks vind dus zo gaat dat nu twee weken goed tot vandaag vandaag stonden er twee wijken klaar voor me net of dat ik dat nou echt ga doen heb het dus laten staan en maar 1 wijke gelopen zoals ik gezegt had maar goed morgen dus weer gezeik over dat ik me werk weer niet heb gedaan en weet niet meer wat ik er mee aan moet ik kan van me vk en van me huisarts niet een briefje krijgen met waar op staat dat ik niet mag fietsen en tillen want ze zeggen dat dit een beroeps geheim is dus kan niks mee en de arbo neemt maar geen contact met me op ik denk nu bij me zelf van dat ze blij moeten zijn dat ik nog 1 wijk loop want had me ook helemaal ziek kunnen melden want ik til en fiets nu dus nog steeds terwijl het eigelijk niet meer mag mischien weten jullie hoe je dit het beste kun oplossen ik heb een zeer erg moerlijke baas die niet echt aan ze personeel denkt maar alleen zijn eigen haggy en de zaak met een ander woord een hielen likker van de grote baas wat moet ik hier mee alle tips zijn welkom sorry ik ben woord blint en weet dus niet hoe ik somige worden moet schrijven groetjes dani
Vervelend! Artsen schrijven geen briefjes met verklaringen. Wel kun je jouw werkgever machtigen jouw medische gegevens bij de vk en ha op te vragen betreffende jouw zwangerschap en de bijbehorende adviezen. Let wel, verloskundigen geven adviezen en geen medische beoordelingen. Dit mag alleen een arts (in dit geval gyn). alleen een gyn kan beoordelen of jij wel of niet meer mag werken. Helaas schrijft een gyn ook geen briefje voor jouw werkgever maar wederom kun jij je werkgever machtigen om de gyn te vragen of jij wel of niet mag werken. Wellicht kun je zelf contact opnemen met jullie arbo. Succes!
Als ik jou was, zou ik zelf even contact opnemen met de arbo / bedrijfsarts. Dit is niet okee, als je huisarts en verloskundige tegen jou zeggen dat je bepaalde dingen niet meer moet doen, mag je baas je niet dwingen! Desnoods toch maar volledig ziekmelden, dit is geen doen zo.
Idd contact op nemen met je bedrijfsarts! Je moet voor jezelf en je kleintje kiezen ook al betekent dit dat je baas erg moeilijk zal gaan doen. Ik snap trouwens niet waarom je baas zo moeilijk doet, want als je (gedeeltelijk) in de ziektewet zou raken, betaald het uwv jouw salaris omdat je ziek bent ivm zwangerschap.
OOk ik zeg: bel zelf je bedrijfsarts. Je werkgever kan niet oordelen over jouw medische toestand, namelijk. In inderdaad: zwangerschapsgerelateerd ziekmelden leidt tot een volledige vegoeding voor je baas, dus dát kan het niet zijn.
Je bedrijfsarts idd bellen of anders je volledig ziekmelden. Heb zelf als zaterdagpostbode gewerkt en weet dat het heel zwaar kan zijn, laat staan als je zwanger bent zeg! Als je je volledig ziekmeldt neemt de bedrijfsarts waarschijnlijk wel contact met jou op. Sterkte!
Als je zelf de bedrijfsarts niet kan bereiken, is volledig ziekmelden en wachten tot hij/zij jou belt de enige optie. Geen dingen doen waar je je niet goed bij voelt....Sterkte!!