ja als je iedere dag klust kan de kwaliteit van het zaad afnemen... hebben zowiezo dan minder actieve zaadjes... En in de ochtend schijnt het het beste te zijn?
als je geen ovu testen gebruikt weet je je ei niet dus dan zeggen ze na je menstruatie om de dag zodat je op safe klust tot je volgende menstruatie. weet je je ovu door tempen of door ovutest dan kun je rond je ei heel gericht klussen en kun je voor de zekerheid 2 dagen achter elkaar of 3 dagen klussen. Gezond zaad kan tot 72 uur leven en is snel dus als je ei komt ligt er altijd wat op de loer. Is het kwaliteit van het zaad van je man om wat voor reden trager of minder van kwaliteit dan adviseren ze om de dag. succes meis!
Hier elke dag en soms wel 2x per dag! Gaat om de kwaliteit van het zaad....als dat goed is, maakt het niet uit hoe vaak je het doet, zoals je bij mij ziet. Maar aangezien je niet weet of de kwaliteit goed is, kun je idd om de dag klussen en misschien rond je eisprong een keertje extra? Wij wisten niets over de kwaliteit van het zaad van mijn vriend, maar we wilden gewoon lekker klussen wanneer wij er zin in hadden en niet verplicht om de dag ofzo...en sja, we hadden nu eenmaal veel zin...doordat we vaak ook 2x per dag deden dacht ik dat het wel langer kon gaan duren...niet dus..meteen 1e ronde raak.
Wij klussen om de dag.... nu de 2e ronde nog maar en tijdens de eerste ronde hebben we helemaal geen rekening gehouden met de klusdagen. Waarschijnlijk (hoop ik) nu dus meer kans op een voltreffer Groetjes Cynthia
Dit is weer fijn om te lezen, wij deden /doen nog steeds elke dag...wanneer we zin hebben. Ik hoop dat door veel klussen, we niet minder kansen maken. 8) zou gek zijn...
Hoi hier ook nog even een vraagje... vriend heeft erg onregelmatig werk en is bijna iedere avond weg. Dus dat klussen is soms een beetje lastig.. Ik heb nu voor het eerst ovu testen gekocht om te kijken wanneer mn ei is. Wanneer moet ik nou beginnen met om de dag klussen om ervoor te zorgen dat ik mn ei niet mis?Mn ongi is nu net voorbij.
@ nonja. begin vandaag of morgen en dan om de dag met klussen. als je een regelamtige cyclus hebt van bv 28 dagen begin je op dag 8 met de ovu testen en ga je daarmee door tot je streepje echt donker is, dan heb je je ei 24 tot 48 uur later, klus na een posi ovu test in ieder geval die dag als het kan en de dag erna om je ei niet te missen. het beste zeggen ze is de dag voor je ei, dan ben je meest vruchtbaar en heb je de meeste kans dat de zwemmertjes van manlief het snelst bij je ei zijn. je ei is maar een paar uur vruchtbaar en de zwemmers van je man tot maar liefst 72 uur, en ze doen er ook nog even over om bij je ei te komen. succes meid! x
Om de dag schijnt echt wel beter te zijn, ook al is het zaad sterk! Het lichaam van de man heeft tijd nodig om zaadjes te maken en anders raakt het zaad uitgeput. Heb dit ook op meerdere sites gelezen.
wij klussen deze ronde ook om de dag, naja we slaan wel eens een dagje over omdat het dan zo uit komt (is nu 2x gebeurd) de vorige 2 rondes hebben we het gewoon zo vaak mogelijk gedaan (niet meer als om de dag) ik wil eerst dit kluspatroon weer even afkijken voor ik aan ovutesten ga beginnen of tempen, wil daar eigenlijk helemaal niet aan, maar als het echt niet wil lukken dan zal t moeten... is het trouwens zo dat als je bv vandaag je ei hebt dat het dan minimaal 2 weken duurt voor je ongi wordt? of kan je ook binnen 2 weken na je ei ongi worden?
Bedankt voor alle antwoorden meiden! We hebben nu dus deze ronde vanaf het moment dat mijn ongi voorbij was elke dag geklust en nu de laatste 3 dagen elke dag. Ik kijk deze ronde even af en dan in ronde 5 wil ik ovulatie testen gaan gebruiken.
met mijn ex klustte ik om de dag en werd ik pas in ronde 11 zwanger. En toen we voor een 2e gingen (wat gelukkig niet lukte!) waren we een half jaar bezig met om de dag.....nou werd (nogmaals gelukkig) dus niks. En met mijn huidige vriend dus meteen ronde 1 raak terwijl we elke dag en vaak 2x per dag klusten...
Wij deden t elke dag en t was twee keer in 1 keer raak! Om de dag is alleen als de kwaliteit van het zaad niet zo goed is. Als alles in orde is kun je het niet vaak genoeg doen
Als je vandaag je eisprong hebt dan duurt t bij de meeste precies 14 dagen tot de ongi komt en bij sommigen ook 12 dagen. Niet minder en niet meer dacht ik