Hoi meiden, ik heb te horen gekregen dat ik pco heb, niet in het bloed maar door me gewicht ben te zwaar. waardoor me cyclus dus steeds een week later is. Ik ben een beetje bang het is nu meer dan een jaar na mk en het is nog niet gelukt. Dus pco te horen gekregen, ze zien het aan me eirstoken via echo, wat moet ik hier nou van denken? groetjes maya
Hoi Maya, Vervelend dat er pco is geconstateerd. Ik kreeg het zelf ook vorig jaar april te horen. Ondanks je pco kun je zeker nog zelf zwanger worden! Het punt met pco is juist dat door een verstoorde hormoonhuishouding eitjes niet goed rijpen en daardoor niet springen. Daarom zijn cyclussen vaak heel lang. Maar zodra je wel een goed eitje hebt en die springt, kun je gewoon zwanger raken. Het gaat alleen dus wel moeilijker. Wellicht kun je de gynaecoloog vragen om medicijnen om je eisprong op te wekken? Of vindt die dat je eerst moet afvallen? Veel succes in ieder geval en hopelijk mag je snel zwanger zijn! Liefs, Nen
hey smaya, ik heb ook net te horen gekregen dat ik pcos heb maar ik heb dus ook van mijzelf een eisprong gehad. het ligt eraan hoe vaak je een "spontane" eisprong hebt of je van jezelf zwanger kunt worden. vaak willen artsen idd dat je eerst afvalt omdat je hormoonhuishouden zich dan weer kan reguleren. kijk anders even bij vruchtbaarheidsbehandelingen daar staan meerdere topics over pco!
Hey Smaya, Ik heb in begin januari ook te horen gekregen dat ik pco heb. En nu ben ik ineens tegen alle verwachtingen in zwanger. Had zelfs al primolut geslikt om een bloeding op te wekken, die alsnog uitbleef Dus jep, het kan wel. Maar ik heb verder geen overgewicht oid. Groetjes Fly