te hoge bloeddruk en veel pijn in de maag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sammii88, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammii88

sammii88 Actief lid

25 apr 2008
    149
    0
    0
    ik was vanmorgen in het ziekenhuis.. ben nu 36weke en 3 dage zwanger
    maar nu zijden ze tege mij dat als ik weer last van me maag of misselijk zou worden of last van me rug zou krijgen ik gelijk moest bellen...
    wie heeft dit ook eens gehad..?
    ook is mijn bloeddrukte hoog...?
    zou de bevalling eraankomen of wat zou dit betekenen...?

2. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Kan van alles zijn... voorweeen, zwangerschapsvergiftiging... ( maar ganiet vanhet ergste uit )

Ik had alleen last van hoge bloeddruk en wat last van mijn buik, moest daarvoor naar het ziekenhuis en 3 dagen later werd ik ingeleid en ben ik bevallen van een dochter ik was toen precies 38 wk zwanger.

3. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Direct bellen?
    Ze zeggen dit niet voor niets.
    Heb je pijn in je maag? of een bandgevoel?
    Leg je verhaal gewoon even voor, liever een keer te veel gebeld dan te laat...
    Succes/sterkte!
    X Joelle

4. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ja daar ben ik het mee eens wel meteen bellen als je er last van krijgt, zeker met een hoge bloeddruk is dat belangrijk.

5. sammii88

sammii88 Actief lid

25 apr 2008
    149
    0
    0
    ja, ik ben vandaag voor controle geweest...
    alleen ze zijden ook van mocht je weer pijn in je maag krijgen of misselijk worden dan moet je gelijk even aan de bel trekken en gelijk bellen naar het ziekenhuis...
    aangezien me bloeddruk ook te hoog is...

bedankt in iedergeval

6. City

City Lid

30 okt 2008
    6
    0
    0
    Planner
    Rotterdam
    Hi,

Ik heb gisteren ook te horen gekregen dat ik een hoge bloeddruk had normaal altijd 140/70 vandaag 140/90. En moet morgen terugkomen om urine in te leveren. Kreeg ook te horen dat als ik misselijk werd, pijn in mijn maag of hoofd kreeg ik meteen moest bellen. Ik moest ook wat rustiger aan doen. Dat is nogal moeilijk als je dit net te horen krijgt. Heb sinds gisteren slecht kunnen slapen. Als ik de baby maar even niet voelde dan maakte ik me al zorgen.

7. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ik heb ook te hoge bloeddruk(alleen bij de gyn bij huisarts is die altijd goed) en moet volgende week donderdag terug komen en medicijnen gehad om het te verlagen
    heb alleen sinds 2 dagen beetje rare maag maar ben nog maar 27wk zwanger
    moet ik nu ook het ziekenhuis bellen of is het gewoon omdat ik me druk/boos maak om de gyn?

alvast bedankt en sammii ze zeggen het natuurlijk nie voor niks dus als ik jou was zou ik gewoon even bellen

8. sammii88

sammii88 Actief lid

25 apr 2008
    149
    0
    0

jaa, ik weet dat ze dat niet voor niks zeggen haha... maar jah dan bestaat de kans dat ik weer word opgenomen en ikheb daar niet z heel erg veel zin in... maar aan de ene kant miss wel beter als ik ga bellen haha... nou in ieder geval bedankt
    welke medicijnen heb jij trouwens voor je bloeddruk dan?

9. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ik snap dat je niet naar het ziekenhuis wil dat zou ik ook nie willen

ik heb 3xdaags methyldop 250mg gekregen

was het der niet mee eens omdat ik echt alleen maar bij haar een tehoge bloeddruk heb dus nog even met me huisarts overlegt en die zei probeer het even een week en kijk dan hoe je bloeddruk is bij haar
    dus dat doen we nu maar he

10. sammii88

sammii88 Actief lid

25 apr 2008
    149
    0
    0
    ik heb de zelfde medicijnen... die kreeg ik toen ik werd opgenomen toen had ik een bloeddruk van 160/110 dus jah ik had ze ook eerst 3x daags maar toen zakte me bloeddruk te snel dus toen moest ik stopen ermee en nu sinds een week mag ik ze weer nemen alleen nu 2x daags omdat me bloeddruk tog weer aan et stijgen was... nou was die 130/95 dus jah en toen ik moest stoppen met de medicijnen was die 120/65 dus ja...
    neej ik heb idd geen zin om naar het ziekenhuis te gaan neej ik loop der al 2x in de week maar jah als ik nu bijv. naar het ziekenhuis zou bellen is de kans er dat ik weer word opgenomen... en daar heb ik neij zoveel zin in :x

11. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ik snap je helemaal

ik moet volgende week donderdag weer voor controle dus we zullen het wel horen

sterkte verder

12. sammii88

sammii88 Actief lid

25 apr 2008
    149
    0
    0
    ja jij ook

13. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Ik had bij mijn dochter ook hoge bloeddruk. Toen ik opgenomen werd zelfs 190/115!

Ik ben heel ziek geweest, maar wilde het voor mezelf niet onderkennen.
    Let alsjeblieft op jezelf. Als je niet lekker bent, meldt het dan. Ik was zelf super eigenwijs, maar mag blij zijn dat ik nog leef.

14. margriet80

28 dec 2008
    27
    0
    0
    Wil niemand de stuipen op het lijf jagen. Maar neem dit soort dingen zoals hogebloeddruk etc serieus..
    Krijg je last van je maag, een bandgevoel, sterretjes zien etc neem dan contact op met het zkh/gyn/vk

Ik was ook erg stoer etc maar na mijn ervaring denk ik er absoluut niet meer zo licht over.
    Ik ben nl opgenomen met 23 weken ivm hoge bloeddruk heb zo'n 4 weken in het ziekenhuis gelegen en uiteindelijk is mijn dochter levenloos geboren na 27+1 weken.

Zeg dit zeker niet om mensen bang te maken, maar wil er alleen maar mee zeggen dat voorzichtigheid soms niet geheel overbodig is.

Succes met de laatste loodjes in iedergeval:)

15. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Inderdaad iedereen kijk uit met hoge bloeddruk en zorg dat je onder goede controle staat met de methyldop, ik heb deze ook gekregen toen ik al in het zhuis lag en heb er niet echt goede ervaring mee, mijn bloeddruk ging er zo van schommelen ene moment veel te hoog paar uur later veel te laag en ze zijn zo sterk dat ik me er knap beroerd van gevoeld heb.

16. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Nee een opname is niet leuk nee... maar het gaat om je kindje en om jou!

17. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Wat erg denise! bij mij doet de methyldopa het geweldig!
    Ik bne heel blij hoef maar een keer per week naar de gyn.
    Hij gaat wel kijken of ik ontsluiting heb met 38 weken.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had een paar weke geleden een te hoge bloeddruk en toe zien de vk ook dat als ik pijn inmijn maag kreeg of misselijk werd, meteen aan de bel moest trekken ivm zwangerschapsvergiftiging of pre-eclampsie!
    Ik nam dat zeker serieus! Bloeddruk inmiddels gedaald.

19. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik zit nog net onder de grens van een te hoge bloeddruk maar bij mij is niks gezegd over meteen de vk oid bellen als ik misselijk werd oid.
    Nou ben ik al wel een paar dagen een beetje drellerig en ik begin nu te twijfelen of ik moet gaan bellen ja of nee.....wat denken jullie?

20. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Wat is je bloeddruk? Als jij je onzeker voelt moet je even de vlos bellen.

Deel Deze Pagina